Monday, April 2, 2007

کارتون هفته


این کارتون را مجله تایم از میان همه کاریکاتورهائی که درهفته گذشته درباره مساله دستگیری ملوانان بريتانيائی در نشريات مختلف چاپ شده به عنوان کارتون هفته برگزیده است. به ایهام درون جمله خوشامد توجه کنید.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin share on facebook

نظرات

At April 2, 2007 8:33 AM , Anonymous khavar said...

اگرهم حکومت مردم ایران را گروگان گرفته به انگلیسی ها هیچ مربوطی نیست. آن ها اگر می توانند مواظب خودشان باشند که از شیری و امپراتوری شان هیچ چیز باقی نمانده جز این که مطابق افشاگری همین هفته ساندی تایمز دخترهایشان را برای شیوخ عرب ببرند که بلکه با آن ها قرارداد اسلحه امضا کنند

 
At April 2, 2007 8:35 AM , Anonymous مردمک said...

آقا واقعا دلم گرفت چرا بعضی از ما ایرانی ها حتی غرور را هم فراموش کرده ایم امروز به هر کس می گفتم به هر حال خوب است این کاری که سپاه کرده می خندید و می گفت صبر کن انگلیسی ها یک تودهانی بهشان بزنند. بابا بالاخره ملیت ما هم ارزشی دارد. همه چیز را که نباید بابت مخالفت با این حکومت بفروشیم

 
At April 2, 2007 9:36 AM , Blogger massoud said...

موافقم. غرور نه تنها چیز خوبی است و نه تنها چیز لازمی است که حتی باید گفت بخشی از وجود انسانی است و یا باید باشد. ولی قربانت، عقل هم چیز خوبی است. عقل هم لازم است و عقل هم باید بخشی از وجد انسانی باشد.
آیا باید واقعا نتیجه گیری کنیم که در میان همه معادلات پیچیده ای ک ایران را فرا گرفته، این تجاوز!! صد متری به آب اروند رود را نمی توانستیم به طرز بهتری حل کنیم؟
شاید هم این تجاوز!! نه مسئله که بهانه ای بیش نبوده که حتی نخ نمایش را هم بعد از دو هفته نه احمدی نژاد ها ول می کنند و نه بوش ها و بلر ها.

 
At April 2, 2007 1:52 PM , Anonymous سرزمین رویایی said...

بهنود نازنین:
نمی‌دونم تا حالا حودر خان چه بلایی سر سایت قبلی در آورده بوده. شما هم که با بزرگواری خودتون چیزی نگفتید.
امشب دیدم دوباره سایت رو درست کرده. اگر ممکنه برید اونجا برای ویزیتور‌ها آدرس جدید خودتون رو بنویسید.

 
At April 3, 2007 4:08 AM , Anonymous نگين said...

معمولا آنچه باعث مي‌شود يكي سياستمدار خوبي باشد و ديگري نه، داشتن سياست است. يعني بداني كي و چگونه بايد عكس‌العمل نشان دهي. گاهي وقت‌ها به نظر مي‌رسد عمدا به سمت جمگ جلو رانده مي‌شويم.

 
At April 3, 2007 5:13 AM , Anonymous ali said...

با غرور موافقم ولی چرا اینجوری به قضیه نگاه می کنید؟ اگه اول کار اصلا اینا رو نمی گرفتن دیگه لازم نبود الان نگران غرور خودمون بودیم .
فقط نگید در اون حالتم غرورمون دچار مشکل می شد!!!!! یه مثال بزنم شما دارید تو خیابون راه می رید یه غول تشن بهتون فحش میده حالا بهتره محلش نزاریم و بریم یا اینکه وایسیم یه فصل کتک سیر هم علاوه بر فحش بخوریم؟ تو این شرایط غرورمون چی می شه؟

 
At April 3, 2007 7:38 AM , Anonymous مهرو said...

اشتباه پشت اشتباه.
چه خواهد آمد بر سر دنیا خدا می داند شاید اوهم نداند.....

 
At April 3, 2007 10:43 PM , Anonymous farshid_faryabi said...

سلام. خوشحالم که مجموعه مقالات شما را مطالعه می کنم. سرود کوهستان مفتخر به اعلام تغییر آدرس شما شد!شادی و سربلندی شما مستمر

 
At April 3, 2007 11:10 PM , Anonymous من said...

بهنود عزیز من نمی دونم شما چه اصراری داری که جلوی تجاوز دو تا علامت تعجب بذاری . با تمام احترامی که براتون قائلم و می خوام منو که شاید هم سن فرزندانتون باشم بخاطر جسارتم ببخشید باید بگم شما هم می دونید که این صد متر که شما می گید چه جور صد متریه . این یه جور تخمین عکس العمل بوده که با آگاهی تمام انجام شده . حالا چه صد متر چه یه کیلومتر چه 15 نفر چه یه گردان . وقتی طرف می خواد عکس العملو بسنجه باید این درخواستشو بی جواب نذاشت و عکس العمل لازمو نشون داد . حال می خواد این قضیه منجر به بد شدن چهره ی ایرانی ها توی انگلیس بشه یا هر چیز دیگه . همینطوری به نظر شما باید می ذاشتن این دوستان عزیز انگلیسیمون میومدن برا خودشون سیزده بدرشونم توی خاک ایران می کردن تا مثلن کسی نگه ایرانیا گروگانگیرن ؟ به احمقانه بودن عرصه ی سیاست هم اونجایی پی می بریم که رئیس جمهور ایران احمدی نزاده و ومال آمریکا بوش . فعلن که اون صحنه هم جنگ ابله هاست . رسانه ها هم که معلومه دست کیه . پس ما لازم نیست برای اثبات آزادیخواهیمون آب به آسیاب دشمنی بریزیم که هیچ نیازی به کمکمون نداره . به فرض که من دارم توی خیابون با مادرم راه می رم . همون غول تشنه که این دوستمون گفت مادرمو یه نوازش کوچولو می کنه . به نظر شما با کدوم معیاری جور درمیاد که من بهش لبخند بزنمو بگم : چون کم بود عیب نداره ؟ اگه معتقدیم که خاک وطن ناموسه , فکر می کنم این مثال نسبتن مضحک بی تناسبم به نظر نیاد .

 
At April 4, 2007 3:05 AM , Anonymous nazanin said...

این نوشته برای من است. شما از کجا کشف کردی که آقای بهنود جلو تجاوز دوتا علامت می گذارد. کجا. کی. من دو تا مصاحبه ایشان را گوش دادم و دیدم که در عین وطن پرستی معتقدند که همان طور که مردم بریتانیا حس حمایت از خاک خود را دارند و در موقعیتی مانند جنگ فالکند حاضرند که از آن دفاع کنند که تازه فالکند طرف دیگر دنیاست، مردم ایران هم حق دارند نسبت به امری نگران باشند. منتها گیرم که حکومت ها این امور را به چنان مسائلی اغشته کرده اند که برای مردم عادی شناخت حقیقت از شعار مشکل است. همین سو تفاهم ممکن است موجب درگیری شود. خواهش می کنم دوستان قبل از این که به مثال مادر و خیابان توجه نشان دهند. اصلا ببنیند که این خطابشان درست است نکند به سایتی دیگری آمده اند و می خواستند مثلا به آقای [...] بنویسند که هی از انگلیسی ها دفاع می کند

 
At April 4, 2007 3:09 AM , Anonymous حمید said...

با نوشته آقا یا خانم من، دلم سوخت برای این بی انصافی . دو ماه قبل آقای بهنود در لوس آنجلس بودند و آن جا سخنرانی می کردند. موضوع روابط ایران و آمریکا بود . آقای بهنود در سخنرانی خود چند جا نشان دادند که این روابط را انگلیسی ها خراب می کنند و درش دخالت می کنند. مثال های تاریخی اش را هم آوردند. جائی که من نشسته بودند چند نفری به هم گفتند پس چی می گفتند این بهنود انگلیسیه . این که همه اش ضد این ها حرف می زند. آن یکی از بالاسرش گفت کلک انگلیسی ها همین است دیگر. آن ها پدرسوخته اند. این هم از پدرسوختگی آن هاست. من خندیدم . آن آقا فکر کرد با او موافقم گفت مگه نه؟. گفتم یاد دائی جان ناپلئون افتادم . حالا موضوع آقا یا خانم من است.

 
At April 4, 2007 5:53 AM , Anonymous Anonymous said...

Agaye Khavar.Suday times ra khandam.Two model yeki 42 sale yeki 29 sale dar yek mehmani dar london ke dar an yek prince saudi sherkat dasht davat shodeh boudand.Hal in gaziye be dadgah keshideh shodeh.shoma be in doukhtar foroshi migoid? ya dar keshvari ke 18 sal ast darad be Russia baj midahad va hanouz yek reactor tamam nashodeh dar hali ke doukhtaran beyne 10 ta 15 sal baraye yek pors chelokabab dar khiyabanha khod forshi mikonand?
be omid rafhe fagr dar hameh dounya Ali

 
At April 4, 2007 2:37 PM , Anonymous Anonymous said...

به به چه زيبا عجب هوايي داره اين جزيره . عجب جاي دل انگيزيه اين انگلستان.
دايي جان ناپلئون كجايي كه عطر دل انگيزه استعمار مشام آقارو بد جوري انگولك كرده.آقاي بهنود چقدر كيفتون قشنگه. انگليسيه ديگه ... مگه نه؟؟!!

 
At April 16, 2007 1:00 AM , Blogger samad said...

به نظرم 300 که هیچ، 800 هم برای تخریب ما بسازن، به اندازه کاری که خود ما تعمدن با مملکت خودمون می کنیم نمی شه. بابا این اظهار نظرها چیه؟؟؟ چرا ما نمی تونیم یک لحظه هم به منافعمون فکر کنیم؟ غیرت قبیله ای مال این دنیا و این زمان نیست... اینکه ائن دوست عزیز ورود قایق رو با تجاوز به ناموس یکی می کنه بیشتر یه بزرگنمایی قلدر مابانه است... چیزی که 90% ما دچارشیم... سیاست مدارهامون هم همینطور. به نظرم یه کم عاقلانه رفتار کردن در عرصه جهانی بیشتر به نفع غرور و غیرت و منافع ماست.
ممنون

 

Post a Comment

<< Home