Saturday, June 20, 2009

تشنه لبان


این عکس از همین روزهاست. سی و یک سال پیش نیز چنین صحنه ای دیده بودم و در یادداشت های کوچه انقلاب که در تهران مصور می نوشتم اشاره کردم به گلفروشی که گل هایش را حراج کرده و مردمی که شیلینگ آب را از در بیرون گذاشته اند تا رهگذران تشنه لب بیاشامند.

در آن زمان عکس هائی از کاوه گلستان و محمد صیاد جهانگیر شد که جوانان را نشان می داد که روی تفنگ سربازان گل می کاشتند. در این روزها میان عکس هائی که از تظاهرات بی سابقه مردم می رسد صحنه های این گونه بسیارست. از جمله عکسی که جوان سربازی را نشان می داد که گیر مردم افتاده بود و به او آب می دادند و او حیرت رده نگاه می کرد.

هر چه روزهای بعد اتفاق افتد، چه حکومت خواست مردم خواهان تغییر را بپذیرد و چه از وحشت هواداران ثابت قدم خود به مقاومت ادامه دهد، این عکس ها و صحنه ها می ماند. و این کار وقایع نگاران است چه اهل قلم باشند و چه دوربینی به دوششان.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At June 20, 2009 6:40 AM , Anonymous Anonymous said...

استاد سلام. سالهاست که شما را می شناسم ، البته نمی دانم چرا همیشه ، انقدر مجذوب مطالبتان می شدم که یادم می رفت نظر بدهم و یا اصلا چیزی برای گفتن نداشتم!

من خود سالهای انقلاب نبودم ، اما پدرم با دیدن این عکس از آن روزها گفت...

به راستی ، این بار ما خواهان انقلاب خونین نیستیم، ما تغییر می خواهیم، تغییری سرشار از آگاهی و دانایی.

در ضمن، استاد خوشحال می شوم به تارنگار کوچکی که دارم سری بزنید.
فرشاد

http://blog.360.yahoo.com/blog-lFxmuFM3erSCCJ5wTy.dmmWApVI-;_ylt=AqYKeq6jlCkecNp9n_J7.mXlAOJ3?cq=1

 
At June 20, 2009 6:42 AM , Anonymous Anonymous said...

استاد سلام. سالهاست که شما را می شناسم ، البته نمی دانم چرا همیشه ، انقدر مجذوب مطالبتان می شدم که یادم می رفت نظر بدهم و یا اصلا چیزی برای گفتن نداشتم!

من خود سالهای انقلاب نبودم ، اما پدرم با دیدن این عکس از آن روزها گفت...

به راستی ، این بار ما خواهان انقلاب خونین نیستیم، ما تغییر می خواهیم، تغییری سرشار از آگاهی و دانایی.

در ضمن، استاد خوشحال می شوم به تارنگار کوچکی که دارم سری بزنید.
فرشاد

http://blog.360.yahoo.com/blog-lFxmuFM3erSCCJ5wTy.dmmWApVI-;_ylt=AqYKeq6jlCkecNp9n_J7.mXlAOJ3?cq=1

 
At June 20, 2009 6:56 AM , Anonymous Anonymous said...

این تضاد همیشگی بین دولت و ملت در ایران بوده است: مردمانی به غایت صلح طلب که کمتر موفق شده اند حکومتی را سر کار بیاورند که قدر ایشان را بداند. رضا

 
At June 20, 2009 7:06 AM , Blogger A said...

سلام یکی به من بگه آخرش چی میشه من دارم تقریباً دیوانه می شوم نکنه مردم را قتل عام کنن

 
At June 20, 2009 7:15 AM , Anonymous Anonymous said...

این مردم هستند که نباید اجازه قتل عام را بدهند. البته برای ما که این ور آب نشسته ایم گفتن این حر ف ها و نسخه پیچیدن آسان است تا برای شما مردم غیور که دارید در خیابانهای تهران برای رایتان می جنگید. ما همه وام دار شماییم. رضا

 
At June 20, 2009 7:18 AM , Anonymous Anonymous said...

باسلام

در این شرایط مهمترین مسئله هدایت مردم به سمت نیروی راهبری است.
اصحاب رسانه می بایست هر چه زودتر با درک این قدرت مردم را نیز به این جهت رهنمون شوند.
به نظرم این رسالت حساس شماست در این لحظات سرنوشت ساز.

« آیا می توان از از تأخیر کنندگان پیشی گرفت؟»
www.nazaratemardomi.com

 
At June 20, 2009 7:24 AM , Anonymous Anonymous said...

از تهران خبر می‌رسد که به رغم حضور چشمگير نيروهای امنيتی در سطح شهر، شمار زيادی از معترضان به روند انتخابات، در حدفاصل خيابان قدس و ميدان انقلاب دست به تجمع زده‌اند. نيروهای امنيتی، لباس شخصی ها و نيروی انتظامی به هرطريق ممکن مانع از گسترش جمعيت شرکت کننده در راهپيمای امروز می شوند. آن ها با شليک هوايی و لوازم سرکوب، همچون استقرار ماشين‌های آب‌پاش در سطح شهر، قصد دارند از شکل گيری حرکت اعتراضی امروز جلوگيری کنند. در خيابان های فرعی ميدان انقلاب درگيری هايی نيز گزارش شده است. با اين حال عليرغم همه اين موانع به تعداد جمعيت مردم هر لحظه افزوده می شود.
يکی از اعضای ستاد مهدی کروبی و يکی از روزنامه نگاران نزديک به وی اعلام کرده اند که مهدی کروبی تا آخرين لحظه اعلام کرده است که به تجمع امروز در ميدان انقلاب خواهد رفت. وی در پاسخ به کسانی که پيامی از يکی از مقامات عاليرتبه برای او آورده بوده اند گفته است من تا پای حصر ايستاده ام و امروز به ميدان انقلاب خواهم رفت.
در همین حال خبرگزاری های دولتی و نیمه دولتی ایران از انفجار یک بمب در مرقد آیت الله خمینی خبر می دهند که ظاهرا منجر به کشته شدن بمب گذار و زخمی شدن دو نفر دیگر شده است

 
At June 20, 2009 8:16 AM , Anonymous Anonymous said...

بلافاصله پس از سخنرانی رهبر در نماز جمعه تهران، قاضی مرتضوی دادستان تهران دستورالعملی را به روزنامه ها ابلاغ کرد که بی کم و کاست دستور العمل یک شورای کودتائی است. در این ابلاغیه کودتائی به مدیران و سردبیران روزنامه ها دستور داده شد صفحات اول خود را پیش از فرستادن برای چاپ به اطلاع دادستانی برسانند و تنها پس از امضای نماینده دادستان حق دارند آن را به چاپخانه فرستاده و منتشر کنند!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

 
At June 20, 2009 8:47 AM , Anonymous Anonymous said...

دوستان خیلی تند نروید. از استاد یاد بگیرید. خیلی به استمرار اعتراض خیابانی دل خوش نکنید. مردم کار و زندگی دارند زن و بچه دارند و ترس از سرکوب و کتک و زندان و مرگ دارند؛ حق هم دارند سرزنششان نکنیم. با این وضع چرا از مردمی که به هر دلیل موجه یا نا موجه نمی توانیم یک اعتراض آرام و مدنی را استمرار بخشیم و با تهدید حکومت جاخالی می کنیم، چرا انتظار انقلاب و خشونت داریم آیا منطقی است. دوستان فرهیحته کم کم شکل و شیوه اعتراض را عوض کنید که حکومت با کاهش طبیعی کمیت اعتراض های خیابانی فورا اعلام خواهد کرد خوب تمام شد. ولی سخنی هم با حکومت؛ آیا این قدر خوش خیالید که فکر می کنید با تمام شدن اعتراض خیابانی، نارضایتی هم تمام می شود؟ خیر دوستان این نارضایتی مثل بسیاری دفعات قبل به دل ها خواهد رفت و خودش را در کار و تولید به شکل کتهش بازده، در اجتماع به شکل ناهنجار ها و فساد و فحشا و در حریم خصوصی به شکل پرخاشگری و افسردگی و انزئا و در حوزه سیاسی به شکل بی اعتمادی شدید نشان خواهد داد. دوستان امروزه مسئول و حاک؛ چگونه است که ما حق اعتراض و بیرون ریختن به خیابان را در زمان رژیم شاه برای خود به رسمیت می شناسیم ولی حالا به همان ملت و مردم به همان امت شریف و شهیدپرور و اننقلابی اجازه چنین کاری را نمی دهیم. دوستان این مردم با ادعا و دستور و استدلال قانع نمی شوند با استناد قانع می شوند قانعشان کنید. یک حرفی و اعتراضی دارند فرض کنید اصلا نادرست خب با سند ومدرک و نه عتاب و خطاب و دستور ، قانعشان کنید. اصلا نه 1 میلیون و چندصدهزار که 1000 نفر یا صدنفر؛ آیا شرع و حق و عدالت و همان شعارهای انقلابی مبنی بر احترام به مردم و صاحب انقلاب بودن حکم نمی کند که جواب محترمانه به همین صدای محترمانه جندصد نفری هم بدهیم؟ یک نکته دیگر هم ای که این ها دیگر حرف و خواسته موسوی و کروبی یا دیگری نیست؛ بلکه اگر آنها هم خودشان را کنار بکشند تنها اتفاقی که می افتد در چشم ملت منفور می شوند و چه بسا خشونت جای اعتراض آرام را گرفته و اوضاع از کنترل خارج شود. دوستان چند دقیقه در یک فضای آرام ذهنی و با فکر به تاریخ و گذشته بیندیشی دارید چکار می کنید چه جوری موضع گیری می کنید و با کی به خشونت رقتار می کنید. کاری نکنید مردم بگویند پس حکومت شاه هم حق داشت اعتراض مردم را سرکوب کند با همین استدلالات.

 
At June 20, 2009 9:12 AM , Anonymous Anonymous said...

63ساله ام بقصدراهپیمائی وصیت کردم ازخانه رفتم ازمترونواب بطرف آزادی هرچهاراه یورش می آوردندنمی گذاشتندکه دسته ای به دسته دیگربپیوندد
دراول توحیدتیراندازی کردندباطوم گازشلاق تسمه گاردویژه بسیجی چماق بدست و...
ما به پارکینگی پناه بردیم
مردم باهریورش زیردست وپاله می شدند
امروزخامنه ای ثابت کردکه برایش ماارزش سگ فلسطینی را هم نداریم
ازهموطنان برون مرزتشکرمیکنم که ماراحمایت کردنداین کارراتداوم بخشندومجامع بین المللی ودولتهاراوادارندکه دولت کودتا را برسمیت نشناسند.سازمان ملل بدادمابرسد

 
At June 20, 2009 9:13 AM , Anonymous Anonymous said...

63ساله ام بقصدراهپیمائی وصیت کردم ازخانه رفتم ازمترونواب بطرف آزادی هرچهاراه یورش می آوردندنمی گذاشتندکه دسته ای به دسته دیگربپیوندد
دراول توحیدتیراندازی کردندباطوم گازشلاق تسمه گاردویژه بسیجی چماق بدست و...
ما به پارکینگی پناه بردیم
مردم باهریورش زیردست وپاله می شدند
امروزخامنه ای ثابت کردکه برایش ماارزش سگ فلسطینی را هم نداریم
ازهموطنان برون مرزتشکرمیکنم که ماراحمایت کردنداین کارراتداوم بخشندومجامع بین المللی ودولتهاراوادارندکه دولت کودتا را برسمیت نشناسند.سازمان ملل بدادمابرسد

 
At June 20, 2009 9:20 AM , Anonymous محمود said...

بهنود جان

عوامل اطلاعاتی و امنیتی جناب «اژه‌ای» هنوز و هم‌چنان از پولوتیک‌های دمده‌ای استفاده می‌کنند که خیلی کهنه شده است. بمب‌گذاری در حرم امام خمینی دیگر خیلی دمده شده است و اخبار و تحلیل‌های شبکه‌ی خبر هم در مورد وقایع سی خرداد سال شصت هم خیلی مسخره می‌خواهد از جو موجود استفاده‌ی تبلیغاتی کرده و رهبران را به مجاهدین و عوامل تروریستی نسبت دهد.

به گمان‌ام در چنین شرایطی «هاشمی رفسنجانی» می‌تواند گره‌گشا باشد. وقتی رهبر بی‌هیچ رودربایستی از او انتقاد کرد و به هیچ‌اش گرفت دیگر بالاتر از سیاهی که رنگی نیست. پس مجلس خبرگان کی می‌خواهد تکانی به خود بدهد؟ مرگ یک بار و شیون هم یک‌بار! هر چند بعید می‌دانم هاشمی دست به چنین کاری بزند چرا که ضعف‌های زیادی دارد.

شاد زی

 
At June 20, 2009 9:25 AM , Anonymous ايراني said...

مردم تو خيابونند. درگيرند. همه هستند، جوان و پير، زن و مرد ، بجه ها. ايراني نمي ترسد. ديروز آخرين برگشان را هم رو كردند اما امروز مردم نشان دادند كه كه آنها چقدر تهي و پوشالي هستند. مردم دارند فرياد مي زنند : گفته بودم اگر تقلب بشه، ايران قيامت مي شه. و خطاب به افرادي كه از پشت پنجره ها نگاه مي كردند : آزادي انديشه، از پنجره نمي شه. ما اون كوتوله ميمون دروغگو رو از ايران بيرون مي اندازيم. شما كه آن طرفيد براي هموطنانتان دعا كنيد.

 
At June 20, 2009 9:36 AM , Anonymous Anonymous said...

موسوی دقایقی پیش در میان مردم اعلام کرد: من غسل شهادت کرده ام.

میرحسین موسوی در میان مردم گفت که از پدرانمان آموخته ایم که نهایتا خون بیگناهان دامن گناهکاران را خواهد گرفت.

میرحسین در بین جمعیت گفت اگر دستگیر شدم اعتصاب کنید و در محل کارتون حاضر نشید .

هنگامی که یک مامور ویژه می خواست به مردم حمله کند یک زن یقه او را گرفت و گفت آیا تو ایرانی نیستی؟ مامور به نا گاه ناتوان ایستاد و دیگر نای حمله نداشت.

مردم درانقلاب و خیابان آزادی شعار می دهند:گفته بودیم اگه تقلب بشه ایران قیامت می شه.

انفجار حرم امام کار خود رژیم است که از تحصن موسوی در آن محل جلوگیری کند.

رژیم می خواهد فضا را امنیتی کند...درآرامگاه آیت الله خمینی بمب منفجر شد!

بسیج بر روی مردم در میدان صادقیه شلیک می کند و تا کنون چهار نفر کشته شده اند.

 
At June 20, 2009 9:43 AM , Anonymous Anonymous said...

How many innocent people were executed during Musavi's regime?
He is as bad as Ahmadinejad.
This is afight between bad and worse. Do not let either of them come to power. The whole regime should go.

 
At June 20, 2009 9:46 AM , Anonymous Anonymous said...

آيت الله خامنه ای در نطق تهديد آميزش می گويد به تظاهرات نرويد. بعضی می گويند جنگ ميان طرفداران جمهوری اسلامی و طرفداران حکومت اسلامی است که می خواهند جمهوريت نيم بند هم از ميان برداشته شود و فقط اسلاميتش بماند .
اما مگر نه اين است که اين جنگ خود نتيجه تناقض بنيادی جمهوری اسلامی است که از ناسازی دو وجه جمهوريت و اسلاميت سرچشمه ميگيرد؟

 
At June 20, 2009 10:22 AM , Anonymous Anonymous said...

Please! I beg you to share this horrifying video! They are killing our sister!

http://www.facebook.com/video/video.php?v=89928823259&ref=nf

 
At June 20, 2009 10:24 AM , Anonymous Anonymous said...

میر حسین موسوی در خیابان جیحون در میان مردم اعلام کرد: من غسل شهادت کرده ام، اگر من را دستگیر کردند همه اعتصاب کنید و سر کار نروید.

بانگ الله اكبر ازدقايق پيش وحتي نيم ساعت زودتر از موعد مقرر در شب شنبه به حمايت از ميرحسين موسوي در تهران آغاز شد.

در رشت، تبریز،اصفهان و شیراز درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای نظامی ادامه دارد.

درگیری شدید بین مردم شیراز و نیروی انتظامی در حال جریان است.

درگیری ها در فلکه گاز ، تپه تلویزیون و میدان دانشجو در حال انجام است.

مردم برای تصرف صدا و سیما در حال هجوم هستن.

گفته می شود امروزیک نفر در شیراز کشته شده است.

در پی درگیری های شدید امروز تهران؛ میر حسین موسوی صدور بیانیه خود را به تعویق انداخت.

 
At June 20, 2009 10:44 AM , Anonymous Anonymous said...

بنازم حربه ی حق را که بعد از سالها ظالم
هنوز از آرمان کاوه ی حداد میترسد

 
At June 20, 2009 11:05 AM , Anonymous Anonymous said...

متن اطلاعیه جدید میرحسین موسوی ساعتی پیش منتشر شد. میرحسین موسوی دراین اطلاعیه با اشاره غیرمستقیم به اظهارات روز گذشته رهبر در نماز جمعه و همچنین در نفی پیش انداختن بسیج و سپاه بعنوان عاملین خشونت نوشت:

ما در این راه با بسیجی روبرو نیستیم؛ بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی روبرو نیستیم؛ سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش روبرو نیستیم؛ ارتش حافظ مرزهای ماست. ما با نظام مقدس خود و ساختارهای قانونی آن روبرو نیستیم. این ساختار حافظ استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی ماست. ما با كجروی ها و دروغ گویی ها روبرو هستیم و در پی اصلاح آنیم؛ ا صلاحی با برگشت به اصول ناب انقلاب اسلامی . اینجانب همچنان قویا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجدید آن حقی مسلم است كه باید به صورتی بی‌طرفانه از طریق یك هیئت مورد اعتماد ملی مورد بررسی قرار گیرد، نه آن كه پیشاپیش امكان ثمربخش بودن آن منتفی اعلام شود، یا با طرح احتمال خونریزی، مردم از هرگونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته ‌شوند، یا شورای امنیت كشور به جای پاسخگویی به سوالات مشروع در خصوص نقش لباس‌شخصی‌ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حركت‌های مردمی به فرافكنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد.

اینجانب چون به صحنه می‌نگرم آن را پرداخته شده برای اهدافی فراتر از تحمیل یک دولت ناخواسته به ملت، که تحمیل نوع جدیدی از زندگی سیاسی بر کشور می‌بینم. من به عنوان یك همراه که زیبایی‌های موج سبز حضور شما را دیده است هرگز به خود اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی درمعرض خطر قرار گیرد. در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می فشارم و علیرغم توانایی‌های اندكی كه در اختیار دارم براین باورم كه انگیزه و خلاقیت شما مردم همچنان می‌تواند حقوق مشروع تان را در چهره‌های مدنی جدید مورد پیگیری قرار دهد و محقق كند. اكنون مقامات كشور با صحه گذاشتن بر آنچه در انتخابات گذشت مسئولیت آن را پذیرفته‌اند و برای نتایج هرگونه تحقیق و رسیدگی بعدی حد تعیین کرده‌اند، به صورتی که این رسیدگی‌ها موجب ابطال انتخابات نشود و نتایج آن را تغییر ندهد، حتی اگر در بیش از 170 حوزه انتخاباتی تعداد آرای به صندوق ریخته شده بیشتر از تعداد واجدین شرایط باشد.

اگر حسن‌ظن و اعتماد مردم از طریق صیانت از آرای آنها پاسخ داده نشود و یا آنها نتوانند برای دفاع از حقوقشان به نحوی مدنی و آرام واكنش نشان دهند مسیرهای خطرناكی در پیش خواهد بود كه مسئولیت قرار گرفتن در آنها بر عهده كسانی است كه رفتارهای مسالمت‌آمیز را تحمل نمی‌كنند.

حجم عظیم تقلب و جابه‌جایی آرا، آتش به خرمن اعتماد مردم زده است و چقدر بی‌انصافند کسانی که منافع كوچكشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ‌ساخته و پرداخته بیگانگان و «انقلاب مخملین» بنامند.

 
At June 20, 2009 11:08 AM , Anonymous یک ایرانی said...

بهنود عزیز,
گفتی گریه ها باید کرد.... فکر نمی کردم گریه اینقدر زود به سراغم بیاید.
نمی دانم شما وسایر دوستان هم این تکه فیلم را که با عنوان "شهادت خواهرم" منتشر شده دیده اید یا نه؟
من که به چشم خواهر خودم دیدمش.
نمی دانم، شاید هم همان دختری باشد که در عکس بالا آب می خورد.... شاید همانی باشد که امروز نوشته بود: "وصیت می کنم و به میدان انقلاب می روم. شاید من هم امروز شهید شوم."شاید همانی باشد که دیروز در ایستگاه اتوبوس دیدمش....نمی دانم. این روزها عکسها و فیلم های خشن زیاد دیده ایم، ولی با دیدن این یکی دلم خون شد.
http://youtube.com/watch?v=3GA21MhPU0A

 
At June 20, 2009 11:15 AM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود الان که وقت شعر گفتن نیست چرا از این کودتای اسراییلی چیزی نمیگید؟

 
At June 20, 2009 11:18 AM , Anonymous Anonymous said...

جناب اقای بهنود ..دلم میخواهد با شما درد دل ..کنم در خبرها شنیدم که روحانیون مبارز گفته اند ما به خیابان نمیائیم ..اولا یک سوال دارم ایا روحانیون مبارز همان خاتمیست ..؟ که خودم فکر میکنم چنین باشد ..به همین دلیل دلم به درد امد ؟؟ چرا خاتمی بار دیگر اینچنین میکند ؟؟ اخه چرا ..یعنی تا اینحد ترسووبز دل است یا تا اینحد نادان وکج فکر است ..؟؟نمیتوانم بگویم که خائن است ..میتوانند شرکت نکنند ..دیگر لازم به اطلاعیه نیست ..چرا چنین پشت مردم را خالی میکنند ..البته اینبار غیر از بار پیش است مردم اینبار منتظر او وهیچکس دیگر نمیمانند فقط نبود هر نیروئی طبیعتا کار رابرای مردم دشوارتر میکند ووالبته خاتمی هم نام ننگی دیگر را مثل خامنه ای برای خود باقی خوهد نهاد ...نترسید با مردم همراه شوید نیرو بسازید ..بدون نیرو وفقط با قانون کاری نمیتوانید بکنید وحق مردماینگونه پایمال میشود ..

 
At June 20, 2009 11:51 AM , Blogger Roozbeh said...

یا ساقی عطاشا بکربلا... یا ابالفضل

 
At June 20, 2009 11:53 AM , Anonymous Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=QZZGJ3aOyRQ

http://my-vote.blogspot.com/2009/06/18.html

آقای بهنود لطفا این فیلم را هم در بلاگ فارسی هم انگلیسیتان قرار دهید.
این کمترین کاریست که می توانید انجام دهید.
همه ایران و دنیا باید این فیلم را ببینند و همه ما مسوولیم

 
At June 20, 2009 12:15 PM , Anonymous Anonymous said...

1- سوختن نیست چاره کار؛ باید ساخت: " با همه باید ساخت " ، نه ؛
خمه را باید ساخت
2- به سان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند، رونده باش
امید هیج معجزی ز مرده نیست؛ زنده باش
3- در جنگ انسان یک بار می میرد، در سیاست ، بارها. " چرچیل " .
4 - مشکلات بزرگند، خیلی بزرگند؛ اما خداوند از همه مشکلات بزرگتر است.

 
At June 20, 2009 12:19 PM , Anonymous Anonymous said...

اين رو ديديد؟

http://www.youtube.com/watch?v=kX7GkkSRvvs

 
At June 20, 2009 12:33 PM , Anonymous Anonymous said...

امیرآباد, خیابان مجد: یک دختر جوان بر اثر تیراندازی کشته شده است. خبر کاملآ موثق است

 
At June 20, 2009 12:46 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام آقای بهنود:
یک مطلبی امروز بر روی وب سایت گذاشتید که به نویسنده دیگری تعلق داشت. متاسفانه فرصت خواندن آن را نداشتم و اکنون آن را به دلیلی از روی وبسایتان برداشته اید. سپاسگذار می شوم اگر آن را دوباره بگذارید یا لینکی به آن مطلب خواندنی بگذارید

 
At June 20, 2009 12:52 PM , Anonymous Anonymous said...

رهبران ایران دست از رفتار ظالمانه بردارید!

 
At June 20, 2009 1:02 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام
تازه از میدان انقلاب آمدم
با چشمی سوزان
از دیدن آن صحنه ها
وقتی تصویر کشته شدن آن شیر دختر جوان را دیدم نمیتوانم جلوی اشکم را بگیرم
مگر این جوانان چه گناهی داشتند جز اینکه بر روضه خامنه ای گریه نکردند
مرگ و نفرین بر آنها
آیا خدا صدایمان را میشنود

 
At June 20, 2009 1:46 PM , Anonymous Anonymous said...

Aghaye behnood,dige dar in dig baz shodeh,va nemishe bastesh,lotf koneen hata be soorate nashenas ya hate be soorate comment ,begeen va rahnamayee koneen in javoona keseero nadaran

 
At June 20, 2009 1:53 PM , Anonymous Anonymous said...

دهها استاد ايرانی دانشگاه های مختلف جهان در نامه ای به بان کی مون، دبير کل سازمان ملل متحد، ضمن محکوم کردن حمله به تظاهرات مسالمت آميز معترضان به انتخابات، خواستار اعزام فرستاده ويژه نقض حقوق بشر به ايران شده اند.

 
At June 20, 2009 2:09 PM , Anonymous Anonymous said...

امروز در چند نقطه ديدم زن ها با نيروهاي انتظامي بحث مي كردند و يا زماني كه به جواني حمله مي شد خود را بين تعقيب كننده و جوان قرار مي دادند.
پيرمردي را ديدم كه در زمان كتك خوردن يك جوان جلو رفت و مي خواست پدرانه نصيحت كند كه در جواب او را هم زدند و توي جوي آب انداختند.
سه روحاني را ديدم كه سعي داشتند از خشونت بيش از حد و بي دليل نيروهاي ضد شورش جلوگيري كنند، به آنها گفتند مداخله نكنند اما آنها جواب دادند ما وضيفه داريم نصيحت كنيم، در نهايت آنها را تحت الحفظ به پائين خيابان بردند.
سر خيابان فخررازي ده دوازده نفر از افسران و درجه داران نيروي انتظامي را ديدم كه بي دليل و با بهانه هائي مثل اينكه چرا پيراهن طرف مشكي است عابرين را مي زدند و در عين حال بين خودشان شوخي و خنده مي كردند.
در كوچه منتهي به پارك روبروي دانشكده دامپزشكي جواني را لت و پار كرده بودند. نمي دانم با چه زده بودند صورتش خورد شده بود. زني به نيروهاي سر كوچه التماس مي كرد نزنند و بگذارند آنها به خيابان بيايند. نيروها كمي راه باز كردند و چند نفر جوان را روي دست آوردند و با يك تاكسي به سمت بيمارستان بردند.
اينها كه مي زنند شب كه به قرارگاهشان مي روند چه فكر مي كنند؟ اينكه مجبورند بيايند درست، اما از آنها بازخواست نمي شود كه چرا چند نفر را با باطوم نزدي، اين ديگر اجبار نيست، بلكه استفاده از فرصت براي ارضاي خوي حيواني است.

 
At June 20, 2009 5:20 PM , Anonymous امین said...

سلام
رهبر به دامی افتاد که یک سرش در سقوط هواپیمای سران سپاه در چهار سال گذشته است .
وارد مرحله ای بدون بازگشت شدیم که برنده اش تنها با گذر زمان و دادن هزینه فراوان مشخص میشود

 
At June 20, 2009 9:38 PM , Anonymous Anonymous said...

azizanam, hamegeye shoma ro be daste khoda misparam, ashofteh va hairanam, nemidonam che konam. kashkee iran bodam va mitonestam hamrrahe shoma to koche va khiaboon basham. ye khahesh azatoon daram, lotfan inbar nazareed in bisharmha, in bar ham az abe gel mahe begirand. mosavi va ahmadinejaad fargee nadarand. nezam rahbaree bayad az bain bereh va iran baraye hamisheh az change in khonkharan AZAAD besheh.

 
At June 21, 2009 1:48 AM , Anonymous Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=vWYnxaZ29KI
به یاد شهدای خرداد ایران زمین

 
At June 21, 2009 8:31 AM , Blogger Cliff said...

Just click on Camel jokey go home.com ,read about the current regime, all rotten,all bad.

 
At June 21, 2009 6:18 PM , Anonymous montazer said...

مراجع عظام بالخصوص بزرگان مستقلی منجمله حضرت ایت الله صافی ، مد ظله، یا بزرگان و اعلام مجلس خبرگان که اگر روزی موسیقی حرامی در رادیو پخش میشد، فریاد وااسلاما سرمیدادند، چگونه جواب مولا ولی عصر را با سکوتشان در برابر شکستن حرمت عرض و مال و دم مومنین خواهند داد؟
‫نایب ولی عصر، زعیم حوزه های علمی و امیر مومنین آقای سیستانی ، شما به فریاد ما برس!
‫اللهم انا نشکوا فقد نبینا......

 
At June 25, 2009 12:38 PM , Anonymous Anonymous said...

رأی ماروُ خوردی ولی کورخوندی‏
حق ما را بُردی ولی کورخوندی

خیال نکن از اربابت میترسیم
روده هاشوُ درمیاریم کورخوندی

خامنه ای ضحّاک مار بدوشه
ماکاوه ایم نمیدونی، کورخوندی

گوله زدی ندای ما روُ کشتی‏
بنام حق میکُشیمت کورخوندی

ملت ما همیشه برقراره
شما ها میرین، ما میمونیم، کورخوندی



رهبر ما نداست
پناه ما خداست

Neda Leader of Us
God Please Help Us

 

Post a Comment

<< Home