Wednesday, June 17, 2009

برنده


کارتون گارلند درباره انتخابات ایران در شماره دیروز دیلی تلگراف چاپ شد. اما توضیحی دارد. این صحنه عینا در عالم واقع رخ داد پریروز. این روزها روزهای مسابقات اسب دوانی در بریتانیاست. نزدیک لندن اسکات هست و مسابقاتش که بیش تر به خاطر کلاه خانم ها شهرت گرفته است. اما حادثه ای که می گویم در وست یورک رخ داد. هنگام پرش با مانع فیث کوک که سوار بر اسبی به نام ناگور لاروش بود صحنه ای بدیع آفرید. اسب از مانع نتوانست پریدن با سر به سوی زمین شد. سوارکار هم درست به همان حال. هر دو مجروح شدند و راهی بیمارستان. هر دو کمرشان صدمه دید. گارلند درست همان صحنه را بازساخته منتها با آقای احمدی نژاد و اسبی که انتخابات ریاست جمهوری است.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At June 17, 2009 7:22 PM , Blogger shahrokh said...

This post has been removed by the author.

 
At June 17, 2009 7:27 PM , Anonymous Anonymous said...

در مقابل بیعدالتی توسن است ایران ما ولی همواره نجیب . هر که با آن درافتاد ورافتاد .

 
At June 17, 2009 8:20 PM , Blogger محسن کردی said...

دوستی که برای نماز جمعه هشدارد داده اید.امکان درگیری بسیار کم است. مردمی که به نماز جمعه می آیند زورکی می آیند و مطمئنا قبلا به موسوی رای داده اند. کسی باید از این نماز جمعه بترسد خامنه ای است. او برای اولین بار با جمعیتی روبرو خواهد شد که هرچه بگوید را با الله و اکبر تایید نخواهند کرد واین بهترین فرصت برای نشان دادن قدرت مردم در مقابل ایشان است. مضافا به این که این روزها این موسوی و کروبی هستند که به دنبال مردم کشیده می شوند نه بالعکس. کما اینکه موسوی اعلام کرد که در تظاهرات روز سه شنبه شرکت نخواهد کرد و توصیه کرد که مردم «گول» حرکتهای هدایت شونده را نخورند اما اثر نکرد و حالا موسوی ناچار است به دنبال مردم بدود.

 
At June 17, 2009 8:31 PM , Anonymous Anonymous said...

ستاد کودتای 22 خرداد، با این دستگیری ها، مرتکب اشتباه بزرگ دیگری می شود. همانگونه که شاه در این دام افتاد. جنبشی که اکنون در کشور جریان دارد، تقریبا می توان گفت جنبشی است خود جوش و اعتراضی که مجموع سرخوردگی ها، تحقیرها، حق کشی ها و بی عدالتی های دو دهه اخیر را نمایندگی می کند و تحقیر و دهن کجی آخر، یعنی کودتای انتخاباتی آخرین جرقه به انبار باروت آن بود. این جنبش، نه میداند جلائی پور کیست و نه میداند تاج زاده چه می گوید. شاید در روزهای آینده و با آگاهی از دستگیری های اخیر، آزادی آنها را نیز به شعارهای کنونی خود اضافه کند، اما اکنون فقط بدنبال ابطال انتخابات است و اگر میرحسین موسوی، کروبی و خاتمی نیز یک گام به عقب بردارند، این سه تن را نیز پشت سرخواهد گذاشت. آنها درحال حاضر یگانه شخصیت های سیاسی داخل کشورند که مردم از آنها حرف شنوی دارند. بنابراین، فرضیه ستاد کودتا برای بی سر کردن جنبش، حتی با دستگیری موسوی و خاتمی و کروبی نیز راه به جائی نمی برد و به آن هدفی نمی انجامد که این ستاد در سر دارد. یگانه نتیجه این اقدام کوته بینانه و مقطعی، برای فرار از تله جنبش عمومی مردم، انتقال رهبری جنبش به خارج از کشور است. هم امریکا و هم سلطنت طلب ها برای چنین موقعیتی دندان تیز کرده اند.

آنها که دستآورد بزرگ کارزار انتخاباتی و شرکت مردم در انتخابات را برباد دادند و عملا طلائی ترین موقعیت برای امنیت ملی ایران را با کودتای انتخاباتی به تاراج دادند، اکنون دومین اشتباه خود را برای سپردن رهبری جنبش مردم به سلطنت طلب ها در خارج از کشور مرتکب می شوند. جنبشی که با کشتار و جنایاتی که کودتاگران انجام دادند بسرعت می تواند رادیکال شود، بویژه اگر حمایت و پشتیبانی خارجی را نیز داشته باشد.

سومین اشتباه روزهای اخیر، درست در همین نکته آخر است. یعنی تقویت توجه مردم جان به لب رسیده به حمایت امریکا. این همان اشتباهی است که علی لاریجانی با خواندن آن متن انتقاد از دخالت امریکا و اوباما در امور داخلی ایران مرتکب شد. نتیجه آنچه او در مجلس خواند و وسیعا از صدا و سیما پخش شد، تبلیغ امریکا بعنوان حامی مردمی بود که توسط دولت کودتائی سرکوب می شوند و کشته میدهند.

ما، بلافاصله بازتاب این سخنرانی و تائید ارزیابی خودمان را در موضع گیری روز گذشته اوباما و حتی برخی کشورهای اروپائی شاهد بودیم. بویژه وقتی اوباما روز گذشته گفت: برای ما احمدی نژاد با موسوی تفاوتی نمی کنند. هر دو سر جنگ و دشمنی با امریکا را دارند!

کودتاگران، کار را به جائی نخواهند کشاند که حمله امریکا به تاسیسات اتمی و نظامی جمهوری اسلامی با استقبال مردم بی پناه و زیر چوب و چماق و گلوله حکومتی قرار دارند؟

 
At June 17, 2009 9:07 PM , Anonymous Anonymous said...

من هم با ایده نماز جمعه صددرصد موافقم ایده بسیار خوبیه و به همان اندازه مطمینم که اگه موضوع جدی بشه خانمهای مریض میشه و نمیاد

 
At June 17, 2009 9:10 PM , Anonymous Anonymous said...

ببخشید اشتباه شد منظورم خامنه ای بود

 
At June 17, 2009 9:24 PM , Anonymous فاضل said...

آقای بهنود:
فکر کنم که اسب ایران است و انتخابات مانع و سوارکار احمدی.

 
At June 17, 2009 9:50 PM , Anonymous Anonymous said...

واقعا آدم حیران می ماند، چرا در برگه های رای کدهای {44 ، 55 ، 66 ، 77 } را برای {احمدی نژاد، رضایی، کروبی، موسوی} انتخاب کردند؟ مگر مجموعه اعداد {1، 2، 3، 4} چه اشکالی داشت که کد به حساب بیایند؟

و اگر می خواستند کد دو رقمی داشته باشند، چرا مجموعه اعداد {14،13،12،11} را یا مجموعه اعداد {11 ،22، 33 ، 44} را در نظر نگرفتند که با شماره ردیف اسم نامزدها همخوانی داشته باشد؛ یعنی {1-احمدی نژاد، 2-رضائی، 3-کروبی، 4-موسوی}

ببینید این همه بلوا و آشوب در کشور، این خون بیگناهانی که بر زمین ریخته شد... باید مسئولین انتخابات به سبب قصور در انجام وظایف خود که منجر به جنایت شده است محاکمه و مجازات شوند.

 
At June 17, 2009 10:27 PM , Anonymous Anonymous said...

پيام دکتر محمد ملکي به استادان و دانشجويان

بسم الحق
پيام به استادان و دانشجويان عزيز
عزيزانم؛
خوشحالم که بار ديگر شما را در کنار هم و دست در دست هم براي دفاع از آزادي در سنگر آزادي ميبينم. دگر بار شاهد بوديم که خون پاکِ دختران و پسران دانشجو بر در و ديوار دانشگاه پاشيده ميشود. گرچه اميد دارم اين آخرين باري باشد که چنين صحنه هايي را مي ببينم، اما تاريخ نشان داده است که تا ظلم و ظلم ستيزي هست، رخ دادن چنين حوادث تلخي که به دست جانيان آدم خوار و قدرت بدستان جنايتکار صورت ميگيرد امري دور از ذهن نيست.
از آن روز که خون سه آذر اهورائي در دانشکده فني دانشگاه تهران بر زمين ريخت، تا کنون بارها و بارها در قدرت مداري شاه و شيخ، چنين وقايع دردآوري را به نظاره نشسته ايم. اگر دانشگاه مفتخر است که مدال " سنگر آزادي" بودن را به سينه دارد، مگر نه به اين سبب است که سنگر جايگاه حمله و دفاع است؟ اگر دانشجويان فرياد ميکنند که " ما زن و مرد جنگيم، بجنگ تا بجنگيم"، از اين رو نيست که دانشگاهيان همه وقت آماده ي دفاع از سنگر در برابر هجوم آدمکشان و دشمنان آزادي و برابري بوده و هستند؟
نگاهي به آنچه پيش و پس از انقلاب ضد سلطنتي بر دانشگاه ها گذشته نشانگر اين واقعيت است که دشمنان آزادي هرگز نتوانسته اند يا نخواسته اند بفهمند که بسياري از دانشگاهيان که دل در گروي آزادي مردم دارند ، هيچگاه اجازه نخواهند داد سنگر آزادي به دست استبداديان تسخير شود. تاريخ گواه است هر گاه دانشگاهها مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند، همبستگي ميان استاد و دانشجو سد محکمي در برابر استبداديان به وجود آورده است.
امروز مطلع شدم جمعي از استادان عزيز در مسجد دانشگاه تهران و ساير دانشگاه ها گرد هم آمده اند و دست به تحصن زده اند. اين صحنه ناخودآگاه مرا به 31 سال پيش برد، به تحصن 25 روزه ي استادان پيش از انقلاب که موجب پيروزي مردم در بازگشائي دانشگاهها شد. من به نام يک خدمتگزار قديمي دانشگاه اين همبستگي را تبريک و تهنيت ميگويم و مطمئن هستم شما پيروزيد.
در پايان لازم است به يک نکته اشاره کنم و آن اينکه بارها از زبان کساني ميشنوم که به مردم و دانشجويان سفارش ميکنند از خشونت بپرهيزند. بهتر نيست به کساني که انواع سلاح سرد و گرم در اختيار دارند و بي رحمانه به مردمي که با دست خالي و متمدنانه اعتراض ميکنند، در کوي و برزن و خانه و خيابان حمله ميکنند و خون بيگناهان را بر زمين ميريزند اين توصيه را بنمايند؟
عزيزانم؛
اين همبستگي بر شما و ملت ايران مبارک باد و اگر بدليل کسالت موفق نشدم در کنار شما باشم شرمنده ام. اميد که پيروزباشيد و از سنگر آزادي با تمام توان پاسداري کنيد.
همکار کوچکتان
استاد بازنشسته دانشگاه تهران
دکتر محمد ملکي
27 خرداد 88

 
At June 17, 2009 10:55 PM , Anonymous Anonymous said...

جناب بهنود فکر نمیکنید اکنون بایستی یک کمی هم شحاع باز درزیارید و یک مقایسه ایی بفرمایید از شاه بدبخت و سرنگون شده و سیدعلی که درست همون اشتباه های شاه نگون بخت را تکرار میکنه چقدر این دیکتاتور های شبیه به هم هستند شما هم کمی شجاعت بخرج بدهید ببینید جوانان برومند میهن چطور ماشین سرکوبی که میلیارد ها دلار خرج ش شده بود چند روزه بی خطر کردند درضمن بفرمایید که جناب موسوی و کروبی با خانواده های کشته شده تماس بگیرن این مهم ترین کار هست زنده باد مصدق زنده باد آزادی زنده با قرزندان جوان وتن پایدار ایران سرای نور و امید و دیار عشق

 
At June 17, 2009 11:15 PM , Anonymous Anonymous said...

اقای بهنود فیلتر شده اید

 
At June 17, 2009 11:25 PM , Anonymous Anonymous said...

توجه توجه
از خشونت اکیدا خود داری کنید .
جریان کود تا به این شکل است که . اول. از طریق نفوذی های درون جنبش سبز ها تظاهرات را به خشونت بکشانند تاجایی که حتی مساجد را به آتش بکشند و عده ای از نماز گزاران را بقتل برسانند .
دوم .در عراق سازمان مجاهدین را مسلح کرده اند و بیش از هزار نفر ایرانی را از کشورهای ارو پا وامریکا وکانادا به عراق منتقل کرده اند .
سناریو سال ٦٠ درحال شکل گیری است . این کودتا با همکاری امریکا و کانادا و فرانسه وانگلیس و عراق و اپوزیسیون و دفتر تحکیم وحدت و سایت فارسی بی بی سی و صدای امریکا و سایت بلاترین و بخشی از سپاه و بسیج و .. در حال تکمیل شدن است .
ما پیشنهاد می کنیم که کمیتهای محلی تشکیل بدهید وهرکس که دست بخشونت می زند را شناسایی کنید وبه مقامات قضایی تحویل دهید .

 
At June 17, 2009 11:45 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام.

نه آقای بهنود اون اسب ایرانه و اون مانع انتخاباته. واضحه که.

 
At June 18, 2009 1:38 AM , Anonymous Anonymous said...

از قضا آقای احمدی نزاد بر خلاف شهریار شهر سنگستان مرحوم اخوان از اسب نیفتاده بلکه از اصل افتاده

 
At June 18, 2009 1:59 AM , Anonymous Anonymous said...

آندوستی !! که نوشته مردم جلوتر از موسوی و کروبی حرکت میکنند غافلست که در پشت
صحنه چه کسی انها را حمایت میکند !؟ اولا برای دولت کشاندن طرفدارانش بخیابان و
مقابله رو در رو با مخالفین آسان است چچون در ولیعصر آمدند و طرفداران موسوی
بطرف شمال شهر حرکت کردند و در شعار طرفداران احمدی نژاد این بود : ما آمدیم
کجایی !!!؟؟ نه دوست عزیز خامنه ایی دستور داد که در خانه فعلا بمانند تا اگر لازم
شد !! رو در رویی را شروع کنند ... فرق بسیار بزرگ شاه با اینها همینجاست شاه
قادر نبود ده هزار نفر را بخیابانها بکشد اما اینها با همین صد یا دویست هزارشان
تمام مشکلات را پشت سر میگزارند میدان ولیعصر یک محک بود و خود موسوی
هم میداند اگر بنا بر مقابله شود هیچ بخت و اقبالی ندارد

اینها را بهنود دقیق مصاحبه کرده که این چنین قلم میزند

 
At June 18, 2009 2:00 AM , Anonymous Anonymous said...

در همان شبی که تا صبح، خوابی بر چشممان نرفت و با حیرت نمودار و ارقام را نظاره‌گر بودیم، مطلبی کوتاه نوشتم تحت عنوان " حاکمیت به کجا می‌رود؟ تشویق به آشوب؟" زیرا هر کس که کوچکترین اطلاعی از آمار و ارقام و انتخابات داشته باشد می‌داند که آن اطلاعات همگی اشتباه و ساختگی بود. اما آیا دولتی که به کرات عدد سازی کرده و آمار تهیه کرده، قدرت رفع ابهام اساسی را نداشت تا نتیجه، کمتر به تقلب شبیه باشد؟ (تاجائی که رای باطله تا چندین ساعت صفر بود و بعد از آنکه ظریفی نوشته بود، انگار هر چه فحش بوده، "احمدی‌نژاد" خوانده شده، به ناگاه آماری از رای باطله اعلام کردند و دهها اشکال دیگر). گوئی به عمد می‌خواستند به همگی بفهماند که عدد سازی کرده‌ایم و هیچ کاری نمی‌توانید بکنید! میزان نه رای شما که نظر رهبر است.

بدون شک در هر جامعه‌ای که اندک وجدان بیداری وجود داشته باشد، به چنین تقلبهای عظیم و نادیده انگاشتن مردم و رایشان، اعتراض می‌شود .

اما نکته قابل توجه در اعتراصات، همان است که در نوار افشا شده همایش کوثر در چند سال قبل بگوش رسید. فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید:" در جریان اعتراضات مدنی و آرام، باید افرادی از خود را به میان جمعیت فرستاد و با تخریب‌ ابزار و وسائل عمومی، بهانه لازم را بنام رعایت نظم، بدست آورد و حرکتهای اعتراضی را سرکوب کرد. این همان کاری است که در جریان تظاهرات برای عبدالله اوجلان و جریان 18 تیر انجام دادیم!"

آنچه واضح است، برنامه‌ای از قبل طراحی شده جهت تقلب، به خیابان کشاندن مردم و سرکوب آنان در جریان است. اما به چه هدفی؟ این همان نکته‌ای است که باید به دنبال جواب آن بود.

آیا انتخاب آقای میرحسین موسوی (منهای دروغ و عوام فریبی‌های احمدی‌نژاد) که تفاوت چندانی در برنامه های سیاست خارجی و ارزشهای انقلاب و قانون اساسی و .. دیده نمی‌شود، با رای اکثریت مردم در انتخاباتی کم نظیر در دنیا و بی‌نظیر در ایران به لحاظ تعداد شرکت کنندگان، مشروعیتی چند برابر به نظام جهت اجرای سیاستهای داخلی و
خارجی نمی‌داد؟

http://behbin.blogspot.com/2009/06/blog-post_15.html

 
At June 18, 2009 2:11 AM , Anonymous Anonymous said...

منظورم این بود که این جمعیت طرفدار اصلاحات ۹۰ در صدشان اهل صلح و آرامشند و
اگر خانه بمانند آن ده در صد که اکثرا جوانان دانشجو هستند مثل جریان بستن روزنامه
سلام اگر تا بیست هزار هم برسند که نمیرسند با در مقابله با طیف راست شکست
میخورند و از این روست که این همه موسوی اصرار دارد شعار تند ندهند و ارامش را
حفظ کنند ... بنده عقیده دارم آتش تند زود بخاموشی میگراید ایکاش کم کمک زیاد
میشد و انهم در طول زمان با پیوستن این م آن تا بهمنی شود و ۲۲ بهمنی عاقبتش
باشد اما این عجله و این پشتیبانی مطبوعاتی غربی جز ظرر چیزی عاید نمیکند

چرا که انقلاب نارنجی و زرد و سفید اکراین گرجستان و قرقیزستان !! این شبه انقلاب
سبز را در امریکا و اروپا براه انداخته و از طول کشیدن چند روزه ان دارند کلافه !! میشوند
و سخت اشتباه میکنند

 
At June 18, 2009 2:45 AM , Anonymous Anonymous said...

salam be hameye golhaye iran,
- tahrime seda va sima ro be hame tosieh mokonam.
- in rasaneh dar hale hazer setade jange ravaniye koodetachian ast.

ba omid be sobhi roshan

 
At June 18, 2009 3:27 AM , Anonymous Anonymous said...

احتمال بروز درگیری در همه جا هست. مردم معترض با رفتار درست و آرام همچون روزهای گذشته می توانند مانع در گیری بشوند. در عین حال خوبی این مسئله اینست که خامنه ای جمعیت شاکی را می بینید

 
At June 18, 2009 3:43 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام جناب پروفسور بهنود.من شلتوك كار هستم از روزنامه تحلي روز شيراز .اين روزنامه يك روزنامه اصلاح طلب پيش رو در جنوب كشور است.خوشحال مي شوم با بازديد از سايت اين روزنامه به آدرس:www.Tahlilerooz.ir
راهنمايي هاي لازم را به ما بدهيد.ممنون

 
At June 18, 2009 4:01 AM , Anonymous Anonymous said...

2. اين رژيمي تماميت خواه است كه با يك هفته و دو هفته تسليم نمي شود لذا براي قبولاندن به ديكتاتور براي تجديد انتخابات بايد با صبر و بصورتي مستمر حداقل به مدت يك ماه در خيابان ها حضور داشته باشيم. بخصوص بعد از جمعه كه ديكتاتور نعره خواهد زد و چنگ و دندان نشان خواهد داد.
تخت جم و دارا سر راهي نفروشند
اين كوه گران است به كاهي نفروشند
با خون دل خويش خريدن دگر آموز

 
At June 18, 2009 4:25 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام
بابوسه برپیکرپاک شهدای راه عدالت خواهی وآزادگی مردان وزنان بر
ومندفرهیخته ایران باستان.
تعبیری درجامعه شناسی ایران وتاریخ ایران است میگویند:ایرانیهاوتاریخ ایران باقانون گریزی درعرض این تاریخ بیش از2500سال شاهنشاهی وملا ها دیده میشوند.درین شکی نیست.حتی این رفتاردرحاکمان به اصطلاح قانون مداربارهادیده شده است.
این جنبش خروشان مدنی ازمیان ملت عمدا بیداروفهیم ایران باآغازبهانه مثل ریاست جمهوری اخیردوباره شکل گرفته است.
بیاییدباهم دررساندن این اسب به منزلگاه مقصودوحکومت عدل برابری وشایسته سالاری نه بهمانندآن شعارهای خوشگل وشیرین که فقط شعاربود,همراه ویارراستین هم باشیم.مشروطه نیمه کاره که فریادورستاخیز برعلیه جهل جورفساد حاکمان تاالان بوده رابه سرانجام نیک برسانیم.
همه با پیکررنجوروخسته برروح وجان ازظلم وفریبها که سالهااین حاکمان برین مردم خوب وپاک رواداشتنددوباره برمیخیزیم.
ماشاهنشاهی وسلطنت طلب نمخواهیم چون نمیخواستیم برآن طاغوت لعین قیام کردیم.افسوس که درابتدای راه بافقرمدیریت فریب بزرگی راازملا هادزدان ناموس مردم ووطن خوردیم وزمام اموربه جاهلان واگذاردیم.افسوس که قدردان خون پاک شهدایمان نبودیم.
من درین کشور هلندمشغول ادامه تحصیل شدم پس ازآن به وطن برمیگردم تا درخدمت کشورم ادامه دهم درینجا ازهیچ کوششی برای رساندن فریادعدالتخواهیمان به نشان دادن ایران واقعی دریغ نمیکنم.درارتباطهای بعدی حرفهای مهمی دارم.

 
At June 18, 2009 4:25 AM , Anonymous Anonymous said...

من تعجب می کنم که اقای احمدی نژاد در افشاگری خود از مفاسد اقتصادی خودی و غیر خودی کردو هیچ صحبتی از موتلفه که انحصار واردات کالاهای چینی رو دارند و واسه فعالیت اقتصادیشون یه ارتش سری اماده دارند چیزی نگفت.کالاهایی که ورود بدون گمروکشون به کشور تولید ملی رو با خاک یکسان کرد

 
At June 18, 2009 4:44 AM , Anonymous Sh said...

با توجه به فيلتر شدنوبلاگ آقاي بهنود، همه كساني كه در ايران و خارج از ايران به وبلاگ ايشان دسترسي دارند، مطالب پست ها را به نام آقاي بهنود در وبلاگها، سايتها، در محل نظرات و در هر جاي ديگري كه امكان پذير است منتشر كنند.

 
At June 18, 2009 4:45 AM , Anonymous Anonymous said...

Mohajerani's theory of attending Friday prayer is all false and IRI will use it in its own benifit.

Just look at what happened to the election claim that 40 million are supporters of IRI and then voted for Ahmadinejad.

 
At June 18, 2009 5:28 AM , Anonymous Anonymous said...

یک کلام هم از شرف مراجع تقلید بگویید، که الحق با سکوتشان عملا در کنار مردم ایستاده اند، و صد برابر خبرگان رهبری از حقوق مردم دفاع کرده اند.

اگر خبرگان در این شرایط وارد میدان نشوند و از مردم که انتخابشان کرده اند دفاع نکنند، پس کی؟!

 
At June 18, 2009 6:14 AM , Anonymous Anonymous said...

قلم - جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در بیانه‌ای از میرحسین موسوی خواسته اند تا موضوع تخلفات انتخاباتی را تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم پیگیری کند.
به گزارش قلم نیوز، در بیانیه ارسالی جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران که مهندس موسوی را منتخب مردم در حماسه تاریخی 22 خرداد 88 خوانده، خطاب به میرحسین آمده است: انتخابات 22 خرداد، که به‌حق حماسه بزرگ خوانده شده است، نام خود را از حضور صادقانه و بی‌شائبه مردمی دارد، که همه امید خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای ایجاد تغییر در چارچوب جمهوری اسلامی به میدان آوردند. شکرانه این نعمت عظیم سپاسگزاری از مردم و سر فرود آوردن در مقابل بزرگواری آنان است. این نعمت، اگر قدر دانسته شده و با فرصت‌طلبی، خودخواهی، و خیانت ضایع نمی‌گردید، می‌توانست علاوه بر تقویت پایه‌های مشروعیت مردمی نظام و ترمیم شکاف عمیق ایجاد شده بین حکومت با مردم، و به‌خصوص نخبگان، موقعیت جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی ارتقا داده و مجدداً پس از چند سال سقوط به جایگاه درخور ایرانیان بازگرداند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه متأسفانه فرصت طلایی که با انتخابات 22 خرداد در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته بود، با برنامه‌ریزی سازمان‌یافته و از پیش طراحی شده مجریان انتخابات، در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ است عنوان شده است: نتایج باور نکردنی اعلام شده از طرف ستاد انتخابات و سرکوب تبلیغاتی شدید برای جا انداختن این نتیجه، ضربه بزرگی بود که به مردم، به‌ویژه جوانان و امید آنان وارد شد. اعتراضات گسترده و خودجوش و در عین حال آرام مردم نشان از نارضایتی شدید آنان از نتایج اعلام شده و اراده آنان برای بازگرداندن حق به موضع اصلی خود دارد. مشارکت حدود 85 درصدی مردم در انتخابات، که بعد از اولین همه‌پرسی جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین 58 بی‌سابقه است، و افزایش قریب 10 میلیون نفری به جامعه رأی‌دهندگان دوره‌های گذشته نشان از نارضایتی عمومی از وضع موجود اداره کشور و عزم قاطبه مردم برای ایجاد تغییر در این روند با روش آرام و از طریق مجاری قانونی دارد. اعلام این‌که قریب 65 درصد از رأی‌دهندگان یعنی 24 میلیون نفر از ایرانیان بالغ و عاقل از رییس جمهور فعلی حمایت کرده‌اند، بزرگ‌ترین توهینی است که می‌توان در حق توده مردم و نخبگان، و شعور و درک آنان روا داشت.

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در ادامه بیانیه خود آورده اند: به‌نظر ما وضعیت پیش‌آمده بسیار فراتر از تخلفات متعارف انتخاباتی و جابه‌جایی ساده در آرای صندوق‌هاست. اگرچه ابطال انتخابات توسط شورای نگهبان، به‌عنوان حداقل مطالبه امضاکنندگان، که توسط جنابعالی نیز درخواست شده است، می‌تواند ظاهر مشکل را حل کرده، و وضعیت را به شرایط قابل‌قبول بازگرداند، ولی مهم‌تر از آن جبران تحقیرهای رواداشته شده در حق مردم، عذرخواهی مجریان از اعمال انجام شده، و معرفی آمران و عاملان وارونه کردن آرا به مراجع ذیربط قضایی است.

در این بیانیه آمده است: مطالبه اصلی ما از جنابعالی پی‌گیری موضوع تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم است. انتظار داریم که شما این مساله را نه حق خود بلکه حق مردمی بدانید که به‌شما اعتماد کرده و با تمام فشارها و هزینه‌ها به‌صورت علنی پا به‌میدان نهاده‌اند. چه‌بسا ناظرین یا سایر مراجع ذی‌نفوذ بخواهند با اتلاف وقت موضوع را مشمول مرور زمان کرده، یا با رسیدگی صوری به شکایت و احتمالاً تغییرات جزئی در ارقام آرا، صورت مساله اصلی را تغییر داده و به خیال خود موضوع را فیصله دهند.

امضا کنندگان این بیانیه در ادامه هرگونه کوتاه آمدن در مقابل حقوق مردم را خیانت به امید مردم تلقی کرده و نسبت به عواقب اجتماعی و روانی، و چه‌بسا امنیتی، ناشی از نومیدی مردم نسبت به احقاق حقوق در چارچوب قوانین موضوعه جمهوری اسلامی اعلام خطر کرده و آورده‌اند: متأسفانه در این انتخابات دو تن دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری یعنی جناب آقای کروبی و جناب آقای رضایی مورد تحقیر مجریان انتخابات قرار گرفته‌اند و در حق آن‌ها نیز ظلم شده است. انتظار ما پیگیری حق همه مظلومین است، که طبعا این پیگیری با همکاری آن عزیزان اثربخش‌تر خواهد بود. در پایان ضمن تأکید بر پشتیبانی از جنابعالی در پیگیری مطالبات قانونی ملت، برای ایران استقلال، آزادی، آبادانی و توسعه، برای ایرانیان رفاه، آرامش، نشاط و رشد، و برای رهبران و مدیران کشور صداقت، خردورزی، تسلیم در مقابل خواست مردم و توفیق خدمت افزون‌تر آرزو می‌کنیم.

 
At June 18, 2009 6:33 AM , Anonymous Anonymous said...

این چه صیغه ایی است که مخملباف آدرس می دهد و توده ایی ها دستپاچه شده و آدرس را عوضی میدانند و فریاد ما در میان مردمیم سر داده اند . با مردم بودن که گفتن ندارد . یاران ، بهوش باشید که فرصت طلبان از هر سوی در کمین اند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند . این بار کور خوانده اند .

 
At June 18, 2009 6:39 AM , Anonymous Anonymous said...

اقای بهنود سلام
امروز بعد از ظهر سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت نامزد های معترض مستندات خود را به این شورا داده اند وهمه ان مستندات را به صورت ریز خواندکه 293 مورد را یک نامزد ارائه داده مثلا 70 مورد رای دادن با شناسنامه جعلی و یا 65 مورد اخراج نماینده کتندیدا از سر صندوق رای و...
جالب اینکه بعد از ظهر امروز شبکه 4 به صورت زنده حاج بابایی نماینده مجلس را در یک میز گرد نشان میداد ایشان در جواب مجری که پرسیده بود ایا ممکن است انتخابات باطل شود گفتتند که نه نمی توان به سادگی این کار را کرد از کجا معلوم اگر انتخابات دوباره برگزار شود دوباره به نتایج ان اعتراض نکنند چون ناظران ومجریان انتخابان مجدادا از شورای نگبان ووزارت کشور خواهند بود و این اقایان هم که به این دستگاهها مشکوک هستند پس انتخابات مجدد چه تاثیری دارد؟ از طرف دیگر اگر این دفعه اقای موسوس رای بیاورد ممکن کاندید دیگر( منظور احمدی نژاد) اعتراض خواهد کرد و دچار دور باطل خواهیم شد متاسفانه مجری محترم شبکه 4 به او نگفت که برای برون رفت از این جو بی اعتمادی لازم است که یک نهاد بی طرف بر انتخابات نظارت کند نه اقای جنتی والهام که خودشان متهم ردیف اول این غائله هستند

 
At June 18, 2009 7:00 AM , Anonymous Anonymous said...

آن آقایی که جمعیت های دولتی را به رخ می کشی، امیدوارم قصدت خالی کردن دل مردم نباشد. اگر هم بود به این نکات توجه کن:
1- حکومت هم مثل بقیه چشم دارد و می بیند که نمی تواند با 100 یا 200 هزار نفر برای مدت طولانی جلوی این راهپیمایی های میلیونی بایستد.
2- عامل تعیین کننده، فارغ از تعداد، انگیزه است. جمعیت حکیم فرموده را هر روز خدا نمی توان با خط واحد و به شوق ساندیس و ساندویچ به میدان کشید.
3- فرض که حکومت بتواند یک روز در میان برای سرسابی با مخالفین تجمع دولتی درست کند. خود این یعنی کمک به غیرعادی نشان دادن شرایط مملکت. درحالی که همه سعی حکومت این است که به مردم تلقین کند که هیچ اتفاقی نیافتاده و همه برگردند به زندگی عادی.

 
At June 18, 2009 7:19 AM , Anonymous Anonymous said...

من نمی دانم تعصبات بعضی از این حضرات چپی کی تمام می شود!..حالا چون مردم به جای پرچم سرخ،دستبند سبز دارند و چون این حرکت در چارچوب های ایدئولوژیکشان درباره نزاع طبقاتی نمی گنجد اصلا یا کل جنبش را منکر می شوند یا دائم دم از بی ثمر بودنش می زنند!. شرمی هم ندارند که مثل حکومتی ها آن را به آمریکا و اروپا بچسبانند.

 
At June 18, 2009 7:34 AM , Anonymous Anonymous said...

آقای بهنود عزیز، قرنهاست که ایران عزیز ما مستقیم یا غیر مستقیم گرفتار ملاها بوده‌اند. در شرایط فعلی که آقای موسوی رسما نماینده بخش اعظم ملاها در ایران است چرا باید به وی اطمینان کنیم؟ مگر کس دیگری بجز سپاه هم در ایران وجود دارد که بتواند شر این آخوندها را از سر ما کم کند؟ طبیعی است که اولا تجربه لازم را برای اداره کشور ندارند که آن را کسب خواهند کرد . بدون شک احمدی نژاد فاقد کاریزمای لازم برای جذب طبقات متوسط است ولی‌ به خوبی‌ میتواند طبقات محروم را که همیشه ملاها از آنها برای بقای خود استفاده میکرده ا‌ند را به خود جذب کند. استفاده از فردی مثل مصباح یزدی برای مواجه با سایر ملاها هم به نظر کاری هوشمندانه بوده است و کنار گذاشتن خامنه‌ای یا مصباح یزدی در مراحل بعدی کار دشواری نخواهد بود. فکر نمی‌کنید که در شرایط فعلی جامعه روشن فکر ایرانی در قضاوت خود دچار اشتباه شده است؟ فکر نمی‌کنید که جبهه واقعی اصلاح‌طلبان در جای دیگری است؟

 
At June 18, 2009 8:19 AM , Anonymous Anonymous said...

سلام آقای بهنود
متاسفانه سایت شما فیلتر شد در ایران
خدا برکت بده به فیلترشکن ها...

 
At June 18, 2009 9:28 AM , Anonymous Anonymous said...

سعید دهکردی زندانی در بند 209 امروز در تماس تلفنی اش با خانواده خبر داده که دیشب تمام وقت صدای فریاد و ناله زیر شکنجه دو فرد را که با صدای بلند خود را معرفی می کردند و اعلام می کردند مردم ما تاج زاده و رمضانزاده هستیم به گوش می رسید .دهکردی همچنان اعلام کرده که صدای فریادامین زاده را نیز شنیده که اعلام کرده من به هیچ وجه مصاحبه نمی کنم . جان این سه تن در خطر هست و ظاهرا نظام کودتا در نظر دارد این افراد را به زور شکنجه به پای تلویزیون بکشاند

 
At June 18, 2009 9:58 AM , Blogger محسن کردی said...

آقای بهنود گرامی، بنظر میرسد که حکومت در پی ایجاد درگیری و بحران در نماز جمعه می باشد. حضور در نماز جمعه به شرطی به نفع مبارزه بود که صلح آمیز باشد. لذا من نظر قبلی ام را پس میگیرم. من اخباری دریافت کرده ام که دارند اوباش شان را به چاقو و قمه مجهز میکنند. در طول این روزها اینها به دنبال درگیری بودند. میخواستند این کار را در میدان ولیعصر بکنند اما مردم زیرکی کردند و نرفتند آنجا. حالا مردم دارند خود را به دست خود به دست این آدمخوران میدهند. لذا من حرف قبلی ام را پس میگیرم. در وبلاگ خودم کمی بیشتر در این مورد توضیح داده ام. شرکت نکردن در این نماز جمعه ضرری ندارد اما شرکتش ضرر ممکن است داشته باشد. چرا مردم بازی برده را به خطر بیاندازند؟ خواهش میکنم به وبلاگ من سری بزنید و موضوع را در تلویزیون یک بررسی بفرمایید با تشکر

 
At June 18, 2009 10:52 AM , Anonymous Anonymous said...

انوز مشخص نیست فردا کاشانی نمازجمعه را اقامه می کند یا خامنه ای.

بازار تبريز در حمايت از موسوي و احقاق مطالبات مردم تعطيل شد.

شب گذشته گلپایگانی رئیس دفتر آقای خامنه ای دیداری با محسن رضایی داشته و در پی این دیدار رضایی درخواست ابطال آرا را از بیانیه اش حذف کرده است.

تعدادی از طرفداران احمدی نژاد در مقابل ساختمان بی بی سی در لندن تجمع کرده اند.

فردی که درآزادی مردم رابه رگبار بست به دلیل سوختگی دربیمارستان بستری است گفته می شوددر پی آتش زدن پایگاه بسیج ازسوی مردم وی دچارسوختگی شد.

دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران از روز شنبه دست به تحصن خواهند زد.

جلسه آتی شورای نگهبان که از میرحسین و کروبی دعوت شده در آن شرکت کنند اواسط هفته آینده برگزار می شود.

امروز از زندان اوین با خانواده محمد علی ابطحی تماس گرفته و خواسته اند که داروهای ابطحی را به زندان اوین تحویل دهند.

در شهر قم نیز مراسم ساعت 4 بعدازظهر و مکان آن در مقابل بیت امام خمینی در قم (خیابان معلم) است.

دانشگاه های امیرکبیر، تهران، شریف، شیراز و تبریز تعطیل شدند.

یکی از دختران دانشگاه همدان در اثر اصابت ضربه باطوم به سرش شهید شد.



[تاريخ مطلب: بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۸ برابر با

 
At June 18, 2009 10:56 AM , Anonymous Anonymous said...

روزگار، روزگار خشونت خیابانی،خبرهای سری نشت کرده و استراژیهای پیشبرد مسالمت آمیز دمکراسیست.به نظر میرسد معترضین اینبار به جای توافق بر سر اعدام علت العلل کودتا بر سر ابطال انتخابات توافق کرده اند.امید است دیکتاتور محترم که درصد نامعلومی از پول نفت بی هیچ حساب و کتاب و بدون احتیاج به رفتن به زیر منت احد الناسی به حساب وی و دوستان زبل واریز میشود،بر خلاف سنت تاریخی واکنش درخوری بروز بدهند.خدا به همه توفیق بدهد.

 
At June 18, 2009 11:08 AM , Anonymous Anonymous said...

افراد حزب پادگانی به مجتمع مسکونی نمایندگان مجلس واقع در سعادت آباد کرده حمله و خرابی هائی به بار آوردند. این حمله پس از آن صورت گرفت که فرزندان برخی از فرزندان نمایندگان در راه پیمایی ها به نفع میرحسین موسوی شناسائی شدند و بر بام خانه های این مجتمع نیز شب ها بانگ الله واکبر اعتراضی بلند شده است.

در این مجتمع مسکونی دوربین های مدار بسته نصب شده و به همین دلیل تمامی مراحل هجوم افراد حزب پادگانی به مجتمع مسکونی نمایندگان از ابعاد مختلف فیلم برداری شده و چهره تمامی آن شناسائی شده است .این فیلم ها در اختیار واحد حراست این ساختمان ها و مجلس قرار داده شده است. محمدرضا تابش نماینده مجلس که خود دراین مجتمع زندگی می کند گفته است: ماهیت این افراد شناسایی شده و در حال رسیدگی به آن هستند.

این مجتمع شامل سه دستگاه هفت طبقه دو واحدی است و بسیاری از نمایندگان دوره گذشته مجلس نیز در آن سکونت دارند. نمایندگانی همچون مرتضی تمدن که اکنون استاندار تهران است و محمد عباسی و عبدالرضا مصری که اکنون وزرای دولت نهم هستند. در خیابان نزدیک به این مجتمع نیز خودروهای بسیاری پارک شده بود که افراد حزب پادگانی و نیروهای انتظامی به آنها خسارات زیادی وارد آورده اند.

 
At June 18, 2009 11:34 AM , Anonymous Anonymous said...

بنا به گزارش شاهدان عینی جمعه از حدود ساعت 6 عصر گروهی با پوشش مشکی در مسجد گوهرشاد حرم امام رضا حاضر شده بودند و به خواندن قرآن مشغول بودند بعد از خواندن چند سوره و فاتحه مردم در حال رفتن بودند که گروهی با پوشش های یکسان و کت و شلوارهای سورمه ای بدون نشان و کارت ابتدا به آرامی سعی کردند مردم را که قصد ترک محل را داشتند متفرق کنند اما با به میان آمدن گروهی از ماموران هتاک و متخاصم گروهی به شدت خشمگین شدند و در نهایت در حالی که چیزی به خروج مردم از حرم نمانده بود با تحریک همین ماموران درگیری بین آنها و مردم بوجود آمد و چندین نفر از عزاداران دستگیر شدند آنها که تا آن زمان هیچ شعاری نمی دادند و فقط به خواندن قرآن و فرستادن صلوات بسنده میکردند به دادن شعار "الله اکبر" "حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر" و یا الله و ... بسندگی کردند در تمام مسیر بردن این افراد تا مراکز نیروی انتظامی در حرم این افراد با فرستادن شعارهای مشابه مردم را متوجه دستگیری خود کردند گفته میشود هنوز از سرنوشت این افراد خبری اعلام نشده
شایان ذکر است که ماموران به تذکرات مردم که این یک مکان مقدس است و حرمت دارد گفتند که اینها آدم نیستند اینجا جای شما نیست و بیخود آمدید چه کسی به شما گفت بیایید

 
At June 18, 2009 1:18 PM , Anonymous Anonymous said...

عزيز خبرنامه گويا نقش مهمي در اطلاع رساني وقايع دارد. با احترام به ازادي بيان/ فردي بنام داريوش سجادي دو مقاله بسيار مغرضانه و گمراه كننده نوشته. من پزشك و فاقد توان نوشتن/ لطفا پاسخي ارسال كن! مطالب بسيار گمراه كننده و مورد استناد كودتاچيان واقع خواهد شد. با احترام دكتر ع ر ن تبريز

 
At June 18, 2009 1:50 PM , Anonymous Anonymous said...

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از شیراز، هزاران نفر از مردم شیراز مراسم گرامی داشت جان باختگان راه آزادی درگیریهای خونین اخیر که بدست نیروهای سرکوبگر جان خود را از دست داده بودند شرکت کردند.
مردم شیراز از بعد ظهر امروز که بصورت دسته های چند صد نفری به سوی شاه چراغ حرکت می کردند . آنها به یاد زنان و مردانی که جان خود را فدای راه ازادی مردم ایران کرده بودند به سوگ نشستند. مردم شیراز که سیاه پوش بودند نفرت عمیق خود را نسبت به کسانی که دستور قتل جوانان این میهن صادر کردند ابراز می کردند. در حال حاضر هزاران نفر د ربیرون و درون شاه چراغ تجمع کرده اند.
جوانان شهر اقدام به دادن شعارهایی مانند : می کشم ، می کشم آنکه برادرم کشت/ مرگ بر دیکتاتور و شعارهای متعدد دیگر سر می دادند. این مراسم همچنان ادامه دارد
در روزهای اخیر دانشگاه شیراز صحنۀ یورش وحشیانۀ نیروهای لباس شخصی سپاه پاسداران تحت عنوان انصار الله و یگان ویژه بود که در این درگیری گفته می شود حداقل یک دانشجوی ورودی 86 کامپیوتر جان باخته است و تعداد زیادی از دانشجویان دختر و پسر بشدت زخمی شده اند پاسداران مهاجم از تفنگ های ساچمه ای،قمه،چاقو، زنجیر و سایر سلاحهای گرم و سرد علیه دانشجویان بکار بردند.
همچنین در سطح شهر درگیرهای خونین بین مردم و لباس شخصی ها و یگان ویژه صورت گرفت. نیروهای سرکوبگر با تفنگ های ساچمه ای به سوی مردم شلیک می کردند که گفته می شود حداقل 2 نفر در این در گیریها جان باختند و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت است. نیروهای سرکوبگر اکثرا مردم را از سینه به بالا هدف گلوله های خود قرار می دادند و حتی گفته می شود که بعضی زخمی ها در اثر اثابت ساچمه به چشمانشان بینایی خود را از دست داده اند. همچنین صدها نفر از دانشجویان و مردم شیراز دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند

 
At June 18, 2009 2:18 PM , Anonymous Anonymous said...

در حالی که فردا نماز وحدت بخش جمعه به امامت خامنه ای برگزار می شود، گروه هایی از عاشقان ولایت از شهرهای دیگر نیز برای شرکت در این مراسم عازم تهران شده اند.
به گزارش فارس، صدها تن از طلاب و روحانيون حوزه‌هاي علميه قم، به همراه اقشار مردم براي شركت در نماز جمعه اين هفته تهران كه به امامت مقام معظم رهبري برگزار مي شود، راهپيمايي 150 كيلومتري را آغاز كردند.
در اين راهپيمايي كه در مسافت 150 كيلومتري قم - تهران و از صبح امروز پنج شنبه شروع شده، راهپيمايان با سر دادن شعارهاي "حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست "، "لبيك با خامنه‌اي لبيك با حسين است "، به سمت تهران و محل برگزاري نماز جمعه در دانشگاه تهران در حال حركت هستند.
همچنین شماری اتوبوس از برخی شهرهای استانهای دیگر نظیر یزد، عاشقان ولایت را به تهران منتقل می کنند.
همچنین سازمان بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان طي اطلاعيه‌اي از مردم تهران براي شركت در نماز جمعه دعوت كرد.

 
At June 18, 2009 6:51 PM , Anonymous Nima said...

بهنود عزیز در مورد کودتاچیان دو نظریه هست یکی میگوید که آقای خامنه ای خود سردسته ماجراست و احمدی نژاد وسیله ای برای رسیدن به اهداف اوست و نطریه دیگر میگوید که احمدی نژاد و حزب پادگانی آقای خامنه ای را گروگان گرفته اند و در صدد حذف خود وی نیز میباشند تا نهایتا آقای مصباح را رهبر کنند نطر شما چیست؟

 
At June 18, 2009 7:13 PM , Anonymous Anonymous said...

آن چه تحليل گران داخل کشور بر اساس شواهد موجود ارزيابی می کنند، اين است که سرکوب گران، وارد فاز جديدی از عمليات خود شده اند. اين تحليل گران معتقدند گرفتن زمان از اين جنبش، در کنار تحليل رفتن انرژی آن و همچنين تلاش شديد برای اعتراف گيری از زندانيانی که اين روزها در بدترين شرايط ممکن قرار دارند، مرحله جديدی از کودتا است که از سه روز پيش کليد خورده است. از بند ۲۰۹ اوين خبر می رسد که برخی از زندانيان از جمله مصطفی تاج زاده، عبدلله رمضان زاده و محسن امين زاده تحت فشار و شکنجه زياد هستند تا مجبور به انجام مصاحبه تلويزيونی شوند تا آن ها را عوامل انقلاب مخملی و جاسوس بيگانه معرفی کنند. ستاد انتخابات مهدی کروبی در اطلاعيه ای اعلام کرد برنامه تجمع اعتراض آميز روز جمعه به شنبه ساعت ١٦ در ميدان انقلاب موکول شد. روز شنبه راهپيمايی اعتراضی از ميدان انقلاب تا ميدان آزادی خواهد بود. به دعوت ميرحسين موسوی و برای يادبود کشته شدگان راهپيمايی های اخير، قريب به نيم ميليون نفر در تظاهرات بعداز ظهر پنجشنبه در ميدان امام خمينی تهران و خيابان های اطراف آن، شرکت کردند. در اين راهپيمايی ميرحسين موسوی سخنانی ايراد کرد و در آن از حاميانش خواست تا با پايداری و مقاومت توام با آرامش و متانت مانع سوءاستفاده‌های جناح رقيب شوند. وی از مردم خواست همچنان به تجمع آرام خود در روزهای آينده تا رسيدن به هدف نهايی ادامه دهند. موسوی همچنين خواستار ابطال انتخابات شد. [تحليلی

 
At June 18, 2009 7:52 PM , Anonymous Anonymous said...

نامه صدر حاج سید جوادی، سحابی و یزدی به ملت ایران

به نام خدا
ملت شریف ایران

آنچه اکنون در میهن ما می‌گذرد یک حماسه بزرگ و بی‌سابقه تاریخی است. مشارکت بسیار گسترده مردم در انتخابات ۲۲ خرداد و راه‌پیمائی ملیونی مردم در روز ۲۵ خرداد اراده ملت را برای تغییر وضع موجود به نمایش گذاشت.

در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته، یک گروه کوچک و بعضاً تازه وارد در اسلام و انقلاب و با سوابقی نه چندان روشن، با ترفندهای گوناگون، با شعارهای جذاب مردم‌فریب توانستند مراکز قدرت را به انحصار خود درآورند، اما عملکرد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این گروه در ۴ سال گذشته منافع، مصالح و امنیت کشورمان را در معرض شدیدترین آسیب‌های جدی قرار داده است. ابعاد فاجعه در سطح ملی و بین‌المللی و عمق نگرانی دل‌سوزان به ملک و ملت آن چنان است که جنبش مردمی عظیمی برای تغییر وضع موجود به‌وجود آمده است.
در شرایط فشار و سرکوب سیاسی، جلوگیری از فعالیت احزاب، سانسور شدید مطبوعات، دهمین انتخابات ریاست جمهوری فرصتی در اختیار ملت ایران قرار داد تا با شرکت در انتخابات راه را برای مختصر تغییری هموار سازد. احزاب و شخصیت‌های فعال سیاسی، با تنوعی از گرایشات، سازمان‌های دانشجویی، فعالان جنبش‌های اجتماعی شامل زنان، کارگران و معلمین، تمامی اقوام ایرانی، برای شرکت در انتخابات، به عنوان یک وظیفه ملی، با تمام نیرو به صحنه آمدند. ناگهان روحیه جدیدی سرشار از امید به آینده جای یأس و ناامیدی و انفعال را پر کرد. به‌طوری‌که میزان مشارکت مردم در این انتخابات بالغ بر بیش از ۸۰ درصد بوده است. استقبال پر شور مردم از این انتخابات توجه جهانی را به‌سوی ایران و ایرانیان جلب کرد. حاصل این انتخابات و دولت برخاسته از آن می‌توانست با پشتوانه عظیم مردمی مشکلات پیش‌ رو را در سطح ملی و بین‌المللی از میان بر دارد.

اما متأسفانه به‌این امید خیانت شد. مسئولین وزارت‌کشور، که برطبق قانون امین مردم محسوب می‌شوند و شورای نگهبان که موظف به صیانت از آرای مردم می‌باشد، خود در نقش عوامل ربودن آرای مردم ظاهر شدند. آماری ارائه دادند که با هیچ معیاری قابل‌قبول و اعتنا نمی‌باشد. نتیجه این خیانت در امانت آن شده است که نه تنها دولت اعتبار خود را از دست داده است بلکه امنیت و ثبات ملی دست‌خوش مخاطره و شکاف میان ملت و حاکمیت از هر زمان عمیق‌تر گردیده است. حمایت‌های مکرر مقام رهبری از این دولت و تأیید شتاب زده آمارهای نادرست اعلام شده انتخابات وزارت کشور، قبل از آن‌که کاندیداها فرصت اعتراض داشته باشند و شورای نگهبان به آن‌ها رسیدگی کند بُعد تازه‌ای را به‌بحران کنونی افزوده است. برطبق قانون اساسی عدالت یکی از شرط‌های لازم برای مقام رهبری است. موضع‌گیری‌های مقام رهبری، به‌خصوص در جریان این انتخابات این ویژگی را مخدوش ساخته است.

ما امضاکنندگان زیر که بخش عمده‌ای از عمر خود را در راه مبارزه با استبداد سلطنتی و سلطه بیگانگان و برای آزادی و آبادانی ایران عزیز صرف کرده‌ایم، و از اعضای شورای انقلاب و اولین دولت بعد از پیروزی انقلاب در دولت شادروان مهندس بازرگان بوده‌ایم، ضمن اعتراض به عملکرد دولت و شورای نگهبان و مقام رهبری، به منظور عبور از این بحران و پیشگیری‌ بحران‌های پیش‌ رو که کیان میهنمان را تهدید می‌کند خواهان آن هستیم که:

۱- ابطال انتخابات و تجدید آن با معیارها و ضوابط مورد قبول افکار عمومی و نامزدهای معترض.
۲- تمامی کسانی که در این خیانت دسته داشته‌اند از کار برکنار و محاکمه شوند.
۳- کلیه بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در تهران و شهرستان‌ها بلافاصله آزاد شوند.
۴- مأمورینی که به‌سوی مردم تیراندازی کرده‌اند و موجب زخمی یا مرگ افراد شده‌اند شناسایی و محاکمه شوند.



از مردم خوب خودمان می‌خواهیم با متانت و آرامش در اعتراضات خود از هر نوع شعارهای انحرافی و غیر از انتخاباتی پرهیز نمایند. کسانی که خشونت و تخریب را تشویق و تبلیغ می‌کنند به صفوف خود راه ندهند. جریان تمامیت‌خواه و یا برخی از گروه‌هایی که اهداف دیگری دارند می‌کوشند تا با رخنه در صفوف مردم و تحریک حمله به ساختمان‌ها و آتش زدن آنها جنبش اعتراض را ملکوک سازند و بهانه‌ای برای سرکوب جنبش اعتراض به‌وجود آید.

از کاندیداهای اصلاح‌طلب و شخصیت‌های حامی حقوق مردم می‌خواهیم همچنان در کنار مردم و همراه مردم تا تحقق اهداف باقی بمانند.

ما ضمن حمایت از مواضع بر حقی که برخی از مراجع محترم در رابطه با مطالبات اخیر مردم و این انتخابات اتخاذ کرده‌اند، از سایر مراجع و آیات عظام می‌خواهیم در برابر این بی‌عدالتی‌ها قاطعانه بایستند و اجازه ندهند چهره دین حق لکه‌دار گردد.

با آرزوی توفیق ملت در تحقق همه‌جانبه آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ .
«إِنْ أُرِیدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ» (هود ۸۸)

 
At June 18, 2009 8:38 PM , Anonymous Keyvan said...

Mr. Behnud;

Due to the fact that there are some political activists in jail and under pressure to have televised confessions , don’t you think it would be wise for the reformists to organizer a non-violence rally around the Evin prison?

 
At June 18, 2009 9:24 PM , Anonymous Anonymous said...

اگر نتیجه انتصابات درست باشد باید اعتراف کنیم که رای نداشته ایم و تعداد کم ما کار دست ما داده است .
اما ما طبقه متوسط و کمی باسواد که به احمدی نژاد رای ندادیم دارای ابزارهایی هستیم که باید از اونها استفاده کنیم. قدرتمندان هم ابزارهایی دارند که اسفاده می کنند مثلا دوست عزیزمان ا.ن در استانداری یکی را به سفره نفت رساند و یکی را به امور مالی سفره تبلیغات و حالا هم بابسیج توده ها گفته میخواد همه اونها رو به نفت برسونه. و برای همین تونسته بسیج توده ها رو شکل بده.

اتفاقا این ابزارها رای نیست چون طبقه فرودست بیشتر از ما تعداد دارند

اگر به مبارزات طبقه متوسط در بعد از انتخابات می اندیشیم بهتر هست که ریشه های درآمد این بنگاه پول سازی برای باند قدرت و بسیج توده ها در سطح ملت یعنی سازمان جام جم رو هدف بگیریم اگر همین جا و در همه وبلاگها و سایتها از صاحبان بنگاهها بخواهیم از دادن تبلیغ به صدا و سیما خودداری کنند شاید امثال کردان هم از این طریق پولدار نشوند و حتی تحریم تبلیغ دهندگان صدا و سیما .
همچنین برای پیشگیری از هرگونه ردگیری نویسندگان باید کوچ اجباری به بلاگرهای خارج از وطن مانند وردپرس و عدم استفاده از وبگذر در دستور کار قرار بگیره
و نیز آموزش راههای مبارزه با تهدیدات قضایی وبلاگ نویسها
من یک بار به راحتی به قوه قضائیه احضار شدم که بماند برای همین هم این کامنت رو در سایتهای نسبتاً مطمئن میگذارم کهدوباره گرفتار نشم اما شما میتونید در بلاگرهای داخلی که کنتورهایی مثل وبگذر دارند وبلاگهای ایجاد شده در سرویس دهنده هایی مانند بلاگفا و پرشین هم بگذارید ...

لحن تبلیغات صدا و سیمای جمهوری اسلامی در باره اعتراضات نشان دهنده تحول در موضع رسمی حکومت ایران و تهدید ضمنی معترضین است و من هم راه مناسبی برای مقاومت منفی پیدا کرده ام که اگر اینروزها شروع بشود و در اینده نزدیک پا بگیرد که گرفته و اگر نگیرد مسئولش شماها هستید که قدرت دارید و در خارج از وطن به راحتی میتوانیدآن را تبلیغ کنید

 
At June 19, 2009 2:17 AM , Anonymous Anonymous said...

خامنه ایی در حال زدن آخرین میخ به تابوت مشروعیت خود است گر چه با اما و ولی میگوید تا نه سیخ بسورد که سوخته ونه کباب که جزغاله شده . از خدمات رفسنجانی گفتن او را در موضع ضعیف قرار ددن است . به چه روزی افتاده اند.

 
At June 19, 2009 3:31 AM , Anonymous Anonymous said...

این هم محض توجه آن عزیزانی که خیلی نگران حال رهبر بودند و هی تئوری های کارآگاهی سر هم می کردند. بابا جان طرف خودش رهبری کودتا را به عهده گرفته....ولی عجب بازیگر قابلی است. اول از موضع پدرانه نصیحت می کند، بعد مردم را تهدید می کند، دست آخر هم گریه می کند!...بابا تو دیگه کی هستی.

 
At June 19, 2009 3:34 AM , Anonymous Anonymous said...

جمعه 29/3/88 :
با سلام . با عنایت به وضع موجود ، پیشنهاد میکنم آقای موسوی اعلان اعتصابات سراسری نمایند . حضور مردم به آرامترین وضع ممکن منجر به کشتار آنها خواهد شد. اعتصابات سراسری از روز شنبه بهترین روش مقاومت و بسیار بسیار موثر و کم هزینه خواهد بود.

 
At June 19, 2009 3:37 AM , Anonymous Anonymous said...

آقا اشک ریزان و سناریوی 18 تیر تکرار شد

تن رنجور و امام زمان و ...
شعارهای تند حامیان و خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و الی آخر

تحلیل شما چیست استاد؟

 
At June 19, 2009 3:42 AM , Anonymous Anonymous said...

هول نشوید داد و قال هم نکنید

اگر فکر کردید این رژیم با یک یا دو صد هزار خیابان بیا یکروزه بساطش جمع میشه
باید کمی خلوضع تشریف داشته باشید

اول اینکه همان راه پیمایی روز اول که داغترین هم بود عده ایی فکر کردند یک تستی
بکنند و با حمله بیک ساختمان بسیجی ها در نزدیکی اداره پاسپورت !! یک یا دو نفر
بسیجی لوله مسلسل را گرفتند روی انها و هفت کشته ثبت شد و بقیه هم فرار کردند

دوم وقتی راه پیمایان حکومتی رفتند میدان ولیعصر طرفداران موسوی
راه را کج کردند بطرف شمال تهران

یعنی اگر خدای ناکرده قصد بزن بزن دارید بفرمایید بنده فکر نمیکنم از هر
صد هزار راه پیمایی کننده طرفدار موسوی صد تاشون اهل بزن بزن باشند
اما اینوری ها همشون شعبون بیمخند

در آخر ان کامنت گزاری که طرفداران احمدی نژاد را دویست هزار رقم میزند
و مخالفان را دو میلیون !!! اگر راست میگفتی تا حالا رژیم را مثل آب میبردند

اما برعکس ان صادقه

 
At June 19, 2009 3:49 AM , Anonymous pantea said...

دیدی که رهبر و ولی امر چی فرمودند . چرا سرنوشت خودش رو به احمدی نژاد گره زد ؟
در ردیف اول هیچ روحانی استخوندار و قدیمی حضور نداشت .ولی عقب نشینی از مواضعش روشن بود . انتظاری غیر از این نبود
آیا دستگیری خانم کدیوردرست است ؟
در ضمن آیا امکانش نیست که بی بی سی رو هات برد فرکانس تازه ای بده ؟ خیلی جاها نمیتونن تل استار بگیرن
هرچند که ازین روزا دیگه ماهواره ها هم جمع میشه باید به فکر کفتر نامه بر باشیم !

 
At June 19, 2009 6:31 AM , Anonymous Anonymous said...

خطاب به آن برادر حزب اللهی که کماکان به تلاش خودت برای تضعیف روحیه مردم و به رخ کشیدن قلچماقی های آدم های حکومت ادامه می دهی:
انیشتین سال 1942 در اوج قدرت هیتلر گفت : من شک ندارم که نازی ها شکست می خورند. به این دلیل که خلاف قوانین طبیعت حرکت می کنند و اگر پیروز شوند آن وقت من و فیزیکدان های دیگر باید همه قواعد جهان را از نو تعریف کنیم. و این خیلی بعید است.
مسلسل و پنجه بکس تا یک جای مشخصی بکار می آید. غیر از این بود، الان به جای شوروی 14 تا کشور سبز نشده بود!!. تازه اینها که به گرد پای شوروی ها هم نمی رسند.

 
At June 25, 2009 12:42 PM , Anonymous Anonymous said...

رأی ماروُ خوردی ولی کورخوندی‏
حق ما را بُردی ولی کورخوندی

خیال نکن از اربابت میترسیم
روده هاشوُ درمیاریم کورخوندی

خامنه ای ضحّاک مار بدوشه
ماکاوه ایم نمیدونی، کورخوندی

گوله زدی ندای ما روُ کشتی‏
بنام حق میکُشیمت کورخوندی

ملت ما همیشه برقراره
شما ها میرین، ما میمونیم، کورخوندی



رهبر ما نداست
پناه ما خداست

Neda Leader of Us
God Please Help Us

 

Post a Comment

<< Home