Wednesday, October 10, 2007

تکرار ترکمان چای

در آستانه ورود ولادیمیر پوتین به تهران و اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای مازندران و با توجه به ملاقاتی که بین پوتین و تندروترین اروپائیان فعلی علیه ایران یعنی سارکوزی صورت گرفته و نزدیک شدن مواضع آن ها با هم [چنان که سارکوزی گزارش داده ]به نظرم اهمیت دارد که مقاله آقای تاجزاده را بخوانید. اشاراتی مهم دارد و به یادمان باشد که هم امروز تلویزیون جمهوری اسلامی فیلمی پخش می کرد از همکاری عمرانی دولت های ایران و روسیه در چچن ، این در عمل یعنی همکاری با دولت و موقعیت برضد اسلامگرایان چچنی که زیر فشار مسکو البته خونشان از مسلمانان فلسطین کمرنگ تر شده است که برای یکی می توان کشور را به جای باریک کشاند و برای دیگری می توان با دشمنش همکاری کرد.
به همه این دلایل هشدار آقای تاجزاده مهم است .

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At October 11, 2007 6:23 AM , Blogger mohammad said...

cheghadr haghighat talkh ast.

 
At October 11, 2007 2:13 PM , Anonymous مجید said...

ممنون از شما استاد. همان است که شما هم در مقاله حذر... گفته اید منتها آقای تاج زاده با اشاره خوب تاریخی همراه کرده اند. کاش درباره این ماجرا کمی برایمان بگوئید آخر در کتاب های درسی خوانده ایم ولی آن ها که حقیقت نیست.
یادم آمد در مقاله ای نوشته بودید از حال بچه هائی که برای نمره گرفتن مزخرفاتی را حفظ می کنند اما شب از پدرشان می پرسند بابا این درست است که مصدق می خواست نفت را بدهد به انگلیسی ها ایت الله کاشانی نگذاشت.
حال ما شبیه همان بچه هاست و امیدمان به امثال شماست

 
At October 11, 2007 2:13 PM , Anonymous شاگردشما said...

از شما و آقای تاجزاده ممنون

 
At October 11, 2007 2:14 PM , Anonymous شهرام said...

چرا این اصلاح طلبان وقتی سوار کار بودند کاری نکردند که باورشان کنیم و خودمان را به این روز نیدازیم

 
At October 11, 2007 5:56 PM , Anonymous Anonymous said...

Behnoud aziz!

Pas chera shoma torkamanchaye Shah pahlavi ra faramoosh kardid? Hade aghal shahe qajar bad az jangi toolani torkamanjai ra emza kard amma shahanshahe ghodratmand pahlavi ke be mojahaz tari selahaye zamansh dast dasht BAHRAIN ra moft va mossalam be Englis bakhshid ta amsal fereydoune farakhozadha dar sanayash va shahanshaha va va irana bekhanand? Hokoomate elslami agar inghadar past bood ke ahle golestan va torkamanchai bashad hatman tabehal Iran ra be bahaye nachiz hamanande Arabestan va mesr be Amrica forokhte bood ta betavanad hamchoon ale soud va ale mobarak baraye khod hokomati bedoone dardesar ejad konad. Ghasde man defa az Hakemine elslami nist vali man anha ra layeghtaine hakeman Iran az zamane safavi ta be hal midanam ke hazer nistand vajabi az Name iran va khake iran ra be ajnabi vagozar konanad! ayyande va tarikh khod govah khahad bood

Pirooz Iran

 
At October 12, 2007 2:34 AM , Anonymous barani77 said...

آمدم كامنت بگذارم ديدي استاد دارند درياي خزر را بر باد مي دهند... آبي گسترده ي درياي مازندران را، درياي امينه را...اي واي اي واي

 
At October 12, 2007 8:21 AM , Anonymous Anonymous said...

I don't know when Mr.Khatami went to Russia, and signed the very shamfull contract about caspian sea, where was Mr.Tajzade now worries about the some contract that may or maynot be signed. At least this time to take advantage of Iran Mr.Poutin is coming to Iran, last time Mr.Khatami went and smiled and sold our right on caspian sea to Russians.

 
At October 12, 2007 10:58 AM , Anonymous جمشید said...

من واقعا گاهی با خواندن کامنت ها دلم برای خودمان می سوزد و احترامم برای نویسنده افزون می شود . بابا این چه حرف هائی است که ما می نویسم اول این که اگر خاتمی قرارداد امضا کرده بود که به قول دوستمان شرم آور باشد که دیگر نیازی به این حرف ها نبود خود این راستی ها کبابش کرده بودند. امروز همه حرف مقاله آقای بهنود این است که چون قراردادی امضا نشده و الان هم ضعیف هستیم امضا نکنید. باز این ناشناس شعار می دهد. به کی باید پناه برد از این همه [...]

 
At October 12, 2007 10:59 AM , Anonymous شاگردشما said...

باران 17 به ما نشانی ندادند که کجا استاد دریای مازندران و دریای امینه را بخشید.

 
At October 12, 2007 11:00 AM , Anonymous مانی said...

آقای بارانی خواب نما شده گویا. کی بخشید دریای مازندران را، کجا در نوشته آقای بهنود چنین چیزی بود که ما همه ندیدیم و ایشان دیدند. نشانی بدهند تا خودمان تکلیف رذا با ایشان روشن کنیم

 
At October 12, 2007 2:46 PM , Anonymous Anonymous said...

Jamshid Jan,
Before the revolution, we had the 50% right of the Caspian sea, and then Soviet Union had the other 50%. But after they break to so many countries, except that they give them their share of caspian sea from 50% of Soviet Union Right, they keep thier 50% right and forced Iran to give them share from Iran's 50%. Mr.Khatami went to Russia, and signed the agreement. Dear Jamshid, no one will make a big deal out of this as both parties(right&left) benefits are having a good relationship with Russia. No one is concerned about Iran, as Mr.Tajzade is one of them.

 
At October 13, 2007 3:12 AM , Anonymous ارسلان said...

سلام بر استاد بزگوار جناب بهنود عزیز
استاد ارادتمند شما هستم
مطلبی در همین راستا نوشتم و در وبلاگ گذاشته ام خوشحال خواهم شد مطالعه بفرمایید و اگر قابل دانستید بنده ی را با نظر خود راهنمایی بفرمایید
متشکر میشوم .
ارادتمند و شاگرد شما

 
At October 13, 2007 3:33 AM , Anonymous رضاملکی said...

اولا خواهش می کنیم که اگر شده یک نام مستعار به خودتان بدهید که خطاب شما اسان باشد. ثانیا آقا یا خانمی که به انگلیسی درباره در صدهای سهم ایران و دیگران اظهار نظر فرموده اند خواهش می کنم اگر فوبیای ضد اصلاحات ند ارند و اگر خدای ناکرده دستشان با [...[ در هم نیست این حرف را گوش کنند. هیچ قرادادی تاکنون بر سر تقسیم بحرخزر بسته نشده که خاتمی و یا دیگری امضاکننده آن باشند. آقای بهنود به درست نوشته باز هم نبندید تا شرایطمان بهتر شود. شما از کجا این اطلاع عجیب را آورده اید که قرارداد بسته شده است چرا باید بی ماخذ حرف زد. این برای مملکت ایران خطرناک است نازنین . باشد شما دشمن اصلاح طلبان باشید اما آزادگی تان را که از شما نگرفته اند. اگر قراردادی که می فرمائید امضا شده بود که دیگر مقاله آقای بهنود و تاجزاده معنا نداشت چرا کمی فکر نمی کنید و این همه عاشق ندانسته های خود هستید. برای اطلاع شما و برای نشان دادن این که همین احمدی نژاد ها هم که سرکارند بیش از شما به فکر کشور هستند عرض می شود که در یک هفته گذشته به همین جهت هیچ حرفی از انعقاد قراداد نیست بلکه در سیما و صدا هی می گویند گفتگو درباره آینده بحرخزر. ارادتمند شما دکتر ملکی

 
At October 13, 2007 9:52 AM , Anonymous Anonymous said...

Dear Dr.Maleki,
Thank you for you explanation. As there's no need to argue about obvious stuff.... Just to let you know I don't want to get a side or be against a specific party.I wish I had a chance to explain more, as this is Mr.Behnoud weblog. By the way it's "Seda va Sima" not "Sima va Seda". I wish you best of luck in your life.

 
At October 13, 2007 10:05 AM , Anonymous Anonymous said...

Please, review the website below. And also Interviews of Mr.Abbas Maleki on 2001. To see what official arguments are. There are some verbal agreements as well that I mentioned before to prove what I said please check the contracts of the oil companies souranded Caspian Sea and if you know lil math. you can calc. our share.
http://www.caspianstudies.com

 
At October 13, 2007 6:45 PM , Anonymous Anonymous said...

اقای بهنود گاهی وقتها کامنتی را چاپ نمیکنید !!! که کوچکترین توهینی
بشخص و شخصیتی نیست البته انتقاد بتفکر شما صدها بار چاپ شده ولی
نمیدانم بعضی کامنتها را چاپ نمیکنید تا در مقاله اینده شما توسط شخص
شما مورد استفاده قرار بگیرد ....البته مهم نیست کامنت گزاران در تاریکی
هستند و شما در روشنایی کامل کاری هم نمیشه کرد

درکامنتی که چاپ نکردید نوشته بودم چرا این همه اعتقاد دارید ایران یا باید
سروری غرب را قبول کند ( نه دوستی که محلی از اعراب ندارد مثل رژیم قبلی ) یا
استفاده از دوستی با روسیه برای حفظ استقلال مقابل امریکا و انگلیس اصلا
جایز !!! نیست ولو شوروی پانزده پاره شده باشد ولو اصلا دیگر هم مرز ایران
نیست مگر در دریای خزر اذربایجان در قلمرو انگلیس و امریکاست و ترکمنستان
هم دیکتاتور مستقل پس چرا ایران را میترسانید !؟؟؟

 
At October 14, 2007 10:23 PM , Anonymous Carmen said...

همیشه همان

ما تاریخ رو می سازیم و میشیم درس تاریخ آیندگان. همون کاری که آسید مجاهد و مصدق و رضاخان کردند و شدند درس تاریخ ما. ما در در لحظه داریم در تاریخ آینده زندگی می کنیم. قبلا هم گفتم. توی خوندن کتابای تاریخی همیشه حیرون بودم که چطور میشه آدم با مملکت خودش چنین بکنه. ما که از خودمون فاصله نمی گیریم ببینیم در چه کاریم یا از صلاحدیدی که برای ممکلت می خواهیم چه شری بر خواهد خواست.
اما وظیفه من بعنوان یک شهروند عادی تنها آگاهیست تا کسی از سر مهر بلاهت اندود یا کین مهراندودش روزگارم را سیاه نکند

 
At October 16, 2007 12:14 AM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود

آیا ما راضی به جداشدن آذربایجان هستیم؟ چرا روسیه بایدجدا شدن چچن را رضایت دهد؟

 
At October 16, 2007 12:47 AM , Anonymous آوا said...

کورش آرام بخواب، آرش آرام باش ، که ما وارثانتان خوب این مرزو بوم را بذل و بخشش می کنیم، خیالتان راحت باشد که ما هر چه را که شما کاشتید همه را خوب می سوزانیم و هر چه را که ساختید خوب نابود می کنیم،کورش آرام بخواب، آرش آرام باش!

 
At October 16, 2007 3:02 PM , Blogger saba said...

غم نان مردم را از پا در آورده آقاي بهنود
جان اعتراض براي كسي نمانده

 
At October 20, 2007 2:22 AM , Anonymous a.s. said...

با عرض پوزش از حضور آقای بهنود و آقای تاجزاده به مسولان کشور توصیه می کنم که قرارداد را بر اساس همان 13 درصد در اولین فرصت امضا کنید.
به گواهی بسیاری از کارشناسان وجود چاه های نفتی در کشور سبب شده تا دولت ها و مقامات ایران همواره برای کسب درآمد از کانالی به نام چاه های نفت خود را ارضا کنند و هیچ تماس یا اصطکاکی با ملت نداشته باشند. همچنین این تجربه نیز حاصل شده که هر چقدر در جهت ثبات و امنیت جهانی قدم برداشته شود این درآمد کاهش یافته و هرچقدر در جهت بی ثباتی بروی برعکس. رسیدگی به حقوق اجتماعی, به اقتصاد خصوصی, به توریسم و راههای دیگر کسب درآمد تنها در این کشور وقتی حاصل خواهد شد که دولت برای کسب درآمد مجبور به تعامل با ملت باشد پس علی رغم میل باطنی شرایط موجود را به فال نیک گرفته و می گوییم آقا امضا کن تا دیگه لااقل بر منابع نفتی ما چیزی اضافه نشه.

 

Post a Comment

<< Home