Saturday, May 17, 2008

دلم آن جا بود

همه وسایل فراهم بود و داشتم روی کتابم کار می کرد اما دیدم دلم آن جاست نیست لب تاب را بستم و حواسم را سپردم به همان جا که بود به بازی های تهران، تیمی که از نوجوانی هوادارش بودم داشت بازی می کرد. پرسپولیس محبوب من و سرانجام تا نبرد و تمام نشد و در شادمانی اش شریک نشدم. آرامش به دلم نیفتاد.
در آخرین برنامه صدای آمریکا گفته بودم مدیران سیاسی باید مانند سرالک فرگوسن مربی تیم محبوب من منچستر یونایتد باشند. بعضی خوششان نیامده بود از سخنم. چنان که الان هم که می خواهم بگویم صبح بود که در خیال نامه ای نوشتم به افشین قطبی لابد خیلی ها خوششان نمی آید. ولی من واقعا فکر می کنم چه خوب شد که او آمد به ایران. چه خوب که رفت همان جائی که باید.

باری من که نبودم در ورزشگاه اما دلم آن جا بود. و در دل خواندم بچه ها متشکریم .تلفن کردم شاید به سایه [هوشنگ ابتهاج ] و داوود رشیدی که سالیان پیش همیشه با هم بازی های پرسپولیس را تماشاگر بودیم تبریک بگویم . نشد. همه تلفن ها لابد بند همین حکایت بود.

البته حالا تفاوتم با چهل سال پیش در این است که دلم برای بچه های سپاهان سوخت، طفلکی ها در آخرین دقایق جام را از دست دادند. اما آن وقت ها دلم برای کسی جز برای خودمان نمی سوخت.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At May 17, 2008 9:43 AM , Blogger بهرام رفیعی said...

چرا که نه؟ فوتبال نمونه کوچک اجتماع و همه چیز زندگی ماست.
آقا ولی خیلی خوشحال شدم که شما هم پرس پولیسی هستید.

 
At May 17, 2008 11:39 AM , Anonymous Anonymous said...

قهرمانی زورکی!

 
At May 17, 2008 11:45 AM , Blogger afshin haatami said...

سلام استاد
تبريك مي گم ، ازته دل خوشحالم ، نمي دونيد كه تهران چه خبره ، هفت حوض نارمك غلغله است
وافعا استحقاقش رو داشتيم

 
At May 17, 2008 1:57 PM , Anonymous Anonymous said...

ghermezeteee, Aghaye Behnoud ,kheyly mokhlesim:D,

 
At May 17, 2008 3:49 PM , Blogger Amirnikan said...

من استقلالی هستم ولی به خاطر افشين قطبی خوشحال شدم که پرسپوليس برد.

 
At May 17, 2008 3:53 PM , Anonymous Anonymous said...

aghaye Behnoodeh aziz, man va doostanam dar holland bazi ra didim, va vaghean khoshhal shodim.man hey migoftam perspolis bayad manchesteri bazi ro bebareh va bord! alan fahmidam ke shoma ham perspolisi hastid va manchesteri. kheyli be khodam nazidam, va goftam ke manam eynaki hastam.delam baraye neveshtane shoma dar rooznameye toos, jamee va oon roozha tang shodeh. dar eyne hal afshin ghotbi, ferdosipour, mehran modiri kasani hastan ke mofid hastand.

 
At May 17, 2008 5:25 PM , Anonymous غریبه آشنا said...

همچنانکه استاد ما هستین ولی در زندگی خصوصی خود مانند دیگران طرفدار یک تیم فوتبال هم هستین و این رو پنهان نمی کنید (آنچنانکه برخی افراد آن را برای خود افت می دانند) و این روراستی شما خیلی دوست داشتنی است.

 
At May 17, 2008 7:58 PM , Blogger Arash Sigarchi said...

سلام آقای بهنود عزیز.من که تشنه حرفاتونم حتی بگید انتخابات رو نباید تحریم کرد اما با این یکی نمی تونم کنار بیام. من استقلالی ام البته به شما حق می دهم با تاج سابق میانه خوبی نداشته باشید.... (شوخی)
ولی من هم خیلی خوشحال شدم از این نوشته تان. یک بخاطر اینکه از قطبی نوشته اید که فکر می کنم اگر یگانه کسی این ماهها داره به همراه برخی دیگر مثل عادل فردوسی پور(با برنامه نودش) به ورزش بی اخلاق ما درس اخلاق می ده همین قطبی است. دوم هم از این بابت خوشحالم که برعکس باور عمومی که برجستگان فرهنگ کشور را از ورزش دور می دانند ، شاد شدم که شما هم فوتبال را دوست دارید و دنبال می کنید . تبریک برای قهرمانی تیم محبوب تان .

 
At May 17, 2008 10:25 PM , Blogger Pedram said...

باورم نمیشه که بهنود نه تنها پرسپولیسی است بلکه منچستری هم هست. روزنامه نگار هم این قدر خوش سلیقه؟

 
At May 17, 2008 11:18 PM , Anonymous Anonymous said...

پیروزی پرسپولیس بر سپاهان = پیروزی فلسطین بر اسراییل
درس بگیر مزدور!

 
At May 18, 2008 1:14 AM , Anonymous Anonymous said...

خوشحالم که پرسپولیس زلزله محبوب دل شمام هست
خوشحالم که بردیم حالا چه زورکی چه به راحتی
اما اگه 6امتیاز کم نشده بود کسی نمی تونست بهانه بیاره
خوشحالم که بردیم هم سپاهان رو هم ساکت رو

 
At May 18, 2008 2:01 AM , Anonymous Anonymous said...

با سلام
من هم یک استقلالی هستم ولی از اینکه این اتفاق باعث شادی خیلی از هموطنام شد خیلی خیلی خوشحال شدم چون به نظر من مردم ایران این روزها بیشتر از هر چیزی به شادی نیاز دارند پس به عنوان یک ایرانی تهرانی از تیم پرسپولیس و افشین قطبی به خاطر این شادی بخشی ممنونم و تبریک میگم.

 
At May 18, 2008 2:35 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام.به دلم افتاده بود چیزی می نویسید از بازی امروز.پدر سال ها و سال ها از آمدن شما به امجدیه گفته بود.نمی دانید چقدر خوشحال شدم وقتی دیدم حسم درست گفته و دلتان پرواز کرده به استادیوم.نباید بگویم قهرمانی مبارک؟حتی به شما که دور از وطنید اما یادتان با ما؟با آن پیپ قشنگ و کفش های زیبایتان؟!استاد ارادتمندیم!

 
At May 18, 2008 3:08 AM , Anonymous علی said...

قرمزته، آبیِ آبلیموجات

 
At May 18, 2008 4:05 AM , Blogger Zahra said...

چقدر چیزهایی مثل فوتبال که باعث نزدیکی ما به همدیگه میشه قشنگ هستند.خیلی خوشحالم

 
At May 18, 2008 4:14 AM , Anonymous Anonymous said...

فوتبال شايد يک پديده اجتماعی کامل باشد. نمی توان اهميت آن را در جوامعی مانند ايران انکار کرد. به هرحال ما پرسپوليسی ها حالا شايد قهرمان جهان باشيم در دل. از هم اکنون بايد به فردا فکر کرد و آسيا. گام بعدی هم در مسکو برداشته می شود، با قهرمانی منچستر در اروپا!
شاد باشيد استاد.

 
At May 18, 2008 9:05 AM , Anonymous 1alireza said...

الهي قربونتون برم. چقدر ذوق كردم كه شما هم پرسپوليسي هستيد.

 
At May 18, 2008 9:18 AM , Anonymous حبیب said...

."[...]نوشتن"..برای "شما"؟؟؟... اما دل دل کردنم را با شراکت در خوشی پرواز پرسپولیس کنار گذاشتم دست کم برای دمی
به قول ان نویسنده"دیروز یک لحظه کره زمین وزن چند میلیون نفر را فراموش کرد"....خوشحالم که من در آن لحظه جایی بودم که شما هم بودید[...].

 
At May 18, 2008 10:02 AM , Anonymous خسته said...

هر چند آن 7 دقیقه وقت اضافی قدری بقول مشقاسم مشکوف بود، ولی خوب، با احتساب آن 6 امتیاز کسر شده، پرسپولیس در واقع قهرمانی را بازپس گرفت. من البته تاجی سابق هستم. در ضمن آقای بهنود عزیز، لپ تاپ را با "پ" مینویسند. اگر اشتباه تایپی نبوده باشد

 
At May 18, 2008 10:09 AM , Blogger siavash said...

نکته ی عجیب این بازی این بود که عجیب دل همه با پرسپولیس بود. حتی استقلالی ها مثل من. شاید بخاطر قطبی باشه. کلا از وقتی اومده فضا یه جور دیگه اس.

 
At May 18, 2008 7:21 PM , Anonymous Mohammad said...

Masoud khaan,

Dele yek mellati ba persepoliseh.
Man ham az saat e 08 sobh da Toronto az tarigh e internet in mosabegheh ro negah kardam va az piroozy perspolis lezzat bordam mesle milion ha nafar az mardome Iran. Nokteh jaleb amma in bood keh maraseme payani ro neshoon nadadand va hanuz nemidoonam chera khabarnegara be perspolis migan piruzi???
Mohammad Toronto

 
At May 18, 2008 11:16 PM , Blogger شیخ الشیوخ نادرالدین شاه said...

مبارکتان باشد اما بی شک حق ما بود

 
At May 19, 2008 12:17 AM , Anonymous علی رضا محمدظاهری said...

بسیابسیار عالی
به امید روزی که شما را در جایگاه مهمانان ویژه ورزشگاه ببینیم آقای بهنود

 
At May 19, 2008 3:17 AM , Anonymous ARK said...

بهنود عزيز دقت كرده اي در ورزش چقدر زود همه بزرگ مي شوند. نگرانم كه سال بعد يا دوره بعد افشين قطبي (كه مربي شايسته اي است)هم هموس سياست به سرش بزند و كانديدا شود.مثالش را زياد داريم.هادي ساعي ،خادمين ، دبير ،صفايي فراهاني و هاشمي طبا و مهرعليزاده هم كه بخت هم يارشان نبود.بگذريم طرفدار آبي ها هستم اما قهرماني تيمت مبارك!
ark

 
At May 19, 2008 3:20 AM , Anonymous ARK said...

يك مطلبي را مدت هاست مي خواهم بگويم آن هم اينست كه بد نيست كه فونت و سايز قلم پست هايت را تغيير دهي. فونت تاهما فونا بدي نيس مخصوصا براي خواندن نوشته بلند راحت تر است ديرتر چشم را خسته ميكند. مدتهاست كه ميخواهم اينرا بگويم.
ark

 
At May 19, 2008 8:22 AM , Anonymous meysam said...

سلام . نمی دونستم که شما ÷رس÷ولیسی هستید . ایول به شهامتتون . آره این روزها خیلی برای اینکه خودشون رو خراب نکنن نمی گن طرفدار کدوم تیم هستن . بهر حال تبریک می گم ضمنا من شما رو لینک کردم به وبلاگ من هم بیایید www.mimsher.blogfa.com. .

 
At May 19, 2008 8:59 AM , Anonymous Mohammad said...

‫من هم با اینکه استقلالی هستم، از قهرمانی پرسپولیس خوشحال شدم. افشین قطبی خیلی زحمت کشیده بود.
‫شنیدم که امیر خان قلعه نویی شد مربی استقلال. با عرض شرمندگی از شما و دوستان:
‫امیر قلعه نویی یه! سرور هرچی لنگیه!

just kidding!

‫به امید بردن منچستر یونایتد در چهارشنبه!

 
At May 19, 2008 10:12 AM , Anonymous محمود said...

بهنود نازنین درود

نمی دانم مطلب تان ادامه هم داشت یا نه؟ چون من هر چه بر «ادامه ی مطلب» کلیک کردم، صفحه باز نشد. این فیلتر شکن ها هم بدفرم حال می گیرند!! اما مهم نیست و اول تبریک بابت قهرمانی پرسپولیس، هر چند بنده هم چون دگران استقلالی هستم یا بهتر بگویم تاجی!!!!اما پرسپولیس امسال را صرفن به خاطر آقا افشین خان قطبی دوست داشتم!! به سبب صداقت مثال زدنی اش! به سبب اخلاق ایرانی اش و لطف و محبت و خون گرمی اش که این روزها در بین مربیان ما کیمیاست!!!! اما باید بگویم تان هزار درود بر شما که تابو شکن هستید و آرزوها و امیال خود را از چشم دگران پنهان نمی کنید و این هم راز مانده گاری شما و محبوبیت تان است


شاد زی

 
At May 20, 2008 1:57 AM , Anonymous Anonymous said...

جناب بهنود ...عوامگونه برداشت شده که پرسپولیس که قبلا شاهین
بود تیم مردم است یا تیم ملیون و مخالف دربار و دولت پیشین
و تیم تاج !؟ یا دارایی سابق برعکس ساخته پرداخته دولت و ... اما
مگر تیم پاس که پاسبان تاج و تخت شاهنشاهی بود قلیچ خانی و
لواسانی را تحویل ساواک نداد که دو بازیکن شاخصش بودند ؟ تیم
دارایی با دکتر زرین نام و دکتر طهورا و ...چپهای تحصیل کرده و
با سواد اما در تیم پرسپولیس بعد قیچی شدن پرهای شاهین !! دیگر
مشتی کم سواد و بیسواد زیر مهمیز سرمایه دار مشهور عبده تبدیل
بهالیوود شد ... و داستان ادامه دارد

 
At May 20, 2008 11:50 PM , Anonymous Anonymous said...

بهنود عزیز سلام

من هم این قهرمانی دراماتیک و خاطره انگیز رو به شما تبریک می گم.هنوز هم وقتی به یاد دقیقه ی 96 بازی شنبه می افتم مو به بدنم سیخ می شود.در یک دقیقه اشکانی که به خاطر بغض در چشمانم جاری بود تبدیل شد به اشک شوق و حالا چه کسی را بارای مقاومت در برابر آن بود.پرسپولیس برد چون می خواست ،چون هوادارانش خاص بودند و چون جنتلمنی چون افشین قطبی را در راس خود می دید.
در ضمن سپاهان 2 سال بود که به ناحق دستان ما را از رسیدن به جام کوتاه می کرد .بازی رفت در ورزشگاه فولادشهر را که از خطر نبرده اید که چگونه سربازی بی گناه دیدگانش را از دست داد تا سپاهان هر طور که شده امتیاز بگیرد.

باز هم این قهرمانی را به استاد خودم تبریک می گویم.

با پستی در خصوص شنبه و پرسپولیس به روزم که خوشحال می شوم که استاد بهنود قدم رنجه فرمایند و به کلبه ی حقیرانه ام تشریف فرما شوند که سرافرازی است برای این کوچک ترین.

منتظرتان هستم

شادی و ÷یروزی را برایتان آرزومندم.

 
At May 20, 2008 11:52 PM , Anonymous Anonymous said...

بهنود عزیز سلام

من هم این قهرمانی دراماتیک و خاطره انگیز رو به شما تبریک می گم.هنوز هم وقتی به یاد دقیقه ی 96 بازی شنبه می افتم مو به بدنم سیخ می شود.در یک دقیقه اشکانی که به خاطر بغض در چشمانم جاری بود تبدیل شد به اشک شوق و حالا چه کسی را بارای مقاومت در برابر آن بود.پرسپولیس برد چون می خواست ،چون هوادارانش خاص بودند و چون جنتلمنی چون افشین قطبی را در راس خود می دید.
در ضمن سپاهان 2 سال بود که به ناحق دستان ما را از رسیدن به جام کوتاه می کرد .بازی رفت در ورزشگاه فولادشهر را که از خطر نبرده اید که چگونه سربازی بی گناه دیدگانش را از دست داد تا سپاهان هر طور که شده امتیاز بگیرد.

باز هم این قهرمانی را به استاد خودم تبریک می گویم.

با پستی در خصوص شنبه و پرسپولیس به روزم که خوشحال می شوم که استاد بهنود قدم رنجه فرمایند و به کلبه ی حقیرانه ام تشریف فرما شوند که سرافرازی است برای این کوچک ترین.

منتظرتان هستم

آدرس من :

faryadnameha.blogfa.com

شادی و پیروزی را برایتان آرزومندم.

 
At May 21, 2008 6:50 AM , Anonymous Anonymous said...

آرش
يه پرسپوليسي با اينقدر معلومات و يه همچين قلمي نوبره والا

آقا شما مطمئني كه پرسپوليسي هستي؟

خداوكيلي اين توصيه رو از من كه به نوشته هات علاقه دارم بپذير و يكي در مورد انتخابات و يكي در مورد انتخاب تيم فوتبال بشين و يه نمه بيشتر فكر كن! شايد ايشالله هدايت شي
به خدا حيفه ها

 
At July 17, 2008 10:51 AM , Anonymous Anonymous said...

خوش به حالمان ؛ بهانه ای برای "برای
بهنود نوشتن "! ا
به خاطر قطبی از قهرمانی تیمتان ناراحت نشدم - حالا که این مطلب را خواندم خوشحال
پایدار باشید

سروش

 

Post a Comment

<< Home