Saturday, June 13, 2009

شبه کودتا، مسوولش کیست


خبرهائی که از تهران شیراز و اصفهان می رسد بسیار نگران کننده است. دولت احمدی نژاد که با تهدید رهبر جمهوری اسلامی خودش را به دروغ رییس جمهور ایران نامید در حالت کودتائی قرار گرفته است. در حقیقت بچه کژدم از بالش رهبر سر بر آورد. بچه ها در خیایانند و اخیار لحظه به لحظه نگران کننده تر . حالا که این سطور را می نویسم خبر از حمله به خوابگاه دختران شیراز می رسد. در استان ها روسای محلی ناجا به نسبت خشونتی یا نرمی که دارند وارد معرکه شده برای خود دوست و یا دشمن کینجو می سازند.

امیدوار بودم دیگر در عمر خود چنین صحنه ای را نبینم.

شما شاهد باشید که همه کار کردیم برای آن که صندوق رای فصل الخطاب باشد متاسفانه دسته آقای احمدی نژاد که هنوز ماهیتشان هم درست معلوم نشده تحمل نیاوردند.

آفرین بر شما که دیروز در صف های بلند رای دادید و مانع از آن شدید که خشونت طلبان بی فرمان پشت رای اندک هواداران خود پنهان بمانند.

رای روز 22 خرداد سیاسی ترین رای تاریخ معاصر شد. هر چه بعد از این رخ دهد به همت مردم و به شرف و خردگرائی دولتمردان بستگی دارد.

آقای احمدی نژاد برای حل ماجرا بهترست خود اعلام دارد که استعفا می دهد و انتخابات را یک گروه بی طرف برگزار می کند و هر چه رای دادند به آن گردن می نهند. وگرنه در تاریخ نامش به عنوان یک مردمگرا هم نخواهد ماند.

مسوولیت جان و امنیت تک تک آحاد مردم بر گردن کسانی است که می ایستادند تا دیگران دستشان را ببوسند و با برایشان هورا بکشند.

وقتی سی و چند سال قبل مهندس بازرگان در دادگاه نظامی خطاب به شاه گفت ما آخرین نسلی هستیم که با شما با این زبان سخن می گوئیم و نوید مقاومت مسلحانه را داد، شاه نشنید تا صدای انقلاب را شنید و آن هم دیر.

این بار هم ملت ایران در عین مسالمت اندیشی و صلح جوئی به علت ضعف اراده و سستی کسانی که خود را بالا کشیدند بی آن که قابلش باشند به همان موقعیت دچار شد.

روز پنجشنبه دکتر مهاجرانی در مقاله ای در اعتمادملی همان سخن مهندس بازرگان را بازگو کرد. خطابش روشن بود. آیا گوش شنوائی هست.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At June 13, 2009 1:48 PM , Anonymous Anonymous said...

احمدی‌نژاد یه مترسک بیشتر نیست امل فساد کسی‌ جز خامنه ای‌ خامه خور نیست.خامنه‌ای خامه خور با طراحی یک بازی کثیف این احمدی‌نژاد منیجک رو به قدرت گذشت.

 
At June 13, 2009 1:51 PM , Blogger mashaliagha said...

من به نوبه خود از همه كساني كه تشويقشان به راي دادن كردم عذر ميخواهم.شرمنده همگي.

 
At June 13, 2009 1:53 PM , Anonymous مهدیار said...

سلام بهنود عزیز
امروز خشونتهایی دیدم که حتی توتصاویراعمال خشونت اسرائیل علیه فلسطینیهااز تلویزیون خودی ندیده بودم،دیدم که اونایی که نظر رو حرام کردند چگونه خون مردم رو حلال کردند.....

 
At June 13, 2009 1:56 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام

یاد داستان حضرت علی افتادم که به زور ریسمان بر گردن شریفش انداختند و برای بیعت به مسجدش آوردند در حالی که روی زمین کشیده می شد و حضرت زهرا می دید و می گریست و آن حضرت برای مصلحت جامعه مسلمین در حالی که خوار در چشم و تیغ در گلو داشتند سکوت کردند

لابد سرنوشت مشابهی در انتظار سید مظلوم ما و فزرند علی است

 
At June 13, 2009 1:56 PM , Anonymous daneshjoo said...

کودتاست
اس ام اس ها قطع است و موبایل ها به طور کامل از شنبه عصر قطع است.بعضی از ای اس پی ها هم اینترنتشان قطع است و فیس بوک و یوتیوب فیلتر شده است و بی بی سی فارسی هم قطع شده است.
همه اینها خبر از نگرانی حکومت از شورش میدهد.امروز ولیعصر از پارک وی تا میدان ولیعصر صحنه درگیری و شورش بود.سطل اشغال ها اتش زده میشدند و شیشه ها شکسته بود و صندوق های صدقه و تابلو های راهنمایی رانندگی از جا در آمده بود.
شمار زیادی مامور گارد بودند که مردم را میزدند.
این حرکت ها ادامه پیدا می کند

 
At June 13, 2009 1:59 PM , Anonymous Anonymous said...

shabi talkh ast emshab.
Bad juri del tangam va boghse galum ra mifeshoreh.
ba in ke dur az iran hastam vali feshar chakmeh setamkaran ra ruy galuye khodam hes mikonam.
digar omidi be taamol va eslah talabi nist , bayad charey digar yaft.
Cheghdar talkh ast ke tarikh baray melat ma tekrar mishavad va rahi joz khushunat baghi nakhad gozasht.
Bar hal vatan bayad khun gerist

 
At June 13, 2009 2:02 PM , Anonymous Anonymous said...

This proved without a shaddow of doubt, even for the believers in IRI, that you can not change this regime by elections. This is no small achievement. Boycotting of elections, like four years ago, could have never proved this point so well. Job well done

 
At June 13, 2009 2:03 PM , Anonymous رضا said...

جناب بهنود!
تعدادی از دانشجویان مقیم انگلیس قصد دارند که دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ غروب در برابر سفارت ایران در لندن تجمع کنند. به پلیس اطلاع داده شده و با بی بی سی فارسی هم تماس گرفتیم. شاید کمکی باشه اگه اطلاع رسانی کنید و از بقیه دعوت کنید.

سپاس

 
At June 13, 2009 2:04 PM , Anonymous Anonymous said...

man delam badjori misoze baray inhame shoro eshtiaghi ke be bad raft. man vaghi ba bachehay to iran sohbat mikonam hame naomid o delsardan! Akhe chera??

 
At June 13, 2009 2:18 PM , Anonymous Damoon said...

با سلام.
جناب بهنود به نظرم نامه آقای هاشمی به رهبر کار رو خراب کرد...این نامه به آقایان اجازه داد تا با طرح شروع 1 کودتا و صحبت هایی از این دستخواست ملت را در نطفه خفه کنند...

 
At June 13, 2009 2:20 PM , Anonymous Damoon said...

ba salam,
be nazare man nameye aghaye hashi karo kharab kard,va be aghayan ejaze dad ba matrah kardane kodeta,khaste mardom ra dar notfe khafe konand

 
At June 13, 2009 2:21 PM , Anonymous Anonymous said...

از قول مسیح علی نژاد، خبرنگار: کارمندان وزارت کشور دادن بیرون: افراد واجد شرایط رای: 49322412 افراد شرکت کننده در انتخابات: 42026078 تعداد آرای باطله: 38716 1 میرحسین موسوی خامنه 19075623 کروبی 13387104 محمود احمدی نژاد 5698417 محسن رضایی میرقائد 3754218 لطفا در اطلاع رسانی این خبر ما را یاری کرده و به دیگران خبر دهید...

 
At June 13, 2009 2:28 PM , Anonymous Anonymous said...

بهنود عزيز /منتظريم تا اطلاعات دقيق تري از كودتا بگويي؟ بعنوان يك استاد دانشگاه نمي دانم به دانشجو ها چي بگم؟ تهران وضعيت نگران كننده است. به پزشكان دستور داده اند اگر كشته اوردند ببريد اطاق عمل/ بگيد زير عمل مرده! در تبريز ارامش قبل از طوفان است.قرار است 24 خرداد اعتراض باشد. تلويزيون ب ب سي قطع شده و اينترنت در حال قطع شدن است در تبريز. غير قابل تحملترين وضعيت مشاهده هياهوي اندك طرفداران احمدي نژاد در تبريز است. در سايت ب ب سي همش مي پرسند ادله تقلب جيه؟ ما شواهد غير مستقيم داريم indirect evidence اگر 70 درصد راي داده اند پس كجه اند طرفداران در شهرهاي بزرگ! دكتر ع ر ن تبريز

 
At June 13, 2009 2:31 PM , Anonymous Anonymous said...

چرا شبه کودتا؟ این عین کودتاست! رضا

 
At June 13, 2009 2:31 PM , Blogger reza said...

آقای بهنود عزیز

یادداشت تان شور انگیز بود و زیبا
اما هیچ نمی شود ، سه ماه دیگر من نشسته ام و بی .بی .سی را نگاه می کنم در ده دقیقه یه یازده که روزنامه های چاپ آن روز را بررسی می کنید و من باز هم فکر می کنم مسعود بهنود با این عینک و جا افتادگی میان سالی چقدر شبیه هنری کیسینجر سال های 70 میلادی شده است .
(هیچ قصد تعریض و کنایه نیست از این تشبیه فقط شباهت صوری را می گویم)
من سالی قبل از انقلاب متولد شده ام و حالا ، امروز دیگر باورم شده جمهوری اسلامی تا ابد هست و من تنها به این دل خوش کردهام که ما ، چیزی دیدیم که وصف نا کردنی .
ترکیب ترسناک و با نمکی بود و بیش از آنچه ظالم و جابر و مستبد باشد ، غریب بود.
غریب بود این حکایت که حکومتی مردم را به هر ضرب و قر و قنبیل به رای دادن و انتخاب و مقایسه تشویق کرد و حماقت و حال خراب آدمی را به یک ملت نشان داد که از قضای اتفاق ، طرف رییس جمهور بود و هی بر این تنور دمید و دمید .
انتخابات برگزار کردند. عارف و عامی و پیر و جوان کشور رای دادند به هرکسی جز رییس جمهور وقت و شب که شد جلوی چشم مردمان ، شعبده ساختند و فوت کردند و همان آدم احمق دوباره رییس جهور شد.
آقای بهنود عزیز
شما پست و بلند روزگار دیده اید و آرزو دارم عمرتان دراز باد اما من شک دارم روزی زنده باشم و حضیض جمهوری اسلانی را ببینم اگر شما آن روز به دنیا بودید جای ما را هم خالی کنید.

 
At June 13, 2009 2:39 PM , Anonymous Anonymous said...

خطاب با كسي كه ياد داستان حضرت علي افتاد ...

خيلي موقع نشناس تشريف دارين كه رهبران مذهبي و حكومت ولي فقيه داغ به دل مردم گذاشتن باز هم از حضرت علي تون و مظلوميتش ياد مي كنين. با همين حرفها سوار كولمون شدين و پائين نمي يان در حال سواري گرفتن هم ذكر مصيبت مي گين

 
At June 13, 2009 2:40 PM , Anonymous behnam said...

اين جا ايران است . سلام بر فاشيسم . و سلام بر ما . و تبريك بر پيكره‌ي عريان فالانژها ! تعظيم مي‌كنيم و بوسه مي‌زنيم بر دستانتان !

 
At June 13, 2009 2:49 PM , Anonymous Anonymous said...

بهنود عزیز شاید شما سرد و گرم چشیده روزگار باشی که هستی و خوب تاریخ را می دانی،اما من دیگر خسته ام خیلی خسته. امروز شاهد خشونتهایی بودم که هیچگاه گمان نمی کردم در خیابانهای تهران شاهدش باشم. ای کاش من هم خارج از کشور زندگی می کردم، کاش... 27 سال از عمرم گذشته و بهترین دوران آن دهه شصت بوده فکرش بکن دهه شصت.

 
At June 13, 2009 2:49 PM , Anonymous Anonymous said...

دیدید چه شد؟!!

 
At June 13, 2009 2:50 PM , Anonymous Anonymous said...

نیروی انتظامی ریخته تو خوابگههای دانشگاه صنعتی اصفهان و همه رو کتک زده، برخی از دانشجویان به جنگل دانشگاه پناه بردن که به آنها هم حمله شده، و در حال حاضر به سمت کوه سید محمد حرکت کرده اند. لطفا کمک کنید، با توجه به نوع کوه حتی احتمال پرت شدن و کشته شدن دانشجویان نیز وجود دارد. لطفا به هر طریقی که میتوانید کمک کنید

 
At June 13, 2009 3:13 PM , Anonymous Mahdi said...

صدای من به جایی نمی رسد, خواهش میکنم شما کاری بکنید, حد اقل با کلی آدم ارتباط دارید.

در حال حاضر بهترین کار باقی موندن در چار چوب قانون اساسی و استفاده از ظرفیت مجلس خبرگان برای تغییر رهبری است. فرق عمده‌ی نظام ما با دیکتاتوری همین است.

یکی از شرایط اصلی رهبری عدالت است, که الآن به شدت زیر سوال است, در خوش بینانه ترین حالت ایشان هیچ اطلاعی از وضیت ندارند که به دلیل عدم داشتن دید سیاسی باز هم شرط رهبری را از دست داده اند.

در این حال بین نظام و جریان رهبری - احمدی نژاد یکی باید انتخاب شود, ملت نه انقلاب دیگری می خواهند نه دنبال کشته و در گیری.

 
At June 13, 2009 3:18 PM , Anonymous سايه said...

چون سبوي تشنه
كه اندر خواب بيند آب
و اندر آب بيند سنگ
دوستان و دشمنانم را
مي شناسم من.

 
At June 13, 2009 3:25 PM , Anonymous Anonymous said...

با سلام
خبر رسیده که توی دانشگاه صنعتی اصفهان بعد از اینکه بچه ها اقدام به شکستن تمامی شیشه ها و آتش زدن ساختمان های اصلی دانشگاه از جمله آمفی تاتر، ساختمان مرکزی، تالارها و مجتمع کلاس ها نموده اند، گارد ویژه به داخل دانشگاه ریخته و اقدام به دستگیری تعداد بسیار زیادی از دانشجویان نموده است. همچنین به خوابگاه های دانشگاه یورش برده و اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کرده اند. همچنین تعدادی از بچه ها به جنگل پناه بردند که به آنجا نیز یورش بردند و دانشجویان مجبور به فرار به کوه شدند.

آقای بهنود از شما عاجزانه خواهش می کنم که این خبر رو در هر جایی که در دسترس دارید از جمله خبرگزاری بی بی سی پخش کنید.
با تشکر

 
At June 13, 2009 3:29 PM , Anonymous Hassan said...

سلام.با چشمی پر از اشک و خون و در حالیکه یک آن تردید من و بسیاری مانند من را رها نمی کرد برای آخرین بار شانس خود را آزمودیم که پوچ درآمد البته... حالا البته زیاد ناراحت نیستم زیرا برای تمام آن رای های نداده مان پاسخ محکمی داریم.این روز آخرین شلیک و تیر خلاص به تفکر اعتماد و اصلاح این نظام بود.اگر گذرتان به بلاگم افتاد سر قبر ایرانی که گذاشته ام فاتحه ای بخوانید.حسن

 
At June 13, 2009 3:31 PM , Blogger papa said...

I wish Israelis would run Iran. Their treatment would be much better. At least they don't beat their own people like this. Lucky are Palestinians.

 
At June 13, 2009 3:33 PM , Anonymous Anonymous said...

همین الان که دارم این مطلب را مینویسم ،نیری یگان ویژه انتظامی خوابگاه دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان را که در خارج شهر اصفهان قرار داره ،محاصره کرده و گویا به اتاق هایی یورش برده ،نمیدونم این خبر چگونه و کجا باید پخش بشه ،اما با ید در این خصوص کاری کرد ،من یکی از بستگانم در این خوابگاه ساکن است که ارتباط من هر لحظه با او خراب تر میشوذ لطفا کمک کنید

 
At June 13, 2009 3:45 PM , Anonymous Anonymous said...

امروز جشن احمدی نژاد به سوگواری باید تبدیل شود.پاینده باد ایران و ایرانی

 
At June 13, 2009 3:47 PM , Anonymous Anonymous said...

این شعر قدیمی فارسی راهمه فراموش کرده بودیم:
به دو چيز گيرند مر مملكت را/ يكي ارغواني يكي زعفراني/يكي زرنام ملك بر نبشته /دگر آهن آبداده يماني/ كرا بويه وصلت ملك خيزد/ يكي جنبشي بايدش آسماني/ زباني سخنگوي و دستي گشاده/ دلي همش كينه همش مهرباني/ كه ملكت شكاريست كاو را نگيرد/ عقاب پرنده نه شير ژياني/ دو چيز است كاو را ببند اندر آرد/يكي تيغ هندي دگر زر كاني/ به شمشير بايد گرفتن مر او را/ به دينار بستنش پاي ارتواني/كرا تخت و شمشير و دينار باشد/ نبايدش تن سرو و پشت كياني/ خرد بايد آنجا و جود و شجاعت/ فلك مملكت كي دهد رايگاني

ابو منصور محمد بن احمد دقيقي

 
At June 13, 2009 3:50 PM , Blogger kataman said...

سلام جناب بهنود امروز در يزد شاهد خيلي چيزا بودم شاهد سر شكسته بودم شاهد زن چادري در بين جووونا بودم شاهد پاي شكسته بودم شاهد حمله وحشينه بودم اما پاي فرار نديدم همه هنوز در ميدان نعل اسبي يزد در حال مقاومتند بر خلاف گذشته پاي فرار نيست.

 
At June 13, 2009 3:53 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام آقای بهنود،
من همیشه از طریق وبلاگ، مطالبتون رو می خوندم و همیشه لذت می بردم.
اما این دو روز به علت انتخابات تلویزیون بی بی سی رو میدیدم و نظراتتون رو در اونجا شنیدم. به نظر من نظرات شما در اونجا با نوشته های وبلاگتون قابل مقایسه نیست و خیلی محافظه کارانه است. از دیشب کاملاً واضح بود که تقلب شده ولی شما و همکارانتون خیلی سعی داشتید بقیولانید که شاید هم این آمار درست باشه. چرا؟ این متهم کردن نیست. فقط به خاطر کنجکاوی و برای شخص خودم این رو میپرسم. ممنون و موفق باشید.

 
At June 13, 2009 3:55 PM , Anonymous Anonymous said...

شاه اعتنایی به سخن بازرگان نکرد و دیدیم که چه شد.
جوانانی که حوصله و صبر شان به اندازه ی بازرگان نبود کار شاه را یک سره کردند و چه خسارتی بر ملت مل و کشور مل رفت.
نمی دانم امروزی ها پند می گیرند یا نه

 
At June 13, 2009 4:08 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام
ادامه خبر راجع به بچه های صنعتی اصفهان
مثل اینکه چهار تا کامیون سرباز ریختن بین جنگ که بچه ها توش قایم شدن و خوابگاه ها.
همشون گارد وایسادن و بچه ها نمی تونن برگردن.
شنیدم که سگ پلیس هم دارن. البته مطمئن نیستم.
آقای بهنود، ازتون خواهش می کنم که این اخبار رو منعکس کنید.

 
At June 13, 2009 4:15 PM , Blogger Hormoz said...

من برای اولین بار در سی سال این حاکمیت حور و ستم رای دادم و تا حدودی هم در اینکار متاثر از این نظریه بودم که صندوق رای بدموکراسی میانجامد. حال باشتباه خود پی بردم. نظریه تحریم که گنجی و سازگارا همیشه بان میپردازند از روی بخار معده نبود.
همین الآن خبر رسید که موسوی را هم دستگیر کرده اند.

 
At June 13, 2009 5:02 PM , Anonymous Anonymous said...

‫کار تمام است و احمدی نژاد ریس جمهور.حضرات به خوبی قادرند اوضاع را کنترل کنند.همه این هیاهوها را تا یکی دو روز دیگر در نطفه خفه می کنند و انها می مانند با خنده ای بر لب به ریش ملت و البته یافتن راه کار جدید برای گرم کردن تنور انتصابات بعدی.

 
At June 13, 2009 5:10 PM , Anonymous Anonymous said...

دلم برای وطنم برای ایرانم خون است
چقدر تلاش کردم
چقدر چانه زدم
چقدر پبامک فرستادم
چقدر تماس تلفنی گرفتم
چقدر سی دی رایت کردم
چقدر برگه چاپ کردم
چقدر پوستر به ماشین چسباندم
چقدر راهپیمایی کردم
چقدر شعار دادم
چقدر از اینترنت فیلم و خبر دست اول جمع کردم
چقدر امیدوار بودم
چقدر خوشحال بودم که بالاخره با افتخار تصویر رئیس جمهورم را نشان خواهم داد
نامش را بر زبان خواهم راند
ولی امروز
چقدر غمگینم

حتی جواب ریشخند تحریمی هایی که مجابشان کردم رای بدهند و تحریمی هایی که مجاب نشدند را نمیتوانم بدهم

جواب طرفداران رئیس نامشروع جمهور را هم نمی توانم بدهم

تقلب شده اما من چطور به آنها ثابت کنم

 
At June 13, 2009 5:13 PM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود دارم از غصه دق میکنم

اهواز هستم
چه کاری از دستم بر می آید
با این فیلتر و قطع پیامک و ظاهرا حبس خانگی مهندس موسوی و بی رهبر ماندن این امواج سبز سهمگین که هدایتمان کند چه کنیم؟

 
At June 13, 2009 5:18 PM , Anonymous امید فدایی said...

با عدم شرکت در این انتخابات دردسر تقلب و زحمت و هزینه ای که بخش اقتدارگرای نظام جمهوری اسلامی اینک متحمل شده تا در مقابل رای مردم بایستاد را از مقابل آنها حذف می کردیم و بدون اینکه مشخص شود خطا و خلافی صورت گرفته، آنها را به هدف خود می رساندیم. به رغم نگرانی و اطمینان از اینکه در این انتخابات رایم را شمارش نکرده یا برای نامزد دیگری محسوب کرده اند، همچنان از اینکه رای دادم پشیمان نیستم و همچنان مخالف ایده ها و استدلالات طرفداران تحریم انتخابات هستم. ۱. با عدم شرکت در این انتخابات دردسر تقلب و زحمت و هزینه ای که بخش اقتدارگرای نظام جمهوری اسلامی اینک متحمل شده تا در مقابل رای مردم بایستاد را از مقابل آنها حذف می کردیم و بدون اینکه مشخص شود خطا و خلافی صورت گرفته، آنها را به هدف خود می رساندیم. ۲. برخلاف نظر تحریمی ها اتفاقا اینک و با رای وسیع مردم است که مشروعیت نظام زیر سوال رفت و تحریمی ها می توانند از بیهوده بودن شرکت و صحت نظرشان سخن بگویند. ۳. مخالفت و اعتراضات خودجوش مردمی که در حال وقوع است را نه تحریمی ها که شرکت کنندگان در انتخابات براه انداخته اند و هزینه حفاظت از رایشان را می پردازند و تصاویر و اخبارشان مشروعیت نظام را در دنیا خدشه دار می کند. ۳. اگر فاصله حکومت و مردم به بیشترین حد خود رسیده و تکلیف خیلی ها ظاهرا روشن شده، هنر تحریمی ها نیست بلکه همین رای دهندگان عامل آن هستند. ۴. اگر نامزدهای دیگر که همگی از ارکان نظام جمهوری اسلامی هستند تسلیم شده بودند و هیچ نمی گفتند، ما رای دهندگان گول خورده بودیم و وارد بازی سیاسی شده بودیم ولی ایستادگی آنها تا همین جا نشانه خلاف این استدلال است و حاکی از شکافی عمیق حتی در میان انقلابیون و معتقدان به جمهوری اسلامی دارد. ۵. علاوه بر همه خط قرمزهایی که در این انتخابات شکسته شد و همه شوری که ایجاد شد بسیاری از حرف های نگفته زده شد و از این جهت هم حضور و شرکت مردم در جریان انتخابات موثر و آگاهی بخش بود. این ها بخشی از مهمترین دلایل من است تا به رغم سرخوردگی عمیق و اشکی که در چشم دارم همچنان بر تصمیمم پافشاری کنم و آن را صحیح بدانم.

 
At June 13, 2009 5:20 PM , Anonymous aria ghaffari said...

کودتای ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ چیزی نیست جز تکرار همان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ . در آن زمان ایالت متحده آمریکا به همت ارتش آنزمان حکومتی که بر آمده از رای مردم بود را سرنگون کرد و حال خامنه یی و مزدوران بیت رهبری با حمایت و هدایت کشورهایی مانند روسیه، چین و برخی‌ کشورهای اروپایی توسط قدرتهای بورژوازی کمپرادر مانند موتلفه و بنیاد‌های مختلف تحت کنترل رهبری که درواقع دلا لان همان کشورها برای فروش تمامی‌ ثروتهای ایران میباشند اقدام به دهان کجی به رای بیش از ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ایرانی‌ کردند

این کودتا و حکومت جمهوری اسلامی سرنوشت دیگری نخواهد داشت جز سرنوشت کلیه حکومت‌هایی‌ که به راحتی‌ پای بر رای مردمی گذاشتند که روزی به این حکومتها مشروعیت میدادند.

امروز در ایران و در حالی‌ که فاجعه ۲۸ مرداد هنوز در ذهن یکایک ایرانیان باقیست، خامنه یی بازی‌ خطرناکی را شروع کرده که شاید خود او نه اولین بازنده آن ولی‌ یکی از بزرگترین بازنده آن باشد

 
At June 13, 2009 5:21 PM , Anonymous Anonymous said...

age raay nemidadeem ke allan daleelee vase oomadan be khaiyaboon nadashtemm,khoshhal basheed ke raay dadeed,mah zeere abr nemimoone

 
At June 13, 2009 5:21 PM , Blogger Mehregan said...

٬آقای بهنود٬

رایمان را جلوی چشممان از ما دزدیدند٬ دوروغ گفتند به روشنی روز٬ و حال دارند مردممان را کتک می زنند و رهبرانمان را زندانی می کنند٬ حالا سؤال من این است؛ با توجه به نفوذ شما بین ایرانیان خارج از کشور و اینکه جانتان مانند باقی رهبران اصلاح طلب مودر خطد نیست٬ شما چه نقشه ای برای دفاع از مردم٬ رأیشان٬ و اصلاح طلبان دارید٬

همچنین می خواستم به اطلاع برسانم که ما اجازه تظاهرات گرفتیم برای ۲شنبه در مقابل سفارت ایران در لندن٬ بی بی سی فارسی هم پوشش خواهد داد٬ لطفأ این اطلاعات را به مردم برسانید

ُTime:12 noon, 15 June 2009
Place: Embassy of the Islamic Republic of Iran
16 Prince´s Gate
London SW7 1PT
Bring: something green!

با تشک

 
At June 13, 2009 5:26 PM , Anonymous Anonymous said...

حضرت آقا به دولت احمدی فرموده بودند که خیا لتان را حت با شد که دور بعد هم باقی خواهید ماند. همین آقای هاشمی که احمدی لجن مالش کرد فرمودند آقا منظوری ندارند. حالا مردم هم خیا لشان راحت شد.

 
At June 13, 2009 5:37 PM , Blogger Korosh said...

آقاي بهنود يادتان است با چه حرارتي از شركت در انتخابات دم مي زديد
متوجه شديد در استبداد ولي فقيه راي دادن اثري ندارد
آي هنوز هم پشيمان نيستيد

 
At June 13, 2009 5:44 PM , Anonymous گمشده در همين حوالي said...

كجاست كز طرفي قاصدِ سحر آيد؟؟؟
احساس ميكنم پشتم خالي از چيزي شده كه هيچوقت نبوده و فكر ميكردم هست.احساس تنهايي ميكنم.دلم ميخواد گريه كنم براي ايراني كه لجن مال شد،سبزهايي كه پ‍ژمردو زرد شد و براي خودم.

 
At June 13, 2009 5:57 PM , Anonymous Anonymous said...

‫‫به خاتمی بگویید ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر ملت ایران.

 
At June 13, 2009 8:32 PM , Anonymous Anonymous said...

زنده باد شهروندان ایرانی که رای دادند.
فکر نکنید که شرایط فرقی نکرده اتفاقا خیلی
فرق کرده. حالا دیگر ما به ریاست جمهوری موسوی بسنده نمیکنیم.
ما به زودی خواستار تغییر قانون اساسی و حذف ولایت فقیه
و نظارت شورای نگهبان خواهیم بود.

 
At June 13, 2009 8:36 PM , Anonymous محمد تعلق said...

آقای بهنود عزیز اینجا در شیراز از یک شنبه شب بی بی فارسی سیگنال نداره اما هیچ جا اعلام نشده. خواهش می کنم یه اقدامی کنید. تنها منبع خبرگیری ما تلویزیون بی بی سی بود.
من حتا به وبلاگ خودم هم دسترسی ندارم.

 
At June 13, 2009 8:47 PM , Anonymous حميد said...

فيس بوك و يوتيوب فيلتر شدند. قلم نيوز و سايتاي هوادار موسوي فيلتر شدند. ماهواره پارازيت داره و بي بي سي فارسي رو فشل كردن. به دفتر حزب مشاركت حمله كردند. ديشب مردم رو ميزدن و نفله مي كردند. جمهوريت توي ذهن مردم داره مي ميره. موبايلها رو ديشب قطع كرده بودند. پيامك هم كه چند روزه قطعه. كلمه سبز توقيف شد. يعني به عصر خفقان و ديكتاتوري وارد شديم؟

 
At June 13, 2009 8:52 PM , Anonymous امیدوار said...

و کجا است امامی که مردم را ولی نعمت خود می خواند؟
بیاید و ببیند که میزان دیگر رای مردم نیست!
اصلا جایی که میزانی چون رهبری خفقان و اعدام سیدعلی است دیگر مردم چه کاره اند؟
از پنجره اتاقم در میدان 7تیر تهران-ساعت 21:15 - به چشم خود دیدم که جمعی بسیجی نما با چماق هایشان شعار می دادند و عید مسلاد حضرت زهرا را فریاد می کردند...
اف بر آنانکه با بیل دین به کام خود و رهبرانشان دنیا می ریزند! اف
کاش فرزند شهید نبودم.
مردم! ما را ببخشید که رهبران معنوی ما اینچنین وقیح و بی احساس و خوش سخن اند.

 
At June 13, 2009 9:00 PM , Anonymous عصر آزادگان said...

سلام آقاي بهنود الآن كه دارم اين متن رو براتون مي نويسم اشكم امون نميده
اينم از انتخاباتمون
هر كيس رو مي ديدم مي گفتم بياييد راي بديم
مي گفتم بياييد مشق دموكراسي كنيم
مي گفتم انتخابات بهترين راهه
مي گفتم هنوز شيريني دوم خرداد زير زبونمونه
اما به كدوم گناه اين كارو با ما كردند
هميشه افتخار مي كرديم به راي 22 ميليوني خاتميمون
اونم با جعلشون ازمون گرفتن
تازه مي خواستم بعد از پيروزي ميرحسين شروع كنم وبلاگ بنويسم
چي فكر مي كرديم و برامون چي رقم زدن
اما خدايي اون بالاست كه مي بينه و مي شنوه
اميدم به اونه كه

 
At June 13, 2009 9:03 PM , Anonymous Anonymous said...

جناب بهنود، از نصیحت و تحلیل باید دست برداشت. امروز باید به این بیندیشیم که اگر این حرکت به سمت سوی انقلاب رفت چکار کنیم. باید چشمها را باز کنیم. کاش میر موسوی نماینده ای در خارج از کشور برای خود انتخاب کند، چرا که ممکن است اینها موسوی را دستگیر کنند و حرکت و جنبش مردم بدون رهبر منحرف خواهد شد. دوستان میترسم این جنبش به شورش ویرانگر بینجامد.

 
At June 13, 2009 9:04 PM , Blogger sp said...

سلام

براي من مثل روز روشن شد كه احمدي‌نژاد اسرائيلي است.
قبلا شنيده بودم كه خانواده عسكر اولادي قبلا يهودي بودند اما اهميت نداده بودم . كي فكر مي كرد سياستمداران ايران اينطور رو دست بخورند. من با يهودي ها مشكل ندارم اما با اسرائيلي كه چون ديد دارد موقعيتش در منطقه ضعيف مي شود چرا.
احمدي نژاد اسرائيلي است

 
At June 13, 2009 9:14 PM , Anonymous Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=lG5cAGeODEo

 
At June 13, 2009 9:28 PM , Anonymous Anonymous said...

The "Chomage Sabz Coup de ta" has failed. It is time for these kids to go to their homes and stop destroying the public property. All the leaders of these Coup(Jebhe Mosharekat va shoraka) should be tried for grand treason.
The police should clean the streets from rif rafs!

 
At June 13, 2009 9:32 PM , Anonymous Anonymous said...

بهنود عزیز دیدی که ما برای 20 آمدیم ولی با تقلب نمره مان را 14 که هیچ، 0 دادند

 
At June 13, 2009 9:39 PM , Anonymous سارینا said...

آقای بهنود از اولین ساعتهای روز شنبه که بی بی سی اون نتایج عجیب و غریب را اعلام میکرد شناسنامه ام در نظرم مثل یه لکه ننگ شده ...من که دیروزش رفتم رای دادم و با خوشحالی با خواهرم رای اولیم از انگشتهای جوهریمون عکس انداختیم و تو وبلاگم گذاشتم...حیف که مجبور شدم به جای متنی که برای ÷ستبعدم آماده کرده بودم و خداحافظی با ... بود بیام و دوباره مثل ماجرای کوی دانشگاه بنویسم گل زردو گل زرد و گل زرد
بیا با هم بنالیم از سر درد

دیروز بعد از ظهر توی کرمانشاه ÷پشت یه استیشن نظامی یه آقایی رو سوار کرده بودند که قسم میخورم 5 باربر یه پاورلیفتینگ گنده بود با ریشی تا نزدیک سینه و یه چماق تو دستش سر 4 راه وایساده بود و مردمو میترسوند
خدای من داریم به حاکمیت چماق برمیگردیم
ولی ایمان دارم ...ایمان دارم که ظلم ماندگار نیست ... و هیتلر هیچگاه جاودانه نشد.

 
At June 13, 2009 9:41 PM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود از اولین ساعتهای روز شنبه که بی بی سی اون نتایج عجیب و غریب را اعلام میکرد شناسنامه ام در نظرم مثل یه لکه ننگ شده ...من که دیروزش رفتم رای دادم و با خوشحالی با خواهرم رای اولیم از انگشتهای جوهریمون عکس انداختیم و تو وبلاگم گذاشتم...حیف که مجبور شدم به جای متنی که برای ÷ستبعدم آماده کرده بودم و خداحافظی با ... بود بیام و دوباره مثل ماجرای کوی دانشگاه بنویسم گل زردو گل زرد و گل زرد
بیا با هم بنالیم از سر درد

دیروز بعد از ظهر توی کرمانشاه ÷پشت یه استیشن نظامی یه آقایی رو سوار کرده بودند که قسم میخورم 5 باربر یه پاورلیفتینگ گنده بود با ریشی تا نزدیک سینه و یه چماق تو دستش سر 4 راه وایساده بود و مردمو میترسوند
خدای من داریم به حاکمیت چماق برمیگردیم
ولی ایمان دارم ...ایمان دارم که ظلم ماندگار نیست ... و هیتلر هیچگاه جاودانه نشد.

 
At June 13, 2009 9:43 PM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود من دسترسی به جای دیگه ای ندارم لطفا بررسی کنید که بی بی سی کی وصل میشه
همه راههای ارتباطی ما قطع شده خب این کودتاست دیگه
شرمنده ام از خودم که جوونیم تو عصر استبداد میگذره

 
At June 13, 2009 9:44 PM , Blogger pezhman said...

پس این 25 میلیون رای احمدی نژاد کجاست چرا نمیان شادی کنن ما ببینیمشون؟؟؟؟؟؟مثل اینکه معترضین 25 میلیون هستن!!!!!چرا نخبگان جامعه بینیه نمیدن؟؟!! چرا کسی واکنش روحیه بخش نمیده؟؟؟ چرا کسانی که از موسوی حمایت کردن با رسانه های خارجی مصاحبه نمیکنن؟؟؟فقط وقت انتخابات فقط حمایت میکنیم؟؟ چرا کسی راه حلی برای بازگردوندن رای مردم ارائه نمیکنه؟؟چرا تشکلها از کروبی حمایت روشن وعلنی نمیکنن؟؟ این همه ترس و بهت زدگی نخبگان میتونه رای 25 میلیون ایرانی رو نابود کنه!!!

 
At June 13, 2009 9:50 PM , Anonymous حسن said...

سلام.دستشان درد نکند که یادمان دادند که برای اصلاح وضع موجود ، نباید وقت خود را صرف نمایش انتخابات کرده و گول حرفهای قشنگ و مخملین را خورد و یادآورمان شدند که نبایستی به هیچ کدام از انتخابات قبلی نیز اعتماد نمود.راه رهایی از صندوق نمی گذرد . و البته دست محصولی و شرکا درد نکند که ما تحریمی ها را از شماتتهای ساده دلان و پاک طینتیانی که همواره از ما بخاطر رای ندادن و تحریم شاکی بودند رهایمان نمود. اینک ما مادنه ایم به قول اهالی برره شپتکلکو شدن (خیط شدن )در مقابل شعبده بازی های نظام که سخت به ریش هر چه روشنفکری و اصلاح بود می خندند.وای بر ما و وای بر ایران

 
At June 13, 2009 9:50 PM , Anonymous Anonymous said...

خطاب به كسي كه مي گويد نمي تواند جواب طرفداران احمدي نژاد را بدهد.
بهشان بگو:
1- احمدي نژاد رئيس جمهور ما نيست
2- كاري كه احمدي نژاد كرد مثل دست كردن و جيب مردم ، مثل بالا رفتن از ديوار خونه مردم است. يك چنين رئيس جمهوري ارزاني خودتان بتعد
3- چه سرنوشتي بدتر از اين كه امروز حداقل 40 ميليون نفر در ايران از احمدي نژاد متنفرند
4- خامنه اي هم سزاوار رهبري نيست چون شرط رهبري و ولي فقيه بودن، عادل بودن است و خامنه اي اصلا" عادل نيست.

 
At June 13, 2009 10:02 PM , Anonymous Anonymous said...

من به این نتیجه رسیدم که جمهوری اسلامی خامنه ایی هرگز اصلاح پذیر نیست و فقط و فقط با روش خودشان خشونت و کودتا باید اینها را سرنگون کرد.
با همه احترامی که برای آقای موسوی و تمامی دوستان اصلاح طلب قائل هستم دیگر هرگز در این حکومت کثافت نه رای خواهم داد و تمامی تلاش خود را برای تخریب هر آنچه که اینها دارند انجام خواهم داد.

 
At June 13, 2009 10:05 PM , Anonymous Anonymous said...

آقاي بهنود! ايران عزاداره، عزادار شخصيتمون هستيم، عزادار پسري كه ديروز تو ميدون ونك صورتش رو با باتوم از هم متلاشي كردن هستيم، عزادار مردمي هستيم كه كنار خيابون واستاده بودن و اشك مي ريختن

 
At June 13, 2009 10:06 PM , Anonymous Anonymous said...

اتش خودشو می خوره اینم از عاقبت فرزندان اتش خیلی غمگینم خیلی

 
At June 13, 2009 10:08 PM , Anonymous irani said...

رژیم جمهوری اسلامی برای تعالی این ملت حالا به هر بهایی که داشت از نان شب هم واجب تر بود تا عامل نقش دین در سیاست برای همه روشن شود. ولی از این به بعد باید برود. و مسلمن به زبان خوش نمی رود. کمی خون می خواهد. هر چند سخت است ولی چاره ای نیست جز اینکه دل به دریا زد و مثل پدرانمان کمی خون نثار درخت آزادی ایران کنیم. نگذاریم عمر این کودتا به درازی کودتای 28 مرداد باشد. که اگر به سرانجام برسد می رسد
پاینده ایران
مرگ بر این رهبر مردم فریب

 
At June 13, 2009 10:16 PM , Anonymous علیرضا said...

از دیدن بوسه پیرزنی بر پوتین هایی که برای سرکوب او و دختران و پسرانش به چهارراه جهان کودک آمده بغضی و دردی پدید آمد که چونان فرورفتن دشنه هی زهرآلود در قلبم بود.
وطن پرنده ی خون آلود

 
At June 13, 2009 10:16 PM , Anonymous Reza said...

ابليس پيروز مست
سور عزاي ما را بر سفره نشسته است
خدارا بر پستوي خانه نهان بايد كرد

 
At June 13, 2009 10:24 PM , Blogger leila said...

آقای بهنود به دادمون برسین . یکی به دادمون برسه.از دیروز کارمون شده اشک ریختن و خون دل خوردن.چه زود جشنمون به عزا تبدیل شد.چقدر بی پناهیم

 
At June 13, 2009 10:27 PM , Blogger Kamran said...

سلام بهنود جان
این آخرین امید به اصلاح نظام بود.از امروزمن هم به صفوف کسای پیوستم که معتقد است این نظام اصلاح پذیر نیست
به قول مولانا:
نردبان خلق این ما و من است عاقبت زین نردبان افتادن است
هر که بالاتر رود ابله تر است
که استخان او بد تر خواهد شکست

 
At June 13, 2009 10:37 PM , Anonymous Anonymous said...

به بعضي دوستان بگويم چرا از اينكه راي داده ايد متاسف هستيد چرا از داشتن چنين رهبر و حكومتي متاسف نباشيد مگر نه اينكه ما ايرانياني با تمدن هستيم و خواستيم از راه مسالمت آميز و دموكرات نظر خود درباره حكومت را بدهيم حال كه آنها نميخواهند قدر اين مردم را داشته باشند اين مشكل خودشان است . حجت مردم بر حكومت تمام شد...حال بايد از راي خود صيانت كنيم نه اينكه شرمنده تحريميها باشيم .
.
قاصد روزان ابري
داروك
كي رسد باران

 
At June 13, 2009 10:41 PM , Blogger Soroush said...

آقای بهنود سلام
آخرین نوشته ی من را ببینید و آنچه را که خواسته ام بنویسید. این هم آدرسش
http://kalanjar.ir

خواسته ام تا برای ترور جمهوریت بنویسید. بهنود؛ بنویس

 
At June 13, 2009 10:48 PM , Anonymous Anonymous said...

دیشب آشوب بود ، همه تا صبح تو خیابون فریاد مرگ بر دیکتاتور سر می دادن
توی روز روشن دزدی کردن

همه رو با زرو باتوم و گاز اشک آور فرستادن خونه اما مردم دوباره برگشتن


خدا از خیرشون نگذره ، توی اون دنیا جواب پس میدن و امیدواریم هزار اندر هزار جوابشو رهبر عزیز پس بده

 
At June 13, 2009 11:09 PM , Anonymous Anonymous said...

متاسفانه تمام این اعتراضات را سرکوب خواهند کرد. باز هم ما ماندیم و یک دوره ی چهار ساله ی دیگر که هر لحظه اش به اندازه ی هزار سال طول می کشد. من هنوز مبهوتم. باورم نمی شود چگونه بازی خوردم!!! کتک خوردن من و امثالم تا کی؟!! دلمان خوش بود رهنورد در کنار موسوی می آید و شاید ما هم بتوانیم روزی به زن بودنمان ببالیم؛ افسوس که بهترین دوران زندگی مان را در زندان سپری خواهیم کرد. نگاه شرمنده ی پدر و چشمان خیس مادرم دلم را به درد می آورد. کاش کاری از دستم بر می آمد

 
At June 13, 2009 11:14 PM , Blogger روزی روزگاری said...

بهنود عزیز، من متوجه نشدم یعنی به نظر شما خامنه ای الان بازیچه احمدی نژاد است؟
لطفا در این بی خبری و حالت مغشوش کنونی برایمان بیشتر بنویسید

 
At June 13, 2009 11:19 PM , Blogger Nick said...

Ma hamamon shoke,narahat va asabani hastim Barayeh in "Koteta" va tohiim be shoore mellat.Khameneie sabet kard ke dorog goyii bish nist chon ke az yeh dorog goo ke dorogo dagalesh barayeh hame roshane hemayat kard va mamlekat ro be sogggot keshand.
Adamhaie ta in hadd khod khah, mogeiyyat nashenas mostahhage barr keshi ham nistand ta che rasad be post haee ke be tore geire demokratic ba KODETA be dast geraftan.

 
At June 13, 2009 11:30 PM , Anonymous Navid said...

نوشته عطا... مهاجرانی

http://elections.7rooz.com/link/159/

 
At June 13, 2009 11:34 PM , Anonymous Anonymous said...

آقاي بهنود سلام
يادتان هست يكي دو سال پيش برايتان كامنت گذاشتم كه تاريخ ميانبر ندارد و اين نكبت جز به حمام خون شسته نمي شود؟ كم كم داريم به آن وضعيت نزديك مي شويم.

 
At June 13, 2009 11:36 PM , Anonymous bamdad said...

سلام بر شما جناب بهنود
من از بیگانگان هرگز ننالم
آای من به همراه 3 نفر دیگر به دنبال فرار از دست مامورین وارد کوچه ای نزدیک به 4 راه ولیعصر شدیم
یکی از هالی درب منزل را باز کرد
ما هم با تمام سرعت و توان وارد منزل شدیم
ولی متوجه شدیم که منزل متعلق به یکی از نیروهای لباس شخصی است
شما خود دیگر بهتر ادامه داستان را می دانید
لعنت بر این مردم
لعنت بر این انتخابات
لعنت بر این جوانی
لعنت بر زندگی
لعنت بر من

 
At June 13, 2009 11:36 PM , Anonymous leila said...

سلام آقای بهنود
بعد از سالهای جنگ و کودکی که با اضطراب و مارش و نبود پدر گذشت ،بعد از سالهای دانشجویی و دیدن روزهایی مثل 18 تیر،بعد از اخراج و تعلیق و تهدید و زندانی شدن دوستان و جوانان آزاده ایران زمین ،آرزو می کردم دیگر چنین روزها و صحنه هایی نبینم ، اما دیروز ...خودتان بهتر می دانید
در هفته گذشته نام ایران هر بار بغضی کهنه در گلویم چنگ می انداخت نمی دانستم چراولی حالا بغضم می شکند و می دانم چرا...

 
At June 13, 2009 11:43 PM , Anonymous reza said...

آقای خامنه ای مردم جلو شما کوتاه دیگه نمیان.شک نکنید اگه تا حالا به احمدی نژاد لقب دروغگو رو میدادن الان این لقب زیبنده شماست.
واقعا آقای خامنه ای مردم ایران را چقد احمق فرض میکنید که دست به این کار میزنید.??
این کار عمر حکومتتان را حتی نزد خیلی از اصولگرایان کم کرد.
دوستان تا مرداد منتظر اتفاقات بزرگ در ایران باشیم.

این مرداد هم مردادی دیگر است.

 
At June 13, 2009 11:46 PM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود چه کنیم؟

 
At June 13, 2009 11:46 PM , Anonymous Anonymous said...

نبودید تا ببینید که لباس شخصی ها چگونه به جان مردم افتادند آقای بهنود.
اگر امام خمینی سی سال پیش به پشتوانه ملت ایران دولت تعیین کرد امروز, جباران زمانه به پشتوانه دولتشان ملت تعیین می کنند
http://www.kntoosi.com/1388/03/24/post-10156/

 
At June 13, 2009 11:48 PM , Anonymous Ali said...

با توجه به مطالب گفته شده بوسیلۀ آقای مخملباف میشه گفت این جربان توسط افراد پشت پرده مثل مهدوی کنی هدایت میشه....

 
At June 13, 2009 11:52 PM , Anonymous ali said...

آنکس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد
تاریخ قضاوت خواهد کرد........

 
At June 14, 2009 12:00 AM , Anonymous Anonymous said...

male keshi be eshtebaheton injori akhe

 
At June 14, 2009 12:02 AM , Anonymous مريم said...

فكر مي كنم به لحاظ شهروندي زنده به گور شده ام . احساسي كه ديروز و امروز پس از اعلام نتيجه انتخاب دارم ؛ احساسي است كه تا كنون در عمرم آن را تجربه نكرده بودم .
همين حالا كه اين چند سطر را مي نويسم پنداري كه چنگي به گلويم افتاده و فشارش هر لحظه و هر لحظه بيشتر مي شود .
دستم بسته است از همه جاي دنيا . گوشي تلفن همراهم را به عنوان يك جسم اضافي با خودم حمل مي كنم . امكان اس ام اس از من صلب شده حتي ارتباط تلفن همراهم هم قطع شده است . سرعت اينترنت بسيار بسيار كند است . هر چند شبكه اينترنت ايران ضعف داشت اما چنين كندي واقعا" بي سابقه است . ...
وقتي زنده زنده توي قبر انداخته اندت و زير ذره هاي نامحدود خاك در حال دست و پا زدني تازه مي فهمي كه خدايا پنداري هيچ راه نجاتي نيست ...

 
At June 14, 2009 12:16 AM , Blogger Mohammad Ali Latifi said...

آقاي بهنود
من و خيلي از دوستانم كه در بيست و چند سالگي راي اولي بوديم


جمعه به پاي صندوق رفتيم تا دوم خردادي ديگر بسازيم
افسوس كه امروز هجده تير ديگري را شاهد هستيم
امروز چهرهاي غرق در خون هم سن و سال هاي خودم را مي بينم و لبخند پيروزي اقليتي كه به قول خاتمي هيچ اكثريتي قبلشان ندارد و وطني كه در آتش جهل اقليتي مي سوزد
ناخواسته ياد اخوان ثالث و شعر فريادش مي افتم
خانه ام آتش گرفتست ،آتشي جانسوز

 
At June 14, 2009 12:32 AM , Anonymous زنده به گور said...

خانه ام آتش گرفتست
آتشي جانسوز
هر طرف مي سوزد اين آتش
پرده ها و فرش ها را
تارشان با پود
من به هر سو مي دوم گريان
در لهيب آتش پر دود
وز ميان خنده هايم تلخ
و خروش گريه ام ناشاد
از درون خسته سوزان
مي کنم فرياد ، اي فرياد

آقای بهنود دیروز دز بی بی سی به مردم لندن و اینکه در حال استراحت و آفتاب گرفتن هستند و کشورشان در وضعیتی دیگر اشاره کردید
قرار بود امروز ما بعد از چندین روز تلاش ، بی خوابی و تبلیغ جشن پیروزی را بگیریم ولی دیروز در خیابانها کتک خوردیم ، گاز تشک آور ،تیر اندازی
گناه ما چیست؟
نمیدانم ولی به خانواده ام نگفته ام که امروز امتحاناتم لغو شده به میدان فاطمی میروم تا همچن دیروز بهای زحماتم را ببینم
همیشه از یادآوری سرگذشت مردم کره شمالی میترسم.

 
At June 14, 2009 12:39 AM , Anonymous sepide said...

جناب بهبود خواهش می کنم شما که حداقل به جناب مهاجرانی دسترسی دارید و شاید به بعضی از بزرگان اصلاحات بگین یه پیام بدن
ما باید چه بکنیم؟ چرا اینجوری تنها موندیم. چی شده؟ چه باید کرد نباید وقت رو از دست داد. یک یا حسین!!!

 
At June 14, 2009 12:46 AM , Anonymous محمود said...

بهنود جان

من هم با شما موافق‌ام که اشتباه نکردیم برای رای دادن! دوستان چرا این‌همه نازک‌نارنجی شده‌اید؟؟ سایه‌ی همایونی که دوست دارد دست‌بوس‌اش باشیم و به امرش جان فدا کنیم همین را می‌خواهد که من و شما و انبوهی از ملت یاس و ناامیدی سراپای وجودشان را بگیرد. خدا جای حق نشسته! این نیز بگذرد و این حکومت که بر پایه‌های سست بنا شده به دست خود از هم خواهد پاشید. گمان‌ام دو سال پیش بود در یادداشتی کوتاه در بیست‌و‌یکم بهمن‌ماه نوشتم که این حکومت اگر بخواهد از هم بپاشد به دست خود، به دَرک واصل خواهد شد.

ناامیدی و یاس راه مبارزه از رای و خواسته‌مان نیست! قوی باشید! جناب همایونی عمامه‌به‌سر بدان و آگاه باش حبس سرانی که از شما بیزارند، مرهم دردتان نیست و آتشی به کاشانه‌ات است. باید دیگر هاشمی و موسوی و کروبی تیر خلاص را با حمایت ملت به این آقای دیکتاتور بزنند و بدانند که ملت بسیار بزرگوارند و چنین کاری را از آن‌ها انتظار دارند.

قطره‌ای اشک این‌جا
شعله‌ای آه اون‌جا

پاره‌ای گل این‌جا
تیکه‌ای ماه اون‌جا

کوچه تا کوچه هراس
خونه تا خونه عزا

دل به دل نفرینُ
لب به لب نعش دعا

لشکر گل‌خوارُ کی به راه انداخته؟
خواهر خورشیدُ کی به چاه انداخته؟
«جنتی‌عطایی»

 
At June 14, 2009 12:51 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام آقای بهنود عزیز...چه بهبود که
بودی اینجا
لاجرم جایی که دوستان روند دشمنان پر خواهند کرد
اگر اینجا بودی شاید باقلمت جهانیان را آگاه میساختی

که چه بلایی دارند بر سر "خودشان" میآورند
چون مردم ایران بدتر از این را هم دیده اند
می گویی "امیدوار بودم دیگر در عمر خود چنین صحنه ای را نبینم.
"
چرا فکر کردین نباید دیگر چنین صحنه هایی را دید...مگر چه کار مثبتی کردین...شما روشتفکران عزیز با رفتنتان فقط ریشه این مسائل و فریب ها را محکم تر کردین با نبودنتان آنها را تقویت کردین...از ماست که بر ماست
به آقا نیما هم سلام برسانید...تیشرت های ایشان برای ما شادی و نشاط آورده و فرنگیان را با فرهنگ ما آشنا کرده.این است فرهنگ ما،اینطور نیست؟فرهنگ که رای دادن نیست...فرهنگ که دموکراسی نیست...فرهنگ "تصویر" میدان آزادی روی تی شرت هاست که دوبال افسانه ای در آورده و دارد اوج میگیرد...نه خود آزادی که برای ما شده بازیچه چند روز قبل انتخابات...ما جوانان چقدر ساده ایم...شماها که نیستین پس چه کسی ما را روشن کند...باز خدا پدر آقای بی بی سی را بیامرزد گرچه آن هم در مواقعی که به درد میخورد ناگهان توسط مهندسان دلیر از روی امواج ماهواره ای محو میشود.
خیلی لطف کردین اگر بی ادبی من را به دل نگرفتید و جوابی به من دادید که کمی آرام شدم
central_of_soul@yahoo.com

 
At June 14, 2009 12:56 AM , Anonymous Anonymous said...

Wrong statement. IRI can claim 70 percent of people voted if noone shows up at the polls. They can call their basiji to show up in front of camera and claim 80 percent vote next time arournd.

 
At June 14, 2009 1:05 AM , Anonymous Anonymous said...

چه می گویم که هست این نکته باریک
شب روشن میان روز تاریک

مردم نباید بیرون برند که حکومت به آنها حمله کند .باید اگر حرکتی هم میشود با برنامه ریزی .این لاشخورها آماده اند که جوانان ما را بکشند
نگذارید 18 تیر دوباره تکرارا شود . . .

 
At June 14, 2009 1:07 AM , Anonymous Anonymous said...

چه می گویم که هست این نکته باریک
شب روشن میان روز تاریک

مردم نباید بیرون برند که حکومت به آنها حمله کند .باید اگر حرکتی هم میشود با برنامه ریزی .این لاشخورها آماده اند که جوانان ما را بکشند
نگذارید 18 تیر دوباره تکرارا شود . . .

 
At June 14, 2009 1:10 AM , Anonymous Sh said...

اطلاعات زير توسط کارمندان شريف وزارت کشور جهت اطلاع هموطنان ارائه شده است:
افراد واجد شرایط رای: 49322412
افراد شرکت کننده در انتخابات: 42026078
تعداد آرای باطله: 38716 1
میرحسین موسوی خامنه 19075623
کروبی 13387104
محمود احمدی نژاد 5698417
محسن رضایی میرقائد 3754218
http://friendfeed.com/mycaptain/9257ab28/49322412-42026078-38716-1-19075623-13387104

 
At June 14, 2009 1:17 AM , Blogger mohammad said...

آقاي ميرحسين موسوي و كروبي در بازداشت خانگي به سر مي برند و اجازه خروج از منزل رو بهشون نمي دن از مردم خواهش ميكنم كاري بكنن

 
At June 14, 2009 1:21 AM , Anonymous Anonymous said...

آیا پیام واقعاً از طرف خامنه ای بود؟ چرا با صدای خودش پخش نشد؟ چرا قبل از شورای نگهبان انتخابات را تائید کرد؟
عمراً که اهل فرونتی باشه. آیا جملات خودش بود؟ آیا رهبر کودتاچیان است ؟
لطفاً شما که با ادبیات ایشان بیشتر آشنایی دارید نظرتان را بفرمایید.
گرچه ممکن است بنظر آید در نتیجه فرقی نمیکند ولی بنظر من مردم در این مقطع حساس باید چهره واقعی کودناچیان را بشناسند. احمدی نژاد فقط مجری و یک مهره است. چطور میشود گردانندگان واقعی این صحنه را شناخت؟

 
At June 14, 2009 1:22 AM , Anonymous Anonymous said...

مرگ بر میمون دروغگو
مرگ بر علی گدای یه دست
مرگ بر مردم فریب خورده
مرگ بر عرب زاده های ایران فروش
ما ساکت نخواهیم شد و رای خود را پی می گیریم
درورد بر رییس جمهور موسوی

 
At June 14, 2009 1:29 AM , Anonymous Anonymous said...

mamnoon aghaye Behnood.
in linkam man emrooz gefetam age share konid fek konam bad nabashe.
http://www.gopetition.com/online/28554.html

 
At June 14, 2009 1:40 AM , Anonymous Sh said...

پيشنهاد مي كنم همه مان به سمت منزل ميرحسين حركت كنيم و ايشان را از حصار نجات دهيم و زنجير سبز انساني مان را دور ايشان و خانم رهنورد تشكيل دهيم

 
At June 14, 2009 1:47 AM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود، مردم در این شرایط چه مسئولیتی دارند؟
کسی مسئولیت رهبری مردم را به عهده گرفته؟
آخرین خبر، حکایت از درگیری صبح امروز و ورود نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه صنعتی اصفهان دارد. مسیرهای ورودی به دانشگاه هم مسدود هستند

 
At June 14, 2009 1:53 AM , Anonymous Anonymous said...

مسعود خان خوبي!
فكر كردم قيافه ات بايد ديدني باشه كه نبود تو بي بي سي. هرچند قلمت اندوهناكتر از قيافه اته. نمي خوام سرزنشت كنم چون نه من نه شما نه هيچكس ديگه اينقدر وقاحت را يكجا تصور نمي كرد. اما ديدي كه تو اين مملكت گل و بلبل دو تا واقعيت قرن 21 بي معنيه: يكي اينكه راه دموكراسي از انتخابات نمي گذره و يكي اينكه اينترنت و بلوتوث و موبايل و يوتويوب همه ابزار تحت كنترله. هروقت لازم شد پيچش شل و سفت مي شه . يادته چقدر ما رو به اين دو تا اميدوار مي كردي؟
امروز بي بي سي يا قطعه يا پر از پارازيت اينتر نت زياد و اس ام اس كلا قطعه. فكر نكنم بشه با زور كپي و استنسيل چيزي رو عوض كرد. چون نسل اين دستگاهها منقرض شده.بايد با دهان باز نگاه كرد و ديد و...فراموش كرد چون آينده را هم بايد ما يا آيندگان بدون توجه به گذشته تجربه كنند.

 
At June 14, 2009 1:56 AM , Anonymous Anonymous said...

Chera website roozonline o gooya kharaband? Etefaghi barashoon oftadeh?

 
At June 14, 2009 2:06 AM , Anonymous Anonymous said...

جناب بهنود،

برای من جای تعجب دارد که فرد دانشمند و فرهیخته‌ای مثل جناب علی‌ چطور، مخروط را بر راسش قرار داده اید.

آیا برای شما واضح و مبرهن نیست که این کودتا توسط آقای خامنه‌ای صورت گرفته، و آقایان احمدی‌نژاد و محصولی فقطا عوامل اجرایی احکام ولی فقیه هستند؟؟

عباس -دوبی‌

 
At June 14, 2009 2:11 AM , Anonymous حسین از آلمان said...

شرم بر بهنودهایی که در این کارزار که دیگر حکومت هر گونه تعارف را کنار گذاشته ؛ میگوید که رهبر تهدید شده. حداقل منبعش را برای ما روشن کن ای تو تا آخرین نفس وفادار به حکومت اسلامی

 
At June 14, 2009 2:11 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام دوستان به برکت انتخابات ایران آدم با مسایلی آشنا می‌شه که امکان نداشت همینطوری سراغشون بره، در وبگردی بعد از انتخابات با مقاله‌ای برخوردم از دانیل کالینگرت خیلی‌ جالبه. این از نادانی ماست که اگر بالایی‌ سرمون میاد فکر می‌کنیم که فقط ما هستیم، ولی‌ واقعیت اینه که هر اتفاقی که میبینیم معمولا قبلا سابقه داشته، مثل مریضی میمونه که وقتی کسی‌ دچارش می‌شه تازه میفهمه که این جور مریضی هم وجود داشته، مقاله اصلش رو پیدا نکردم تو مجله ژورنال آف دموکراسی اصلش هست که پولی یه، ترجمش رو براتون میفرستم:

انتخابات مهندسی شده، و راه‌های مقابله با آن

دانیل کالینگرت

 
At June 14, 2009 2:12 AM , Anonymous Anonymous said...

عاقبت نقد فروشی=محمود احمدی نژاد

عاقبت نسیه فروشی=میر حسین موسوی

عاقبت نقد ونسیه فروشی=محسن رضایی

عاقبت خالص فروشی=مهدی کروبی

 
At June 14, 2009 2:12 AM , Anonymous Anonymous said...

صداي الله اكبر ديشب بر فراز پشت بام ها در حوالي تجريش و نياوران در ساعاتي گذشته از نيمه شب به گوش مي رسيد كه با تير اندازي هوايي ماموران توام بود.
مردم در خيابان ها شعار مي دهند مرگ بر خامنه اي مرگ بر دولت مردم فريب ......
اين نتيجه زنده بودن ملت ايران است كه به خيمه شب بازي خامنه اي و دولت دست نشانده اش تو دهني زدند كه فريب بس است
همروز حداد عادل در مجلس بي كفايت سعي در ماست مالي اتفاقات ه اخير داشت و در خواست مي كرد كه دو كانديداي باقيمانده به احمدي نزاد تمكين كنند كه بعيد مي دانم چنين شود.
علماي غير وابسته در قم اگر شرف دارند بايد در تشكيل مجلس خبرگان اقدام كنند و نسبت به رهبري خامنه اي تجديد نظر نمايند گرچه اميدي به آنها ديگر نيست چون جملگي در زمره واردكنندگان انحصاري هستند.
مردم بايد با نافرماني مدني اين جنبش را تداوم بخشند مانند اعتصاب كما اينكه امروز دانشجويان دانشگاه علامه در سر امتحان حاضر نشدند خبر از بسته بودن بسياري از مغازه داران و بازار مي رسد
التهاب همچنان در مردم موج مي زند.

 
At June 14, 2009 2:16 AM , Anonymous Anonymous said...

Coup d'état!!! in IRAN

Sunday at 1:30 PM TEHRAN

Please pass this massage around:

Mosavi is under house arrest
Rafsanjani is under house arrest.
Mohammad Khatami has been arrested.
Karobi's situation is unknown.
Many leaders of mosharaket have been arrested.
Etemad meli (newpaper) in under siege.

Seda and sima acts like nothing is going on.

This is the beginning of darker days to come.

Situation in Iran has turned 100% "Amniati" over night.

Situation is out of control.

There is no way for anyone in the opposition group to communicate with people.

God save our youth.

 
At June 14, 2009 2:20 AM , Blogger Morteza said...

salam bar masoud behnood aziz
faghat mitoonam begam Jomhori dar rooze 22 khordad tamam shod.
aghayoun cheghadr rahat in jomhori ro forokhtand.
Booye ta'afone taghalob va dorogh hame ja ro por karde

 
At June 14, 2009 2:23 AM , Anonymous Anonymous said...

من به عنوان یک جوان 21 ساله ایرانی تا آخر عمر این حکومت دیکتاتور را نمیبخشم و تمام تلاش خود را میکنم تا عدالت همانطور که کوروش بزرگ از آن یاد کرده است در این کشور زنده شود.
به امید عدالت و آزادی در کنار هم

 
At June 14, 2009 2:51 AM , Anonymous Anonymous said...

كامنت‌هاي زيادي ديدم كه از آقايان موسوي و كروبي خواسته بودند به خيابان‌ها بيايند و آنها هم در كنار مردم و در صف اول بايستند و كتك بخورند و حتي كشته شوند.
از خودم مي پرسم كه چه بشود؟ كه قهرمان بشوند؟ خوب وقتي كشته شدند يا دستگير شدند چه حادثه ميمون و مباركي اتفاق مي‌افتد؟
بعضي از آنها مي‌خواهند براي اثبات صداقتشان اين كار را بكنند. دوست عزيز وقتي موسوي و كروبي به اين ترتيب صداقتشان را به من و تو ثابت كردند اما ديگر مجال حرف زدن نداشتند (كشته شدند يا دستگير شدند) آنوقت اين صداقت به چه درد من و تو مي‌خورد؟
البته اين طبيعي است كه مردمي كه به اعتماد آنها بارها و بارها خيانت شده نسبت به صداقت رهبران حساس باشند. اما هزينه اثبات اين صداقت نبايد به اندازه‌اي باشد كه هيچ نتيجه‌اي نتواند به بار بياورد.
نظر من اين است كه حتي اگر خود اين آقايان بخواهند از روي احساسات با مردم همراهي فيزيكي داشته باشند، اطرافيان آنها بايد آنها را به رفتار درست دعوت كنند. بهترين كار امروز از نظر من اين است كه اين دو طوري رفتار كنند كه امنيت‌شان حفظ شود و براي هدايت جنبشي كه دارد شروع مي‌شود و معلوم نيست تا كي طول خواهد كشيد براي ما مردم سرخورده از همه چيز و همه كس و در كنارمان بمانند.
آقايان موسوي، كروبي، خاتمي
من از شنيدن خبر كشته شدن يا دستگيري شما فقط نا اميدتر مي‌شوم، اما اگر بشنوم شما از كشور خارج شده‌ايد و در آزادي به افشاي ماهيت حكومت اسلامي بپردازيد بسيار خوشحال خواهم شد. بيشتر از اين نااميدمان نكنيد.

 
At June 14, 2009 3:09 AM , Anonymous sahelneshin said...

يك شب قبل انتخابات اون استدلال و مثال شما را خواندم كه بايد دموكراسي را از دل همين صندوق ها بيرون آورد و چاره ديگري هم نيست...
و الان فكر مي كنم با همه علاقه اي كه به نوشته ها و افكار شما دارم كاش كمي پيش بيني ها و تصميمات روشنفكران بزرگ ما درست از آب در مي آمد...
با اين حال از مردم عادي چه انتظاري مي توان داشت؟

 
At June 14, 2009 3:47 AM , Anonymous نوید said...

منم پشیمون نیستم ازینکه رأی دادم
اینطوری مجبور شدن چهره ی زشتشونو به همه نشون بدن!
در مورد خامنه ای هم بعید میدونم احمدی نژاد رو به سرنگونیه نظامش ترجیح داده باشه! به نظرم یه بلایی سرش آوردن اصلا هم بعید نیست امروز و فردا بیان بگن "رهبر عزیز ودلسوز" از غصه ی شورش بیگانگان دق کرده و مصباح رو به عنوان رهبر جدید معرفی کنن!!!!
ما اول امیدمون به خداست بعدم به شماو دوستاتون و مجامع بین المللی
لطفأ ساکت نمونید آقای بهنود

 
At June 14, 2009 3:53 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام
در ادبیات درسی داشتیم که موصوف به صفت معتبر است.
من برای اینکه اعتباری داشته باشم و مرا طرفدار میرحسین بشناسند این را می نویسم.
بی این نام من هیچ نیستم.
با این کار کثیف احمدی نژاد دروغگو به یاد لحظه هایی از تاریخ می افتم که جد بزرگوار میرحسین را مجبور به قبول حکمیت کردند و بعد با اون تقلب عمر عاص و فریب خوردن اشعری مردم اشعری صفت حاضر به جهاد نشدند و گفتند که همه چی تمام شد.معاویه خلیفه است.
و عده ای هم گفتند اگر حکمیت را قبول کردی خطا کردی توبه کن تا بخشیده شوی.
از ترس اینکه قبر ایشان را منافقین جاهل بشکافند که او مسلمان نیست و و ... سالها قبرشان مخفی بود.
و قبر حضرت زهرا هم چنان مخفی است.

 
At June 14, 2009 3:54 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام بهنود عزیز
سالهاست تو را میشناسم و دوست دارم و همیشه حرفت وسخنت را دوست دارم
بر شهر ما تهرانه ما گرد مرگ پاشیده اند . دیگر چه امیدی همواره گفته بودی و قبول داشتیم با دادن رای و اصلاح گام به گام به هدفمان برسیم!حال چه کنیم
سخنی بگو تا تسکینی بر این قلب های رنجیده ما باشد
همه خسته ایم همه وامانده ایم هر چه تلاش کردیم در این یک ماهه دود شد
دیدی چه کردیم 40 میلیون رو آوردیم پای صندوق ولی چه حاصل !
اول کمی شکه شدیم بعد کمی عصبی شدیم بعد دیگر بی تفاوت شدیم
دیگر رای دادن چه سودی دارد ؟ دیگر در این مملکت بودن چه حاصلی دارد
دوستت داریم و باز هم اگر بگویی رای بدهید حتما میدهیم ولی امیدی نیست به اصلاح دیگر

 
At June 14, 2009 3:55 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام بهنود عزیز
سالهاست تو را میشناسم و دوست دارم و همیشه حرفت وسخنت را دوست دارم
بر شهر ما تهرانه ما گرد مرگ پاشیده اند . دیگر چه امیدی همواره گفته بودی و قبول داشتیم با دادن رای و اصلاح گام به گام به هدفمان برسیم!حال چه کنیم
سخنی بگو تا تسکینی بر این قلب های رنجیده ما باشد
همه خسته ایم همه وامانده ایم هر چه تلاش کردیم در این یک ماهه دود شد
دیدی چه کردیم 40 میلیون رو آوردیم پای صندوق ولی چه حاصل !
اول کمی شکه شدیم بعد کمی عصبی شدیم بعد دیگر بی تفاوت شدیم
دیگر رای دادن چه سودی دارد ؟ دیگر در این مملکت بودن چه حاصلی دارد
دوستت داریم و باز هم اگر بگویی رای بدهید حتما میدهیم ولی امیدی نیست به اصلاح دیگر

 
At June 14, 2009 3:57 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام بهنود عزیز
سالهاست تو را میشناسم و دوست دارم و همیشه حرفت وسخنت را دوست دارم
بر شهر ما تهرانه ما گرد مرگ پاشیده اند . دیگر چه امیدی همواره گفته بودی و قبول داشتیم با دادن رای و اصلاح گام به گام به هدفمان برسیم!حال چه کنیم
سخنی بگو تا تسکینی بر این قلب های رنجیده ما باشد
همه خسته ایم همه وامانده ایم هر چه تلاش کردیم در این یک ماهه دود شد
دیدی چه کردیم 40 میلیون رو آوردیم پای صندوق ولی چه حاصل !
اول کمی شکه شدیم بعد کمی عصبی شدیم بعد دیگر بی تفاوت شدیم
دیگر رای دادن چه سودی دارد ؟ دیگر در این مملکت بودن چه حاصلی دارد
دوستت داریم و باز هم اگر بگویی رای بدهید حتما میدهیم ولی امیدی نیست به اصلاح دیگر

 
At June 14, 2009 4:06 AM , Anonymous Anonymous said...

کودتای سیاه مردی نیم قامت در مقابل چشم بهت زده مردم سرزمین مادری بوقوع پیوست کودتا شوندگان هنوز انگشت سبابهاشان به خون جوهر آبی استامپ دیروزآغشته بود و به گناه این خون ریزی چشمشان سیاه شد دستشان شکت قلبشان درید و روحشان آزرده شد

خداوندا به امراء عدل و به علماء انصاف عنایت فرما

عمرها بگذرد و فرقها بر خاک بیاساید و نام و نشانی از ایشان نماند

 
At June 14, 2009 4:36 AM , Anonymous آیلار said...

آقای بهنود عزیز فکر نمی کنید شماها با همین قهرمان کذایی که از موسوی ساختید این وضع را بوجود اوردید او اگر یه مرد سیاسی واقعی بود همه اینهارا پیش بینی میکرد و برای رسیدن به قدرت جوانان را قربانی نمیکرد واقعا برای مردم کشورم متاسفم

 
At June 14, 2009 4:43 AM , Anonymous Anonymous said...

شاید این واقعه بتونه به خیلی ها که ولایت وقیح رو قبول دارن ثابت کنه که آزادی با این اصل مترقی نمی شه آزادی با این نظام نمی شه

 
At June 14, 2009 4:45 AM , Anonymous Anonymous said...

Shame on you Mr Behnood. You did encourage the poor young Iranian to go to vote. Now look at their frustration and pain. Who is responsible for this situation? Not only Khamenei & Anhmadi-Nejad. But the so called intellectual like YOU! Yes YOU!

 
At June 14, 2009 5:03 AM , Anonymous Anonymous said...

بهنود عزیز
بازرگان به کسی این حرف را زد که برای ماندن در آن مقام، دست به هر کاری نمیزد. اما اینان حاضرند برای اینکه بر مسند بمانند خون دوست و دشمن را بریزند

 
At June 14, 2009 5:09 AM , Anonymous Anonymous said...

بهنود بزرگوار نوشته ات بسیار کوتاه و پرمحتوا و عبرت آموز بود ولی بخشی که خطاب به ملجیک کرده ای قبول ندارم.
چون او در حد یک دلقک و دست بوس است و نمی تواند بدون دستوو ارباب کاری کند.
من کودتا را متوجه رهبری می دانم چون او بیش از هرکس دیگر نگران جایگاه خود است و یقین داشت که مخالفین او پس از پیروزی موسوی اجازه نخواهند که واژه ولی امر مسلمین جهان و یا مستبد خشن یدک بکشد.
بنابراین او با حمایت از یک کودتا علیه رای مردم به نفع یک نوکر دراز گوش اقدام کرد.
قطع نظر از اینکه چه کسی کودتا را رهبری کرد و یا چه میزان مردم در انتخابات شرکت کرده بودند یک چیز برای همگان روشن شد که سیاسی ترین انتخابات تاریخ ایران برگزار شد و اگر تعرفه ها به اندازه کافی در حوزه ها وجود داشت و زمان انتخابات تا آخرین نفر در صف تمدید می شد قطعا تاریخ جهان با یک رکورد تازه حضور مردم در انتخابات در یک کشور در جهان رو به رو می شد.
واکنش مخالفین این کودتا در تظاهراتی مردانه و به دور از خشونت و با دست خالی وارد خیابان ها شدند و تنها یک شعار اساسی می دادن " میر حسین رای ما را پس بگیر"
این شعار به قدری حساب شده و تکان دهنده بود که رهبر مستبد را سرجایش نشاند.
او پیش از این به همراه ماشین تبلیغات استالینی آرای مردم را به نظام و خود نسبت می داد ولی این بار مردم با پس گرفتن رای خود نشان دادن آنها فقط برای تغییر و آزادی پای صندوقهای رای رفته اند.
آیا به نظر شما تودهنی از این بزرگتر به رهبری می تواند باشد؟
رهبر تشنه قدرت است و مثل هر دیکتاتور دیگری گوشش به نصایح بزرگانی مثل تو بدهکار نیست.
مطمئن باشید که این ملجیک نیز سرنوشتی غیر از سعید امامی نخواهد داشت.
سهراب

 
At June 14, 2009 5:31 AM , Anonymous Anonymous said...

اون تیکه که احمدی نژاد استعفا بدهد ، نزدیک به طنز بود ! این آدم از اون دسته ست که ترورش واجبه

 
At June 14, 2009 5:53 AM , Blogger هادی رضوی said...

سلام آقای بهنود عزیز
من هیچگاه مردم را تشویق به رای ندادن نکردم و خوشحال هم هستم که همه را تشویق به رای دادن کردم چراکه باور داشتم اصلاحات اجتماعی ایران تنها از درون صندوق رای درمی آید .
اما چه کنیم که حکومت خواستار اصلاحات نیست، دیگر رای نمی دهم و فکر می کنم ما واقعا مصداق همان سخن مرحوم بازرگان هستیم که آخرین نسلی هستیم که اینچنین با ایشان صحبت می کند

 
At June 14, 2009 6:03 AM , Anonymous Anonymous said...

مسعود بهنود گرامی
روزنامه نگار عزیز و چیره دست
آن چه امروز در کشور می‌بینیم نه شبه‌کودتا که عین کودتا است. آنها با مسدود کردن راه‌های خبررسانی، برقراری مانور نظامی در شهر و آوردن گروه زیاد پلیس ضد شورش به خیابان‌ها و به ویژه مقابل ستادهای انتخاباتی گروه برنده(موسوی)، آرای مردم را دزدیده‌اند و دولت منتخب را حصر کرده‌اند، این عین کودتا است.
اما در شرایط کودتا فرصت اندک است و اگر واکنش خردمندانه و مصالحه‌جویانه‌ای از سوی مردم به مدیریت نامزدان انتخاباتی صورت نگیرد، حکومت کودتا پا خواهد گرفت و ریشه خواهد دوانید. پرسش من این است که شما روزنامه‌نگار گرامی چه پیش روی مردم می‌نهید؟ مردم ایران به واقع شوکه شده‌اند. من خود هنوز در بهت به سر می‌برم

 
At June 14, 2009 6:42 AM , Anonymous Anonymous said...

اقاي بهنود خواهش مي کنم به دوستان خارج از کشور خبر بدين کسي بايد هدايت مردم رو به عهده بگيره لاژم نيست مردم کشته بشن. ميشه اعتصاب هاي سراسري به راه انداخت فقط بايد عجله کرد.خواهش ميکنم وگرنه اعدام هاي دسته جمعي و همه ي کابوس هايمان عملي ميشه.

 
At June 14, 2009 7:56 AM , Anonymous reza said...

با این کاری که حکومت کرد باعث شد کسی مثل من تبدیل به دشمن شماره یک نظام شود و تا روزی که جان در بدن دارم برای نابودی استکبار و ظلم تلاش خواهم کرد.
خدا هم با ما خواهد بود.

 
At June 14, 2009 7:58 AM , Anonymous Anonymous said...

اقا چرا مغلطه مي كني چرا مي ترسي مستقيم خامنه اي رو ديكتاتور بداني چرا مي گويي احمدي خامنه اي رو تهديد كرده ؟؟ اين حرفهاي خنده دار رو نزن...

 
At June 14, 2009 9:38 AM , Anonymous Anonymous said...

شب انتخابات که به سخنان بهنود در بی بی سی گوش میدادم گفتم این بهنود دیگری است چرا اینقدر بی طرف و تا چه حد خویشتندار.
بهنود به همه نشان داد که میتوان با عدالت قضاوت کرد و انگشت اتهام به سادگی دراز نکرد میتوان صبورانه به انتظار نشست و بر اساس شواهد سخن گفت نه بر اساس شور و غلیان
این همان شعور سیاسی است که شاید دیروز انرا برنمیتابیدیم شرایط دشوار است و تعیین کننده امروز عده ای شمشیر از رو کشیده اند حال تکلیف بر خودمان است که خون به خون خواهیم شست یا با صبر و بردباری و ارزومندم که اینبار صبرمان باشد و گام به گام حرکت کنیم عاقل باشیم و پخته و نه احساسی و سودایی
تغییر را بخواهیم و بدانیم که نتیجه به هر قیمتی شاید مطلوب باشد ولی اخلاقی نیست روشهایمان را اخلاقی کنیم و به منادیان اخلاق بداخلاق درس خوش اخلاقی بدهیم نه با سخن که با عمل خودمان و به خواسته ی به جای بهنود احترام بگذاریم و حرمت آزاد بودن کامنت ها را نگاه داریم و از حد نگذرانیم

 
At June 14, 2009 11:27 AM , Blogger arash said...

دوستان از دهانی به دهانی شنیدم که لشکر زرهي قزوين در راه تهرانه. اگه فردا تو خيابوناي تهران تانک ديدين تعحب نکنيد.امیدوارم خبر موثق نباشه . اما باید هر چه زودتر گند ا.ن از میهن پاکمون کنده شه وگرنه تاریخمون رو لجن مال میکنه

 
At June 14, 2009 12:35 PM , Blogger shafie007 said...

به همه مردم و رهبران این پیام را برسانید که اگر علیه شبه کودتا به طور هماهنگ و پایدار مقاومت نشود سرنوشت کشور مانند دو کودتای قبلی به دیکتاتوری خشن برای مدتهای نسبتاٌ مدیدی تبدیل خواهد شد

 
At June 14, 2009 9:04 PM , Blogger ABBAS said...

از همهٔ هموطنان و آزادی خواهان جهان درخواست می‌کنم کودتای ۲۳ خرداد در ایران را از طریقه لینک زیر محکوم کنند: ما پیروزیم
http://www.gopetition.com/online/28554.html

 
At June 14, 2009 11:23 PM , Anonymous مريم از تهران said...

احمدي نژاد ديروز گفت اينها كه در خيابان هستند چند تا خار و خاشاك هستند ... آيا ازهاري و بختيار هم از اين توهمات نداشتند ؟ آيا آنها هم در گزارش اوضاع به شاه نمي گفتند اينها نوار است ... آيا اين حرفها خاطرات آن روزهاي انقلاب را زنده نمي كند ؟ ....

 
At June 15, 2009 1:35 AM , Anonymous Anonymous said...

jjj

 
At June 15, 2009 3:13 AM , Blogger Mahkame Houmani said...

آقای بهنود عزیر آیا امکان دارد شواهد و مدارک مستدل برای اینکه رهبر هم در این ماجرا مورد بازی قرار گرفته است را ارائه فرمایید؟

 
At June 15, 2009 4:07 AM , Anonymous Anonymous said...

بخش کامنتها که باز شده به حداکثر ظرفیت رسیده کامنت جدید قبول نمیکند

 
At June 15, 2009 4:37 AM , Anonymous mohsen said...

به نظر شما آخرش چی میشه آقای بهنود؟
بعد از یه مدت همه ساکت میشن؟

 
At June 15, 2009 10:39 AM , Anonymous Anonymous said...

کودتاست و کار هیچکس جز خامنه ایی نیست . احتیاط و بز دلی تا کی .

 
At June 17, 2009 7:39 AM , Blogger masood said...

شرایط دشواری برای همه پیش آمده. مردم و کل اجتماع آنقدر روشن(تر)شده اند و حقشان را میخواهند که حکومت به غلط کردن افتاده است. نه اینکه الان کوتاه بیاید و بگوید به رای مردم تسلیم شده بلکه مسیر خودکامگی ای که در چند سال گذشته و در غیاب افکار عمومی به سمت تمامیت خواهی طی کرده بودند و دستاوردهایشان کاملا زیر سوال رفته و ... به هر حال رای دادن مردم اگر همین دستاورد چند روزه را داشته باشد باز میتوان که گفت مردم برنده این جریان بوده اند. برخوردهای خشن و دستپاچه عوامل اطلاعاتی و سرکوب که در تقابل قراردادن مردم با بسیج شکل گرفته نتیجه این سردرگمی است. هماهنگی و تقسیم کار با سران نیروی انتظامی قرار است گردان عاشوراهای بسیج و ... با الگوی 18 تیر(کوی دانشگاه تهران)خودشان بزنند بشکنند بعد بیایند جلوی دوربین صداوسیما دایه دلسوز تر از مادر شوند. اگر منزل شما بر خیان یادگار امام باشد میبینید که گروههای 50-100 دو نفره موتور سوار ساعت 1-2 صبح و پس از اینکه ترتیب خانه و ماشین مردم و مجتمع های سعادت آباد و شهرک غرب را داده اند چماق بدست و در معیت گشت های پلیس دارند به پایگاههای بسیج جنوب شهر برمیگردند. این عده که البته نون و نمک احمدی نژاد را خورده اند و او را حتی بیشتر از رهبر قبول دارند ولی قربت الی الله به خانه و حریم زن و بچه مردم تجاوز میکنند. هرچند اکثر آنها سواد کمتر از ابتدایی و راهنمایی دارند( و از اینرو نمی توانند خوب تحلیل کنند) نمیدانند جزیی از سناریوی حذف مردم سالاری و آلت دست بعضی سران ناخالص ارشد سپاه شده اند. به آنها القا کرده اند جمعی بی دین میخواهند فساد و فحشا کنند و ... و چون بیشتر آنها به لحاظ مالی نیز جز اقشار ضعیفند راحتتر میشود آنها را جهت داد. طوری روی ماشین های مدل بالا و منازل زیبا و آدمهای مرتب و باکلاس موسوی زوم کرده و ضربه میزنند و حمله میکنند تو گویی با بعثی ها و آمریکایی های متجاوز میجنگند(احتمالا فکر میکنند ساکنان ولی عصر و سعادت آباد و ... همان قشری هستند که احمدی نژاد رابین هود قراره ترتیبشون را بده، اومدند کار را شروع کردند!). وقتی صداوسیما و روسای گردان مربوطه بسیج به آنها القا میکنند که مردم( با دست خالی و شعار لابد) به فلان پایگاه بسیج حمله کرده اند، مواظب باشید به شما نیز حمله میکنند و ... نمی دانند بازیچه دستان کثیف احمدی نژاد، سردار افشار و ضرغامی سانسورچی شده اند. خوشبختانه بسیجی های استخواندار و ایثارگر جبهه رفته موضوع را فهمیده اند و بر خلاف ماجرای کوی دانشگاه اکثرا خود را از این قائله کنار کشیده اند. بیشتر این اقدامات را شریعتنداری شکنجه گر کیهانی و حسینیان و محافل انصار حزب اله که کلاه های زیادی از قبل دولت احمدی نژادی بافته اند و هدایت میکنند. دوستان هشیار باشند. شعارهای ساختار شکن نظیر توهین به شخص رهبری و ... همان قدر بهانه به دست آنها میدهد که الله و اکبر آنها را خلع سلاح میکند هر چند مطمئن باشید خود خامنه ای هم در فشار و محاصره همان افراد فوق است وگرنه میتوانست راحت حکومت کند و اصلا لازم نبود اینقدر خودش را از چشم و دل ملت بیاندازد.
این جمع با این مشخصات همواره به جمع های کوچک مردم حمله کرده اند بنابر این پایان تجمعات و موقع تفرق بیشتر مراقبت نمائید . با توجه به رفتار نسبتا معقول پلیس افراد زرنگتر همین مجموعه که اتفاقا قیافه غلط انداز افراد عادی را هم دارند، در برابر پلیس خشونت میکنند و بعضی پلیسها را میزنند تا آنها هم به مقابه با مردم عادی و دانشجویان سبز بپردازند و سپس آنها صحنه را خالی میکنند تا تنها نیروی بدنام جامعه نباشند ( بخشی از مردم را با چوب پلیس میزنند) .
دوستانی که تاکنون از خود میپرسیدند القاعده با چه انگیزه و امیدی به خودش بمب میبنده و نمازگزاران شیعه و زن و بچه ها را منفجر کرده و میکشد با دیدن رفتار این افراد که به هرحال جزیی از ملت هستند، میتوانند ببینند اعتقادات مذهبی چه شمشیر دولبه ای است . یا علی چقدر در تنها حکومت شیعی تنهایی که با شعار حیدر حیدر شیعیان و دوستدارانت را میزنند و میکشند.!!

 
At June 25, 2009 12:54 PM , Anonymous Anonymous said...

رأی ماروُ بُردی ولی کورخوندی‏
حق ما را خوردی ولی کورخوندی

خیال نکن از اربابت میترسیم
روده هاشوُ درمیاریم کورخوندی

خامنه ای ضحّاک مار بِدوشه
ماکاوه ایم، نمیدونی، کورخوندی‏

گولّه زدی ندای ما روُ کشتی‏
بنام حق میکُشیمت کورخوندی

ملت ما همیشه برقراره
رفتنی هستین شماها، کورخوندی



رهبر ما نداست
پناه ما خداست

Neda Leader of Us
God Please Help Us

 
At June 30, 2009 11:01 PM , Anonymous Anonymous said...

Salam
linke podcast shomare 2 shoma ghabele download nist. Lotfan dobale up load konid.
Mamnoon
H.

 

Post a Comment

<< Home